eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościAktualności › Czy z zakupem mieszkania czekamy do jesieni?

Czy z zakupem mieszkania czekamy do jesieni?

2018-07-27 09:47

Czy z zakupem mieszkania czekamy do jesieni?

Nowe mieszkania © vivoo - Fotolia.com

W branży nieruchomości zwykło się mawiać, że wakacje to okres zastoju. Co deweloperzy sądzą na ten temat? Czy rzeczywiście, klienci firm deweloperskich wyjeżdżając na wakacje, zapominają o poszukiwaniach swojego wymarzonego lokum i wracają do nich dopiero jesienią?

Przeczytaj także: Jak szła sprzedaż mieszkań w I poł. 2018 r.?

Radosław Bieliński, Dyrektor ds. Komunikacji, Rzecznik Prasowy Dom Development S.A.


W sezonie wakacyjnym zwykle sprzedaż lekko spowalnia, choć w ostatnich dwóch latach odnotowywaliśmy w tym okresie wzrost sprzedaży rok do roku. W II kwartale br. utrzymywał się silny popyt na rynku mieszkaniowym, zaś podaż kurczyła się, co przyśpieszało tempo wzrostu cen, przy czym zainteresowanie nowymi mieszkaniami pozostawało wysokie.

Nikodem Iskra, prezes zarządu Murapol S.A.


W czasie wakacji nie zauważamy spadku aktywności naszych klientów. Wręcz przeciwnie, analizując wyniki za ostatnie lata, okres od lipca do września to drugi najlepszy pod względem wielkości sprzedaży kwartał w roku. Podobnego trendu spodziewamy się również w bieżącym roku. Popyt na lokale z rynku pierwotnego nadal utrzymuje się na wysokim poziomie, a my odpowiadamy na niego kolejnymi inwestycjami wprowadzanymi do oferty. Tylko w drugim kwartale uruchomiliśmy sprzedaż siedmiu projektów w Warszawie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie i Wieliczce k. Krakowa, w których łącznie do dyspozycji klientów postawiliśmy ponad 1 tys. lokali (w całym pierwszym półroczu blisko 2,2 tys.). Z kolei plan na rozpoczynający się trzeci kwartał zakłada wprowadzenie do sprzedaży kolejnego 1 tys. mieszkań w pięciu projektach przygotowywanych w Gdyni, Katowicach, Toruniu, Łodzi oraz Gliwicach.

Andrzej Gutowski, członek zarządu, dyrektor sprzedaży i marketingu Ronson Development


Ronson Development nie odnotował znaczącej zmiany w sprzedaży mieszkań wynikającej z okresu wakacyjnego. Możemy jednak stwierdzić, że jest to czas, który sprzyja zakupom nieruchomości. Miesiące letnie, ze względu na wydłużony dzień i późniejszy zachód słońca stwarzają dobrą okazję na odwiedzenie wymarzonego mieszkania. Lepsze doświetlenie pozwala na wychwycenie wszystkich zalet i mankamentów lokalu. Bez wątpienia, w podkreśleniu atutów nieruchomości pomaga również otaczająca przyroda. Nasze inwestycje, takie jak warszawska Nova Królikarnia, czy Miasto Marina, położone nad brzegiem Odry, ze względu na wyjątkową lokalizację w bliskości natury wyjątkowo atrakcyjnie prezentują się w ciepłe dni. Lato stwarza również możliwości na bliższe zapoznanie z prezentowaną na rynku ofertą. Przeglądanie ogłoszeń jest pracochłonne i nie zawsze jesteśmy w stanie poświęcić na nie wystarczającą ilość czasu w ciągu roku. Stąd też większość osób przeznacza na poszukiwania część urlopu – aby w spokoju i skupieniu móc odnaleźć idealne mieszkanie. Wreszcie latem można liczyć na większą elastyczność w umawianiu spotkań w biurach sprzedaży. Ruch jest mniejszy niż w pozostałych miesiącach, dzięki czemu doradca będzie mógł poświęcić klientowi więcej czasu i uwagi.

fot. vivoo - Fotolia.com

Nowe mieszkania

Czy z zakupem mieszkania czekamy do jesieni?


Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży ROBYG w Warszawie


W okresie wakacji zainteresowanie klientów inwestycjami mieszkaniowymi utrzymuje się na wysokim poziomie. Sezon urlopowy sprzyja poszukiwaniom własnego „M”. Więcej czasu wolnego pozwala na bardziej szczegółową analizę rynku i dokładne zapoznanie się z ofertą ROBYG. Klienci coraz częściej wykorzystują wolny, wakacyjny czas na odwiedzanie biur sprzedaży. Grupa nieustannie stara się wychodzić naprzeciw potrzebom swoich klientów.

Zbigniew Juroszek, Prezes ATAL S.A.


Jeszcze do niedawna okres wakacyjny był czasem stagnacji na rynku nieruchomości. Obecnie wyniki sprzedażowe w miesiącach letnich niewiele się różnią od wyników notowanych w pozostałych miesiącach. Dla przykładu w ubiegłym roku w okresie wakacji nabywców znalazło ponad 17% wszystkich lokali sprzedanych w 2017 roku. W lipcu sprzedaliśmy 268 mieszkań, a w sierpniu 209, natomiast średnia miesięczna sprzedaż dla całego roku wynosiła 231 lokali.

