eGospodarka.pl

eGospodarka.plNieruchomościAktualności › Firmy deweloperskie nie cieszą się zaufaniem Polaków

Firmy deweloperskie nie cieszą się zaufaniem Polaków

2015-03-13 12:14

Firmy deweloperskie nie cieszą się zaufaniem Polaków

Firmy deweloperskie nie cieszą się zaufaniem Polaków © Gina Sanders - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Jak wynika z badania zleconego przez agencję Procontent Communication, Polacy nie posiadają dużej wiedzy na temat rynku nieruchomości. Zdecydowana większość nie potrafi wskazać dewelopera, który w ich odczuciu zasługuje na zaufanie. Jeśli chodzi o wybór mieszkania, większość planujących zakup własnego M zdecydowałaby się na rynek wtórny.
Raport „Jak Polacy wybierają mieszkania?” ukazuje świadomość konsumencką Polaków, priorytety, którymi kierują się przy wyborze nieruchomości oraz poziom wiedzy na temat firm deweloperskich. Wyniki raportu zostały skomentowane przez Polski Związek Firm Deweloperskich.

Okazuje się, że prawie połowa badanych Polaków myśli o zakupie mieszkania w ciągu tego roku. Wśród respondentów, którzy deklarują zakup, większym zainteresowaniem cieszą się nieruchomości mieszkalne z rynku wtórnego – 28,5% potencjalnych nabywców zdecydowałoby się na takie mieszkanie, podczas gdy rynek pierwotny wybrałoby 18,3% klientów.

fot. mat. prasowe

Planowany zakup nieruchomości

Potencjalni nabywcy częściej decydują się na zakup mieszkania z rynku wtórnego


Na taki stan rzeczy ma wpływ kilka czynników. Po pierwsze, możemy zaobserwować historycznie niskie stopy procentowe, które zachęcają do wzięcia kredytu. Po drugie, zgodnie z Rekomendacją S, procentowy stosunek wkładu własnego będzie stopniowo wzrastał (w 2014 roku wynosił 5%, obecnie jest na poziomie 10%. W 2016 roku nastąpi wzrost o kolejne 5% wszystko zgodnie z Rekomendacją S). Osoby, które są tego świadome, prawdopodobnie spieszą się z zakupem, co jest w pełni zrozumiałe. Dodatkowo możemy obecnie mówić o bardzo szerokiej ofercie mieszkaniowej, szczególnie narynku pierwotnym, co również nie pozostaje bez znaczenia dla decyzji zakupowych Polaków, którzy decydują się na zakup od dewelopera – mówi Konrad Płochocki, Dyrektor Generalny Polskiego Związku Firm Deweloperskich.

Zdecydowana większość respondentów nie potrafi wskazać firm deweloperskich, które wzbudzają zaufanie. Nie ma również firmy, która wybijałaby się na tle konkurencji. Warto zauważyć, że wśród wymienionych deweloperów kilkukrotnie wymieniana jest agencja pośrednicząca w obrocie nieruchomościami. Świadczy to o niskim poziomie wiedzy na temat rynku, co może skutkować brakiem zaufania do firm deweloperskich.

fot. mat. prasowe

Firmy deweloperskie o największym zaufaniu

Zdecydowana większość badanych nie potrafi wskazać konkretnej firmy deweloperskiej, która wzbudza zaufanie


W głównej mierze wynika to chyba z dużego rozdrobnienia rynku. Właściwie nie występują firmy deweloperskie, które byłyby obecne we wszystkich większych miastach. Na tej intensywnej konkurencji oczywiście najbardziej korzystają nabywcy, ponieważ duża liczba firm wpływa na stabilność cen. Poza tym, najczęściej zakup mieszkania to transakcja dokonywana raz w życiu i brak nam porównania. Widzimy jednak, że klienci coraz bardziej weryfikują firmy deweloperskie, chociażby sprawdzając, czy przynależą do Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Nasza strona internetowa jest coraz częściej odwiedzana.

Warto wspomnieć o tym, jak działają firmy deweloperskie w świetle tzw. ustawy deweloperskiej. Wszystkie mieszkania wprowadzone do sprzedaży po kwietniu 2012 roku są objęte rachunkiem powierniczym. Ten mechanizm zapewnia bezpieczeństwo środków kupującego, ponieważ pieniądze są wpłacane do banku, który kontroluje postępy budowy i kondycję inwestora. Ponadto, deweloperzy muszą przedstawić bardzo szczegółowy prospekt informacyjny, który dostarcza kupującym wszelkich niezbędnych danych związanych z inwestycją. To tylko niektóre ze środków gwarantujących bezpieczeństwo, jest ich dużo więcej
– informuje Konrad Płochocki, Dyrektor Generalny PZFD.

Wyniki raportu „Jak Polacy wybierają mieszkania?” pokazują potrzebę poprawy wizerunku firm deweloperskich w środowisku konsumenckim. Istotnym problemem jest słaba rozpoznawalność marek deweloperskich i mylenie ich z firmami pośredniczącymi. Wskazuje to na potrzebę budowy wiedzy, m.in. poprzez kampanie informacyjne skierowane do przyszłych konsumentów.

Oceń

0 0

Podziel się

Poleć na Wykopie Poleć w Google+

Poleć artykuł znajomemu Wydrukuj

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (3)

  • WSZYSTKO zalezy od dewelopera

    zen710 / 2015-03-20 15:51:03

    WSZYSTKO zalezy od dewelopera, choc znam tylko jednego, to moge wypowiedziec sie w samych supelratywach, co zapewne dla wiekszosci bedzie podejrzane (Polak nieufny, Polak narzekajacy-Polak szczesliwy...) i nie buduje tylko w jednym miescie, a na calym Slasku, warto poszukac czy poczekac i dobrze trafic
    odpowiedz ] [ cytuj ]

  • nie podales nazwy dewelopera?

    samuelp / 2015-03-27 11:32:10

    nie podales nazwy dewelopera? odpowiedz ] [ cytuj ]

  • zen710 / 2015-04-14 18:41:42

    wspomniany przeze mnei deweloper to Nexx, buduje min Park Chopina, Wisniowe Wzgorze na Slasku, ale tez inne odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

REKLAMA

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo:

Ok, rozumiem Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych, marketingowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w Polityce Prywatności. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie. Jeśli nie chcesz, aby pliki cookies były zapisywane w pamięci Twojego urządzenia, możesz to zmienić za pomocą ustawień przeglądarki.