Zapotrzebowanie na nowe mieszkania nadal jest wysokie. Zakładamy, że także w tym roku w okresie wakacyjnym poziom sprzedaży będzie stabilny. Warto zaznaczyć, że zakupom nieruchomości na rynku pierwotnym sprzyja korzystna sytuacja makroekonomiczna i wzrost wynagrodzeń, przy jednocześnie malejącym bezrobociu oraz niskich stopach procentowych. W takich warunkach klienci chętniej podejmują decyzję o kupnie lokum, a pora roku, czy okres wakacyjny, nie mają przy tym wielkiego znaczenia.

Małgorzata Ostrowska, Członek Zarządu i Dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży J.W. Construction Holding SA.


Zainteresowanie klientów w okresie wakacyjnym utrzymuje się na porównywalnym poziomie, co w tym samym okresie roku ubiegłego.

Eryk Nalberczyński, Dyrektor ds. Sprzedaży Lokum Deweloper


Tempo sprzedaży w rozpoczętym właśnie czasie wakacyjnym utrzymuje się na satysfakcjonującym dla nas poziomie. Obserwujemy zwiększone zainteresowanie naszą ofertą, co wiąże się z wprowadzeniem do sprzedaży kolejnych inwestycji.
Na początku czerwca premierę miał nasz najnowszy projekt – Lokum Smart City – zlokalizowany przy ul. Awicenny na Muchoborze Wielkim we Wrocławiu, w sąsiedztwie stacji kolejowej Wrocław Zachodni. Atrakcyjna oferta kompaktowych apartamentów skupiła uwagę osób poszukujących małych i funkcjonalnych metraży. Mają one od 25 do 45 m2, a ich cena obejmuje realizację w standardzie pod klucz.

W czerwcu do sprzedaży trafił także X etap popularnej wrocławskiej inwestycji Lokum di Trevi na Krzykach-Tarnogaju. Oferta osiedla poszerzyła się o kolejne funkcjonalne metraże i układy, 2-4 pokojowe od 25 do 97 m2. Mieszkańcy będą mieli do dyspozycji piękny zielony dziedziniec z fontanną, bezpiecznym placem zabaw i miejscami do wypoczynku. Od strony ul. Gazowej powstaną także lokale handlowo-usługowe.

Marcin Komuda, kierownik biura sprzedaży w Profbud


W prawdzie dopiero wchodzimy w okres wakacyjny, niemniej jednak aktualnie nie odnotowaliśmy spadku zainteresowania naszymi inwestycjami. Co więcej, rozpoczęliśmy sprzedaż kolejnej nieruchomości, która również cieszy się dużą popularnością. Uważam, że popyt na rynku mieszkaniowym nadal utrzymuje się na wysokim poziomie. Wpływ na to ma kilka czynników. Klient posiada szeroki wachlarz ofert, co umożliwia dokonanie właściwego wyboru (w naszym portfolio nabywcy mają do dyspozycji mieszkania w kilku lokalizacjach – Warszawa: Bemowo, Praga oraz nowe centrum Łodzi). Z naszej perspektywy Klienci w tym okresie coraz chętniej poświęcają czas na dokonywanie zmian w swoim życiu osobistym, m.in. poszukiwanie nowego lokum. My również wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom i przygotowujemy specjalne promocje w lipcu oraz sierpniu, zachęcamy także wyższymi rabatami. Okres wakacyjny rządzi się swoimi prawami i nie powinniśmy odnosić się do danych historycznych jeden do jednego. Spodziewamy się jednak porównywalnego zainteresowania jak w roku poprzednim, w którym wskaźnik sprzedaży nie odbiegał od miesięcy takich jak maj czy październik.

Karolina Guzik, menadżer sprzedaży w Skanska Residential Development Poland


Wakacje to od kilku lat stabilny okres na rynku mieszkaniowym. Co prawda popyt nie jest tak spektakularny, jak ten notowany na przełomie roku, ale utrzymujemy sprzedaż na dobrym poziomie. Pod koniec maja na rynek weszła oferta mieszkań realizowanych w ramach drugiego etapu naszego mokotowskiego osiedla Holm House. W ciągu zaledwie miesiąca sprzedaż osiągnęła 10%, a był to już początek sezonu wakacyjnego. Klienci wciąż są zainteresowani naszymi inwestycjami, poszukują ofert dostosowanych do ich indywidualnych potrzeb. Kwestia pory roku jest sprawą drugorzędną.

Krzysztof Foder, Dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska


W ciągu ostatnich trzech lat nie zaobserwowaliśmy znaczących zmian związanych z popytem na mieszkania spowodowanych sezonem wakacyjnym. Prognozujemy, że w tym roku w okresie wakacji sprzedaż mieszkań również utrzymywać się będzie na bardzo wysokim poziomie, podobnie jak w pozostałych częściach roku. Wpływa na to wiele czynników, w tym duże zapotrzebowanie na mieszkania wśród Polaków. Jak wskazuje wielu analityków, mimo sukcesywnego wprowadzania do sprzedaży nowych inwestycji, podaż nowych lokali nie nadąża w tej chwili za popytem, a ceny mieszkań wciąż rosną. Do zakupu własnego „M” zachęca Polaków również sytuacja makroekonomiczna. Ważną rolę odgrywają przy tym m.in. niskie stopy procentowe oraz wzrost wysokości wynagrodzeń. Istotnym czynnikiem, który wpływa na popyt na mieszkania, jest również duże zainteresowanie ich zakupem ze strony inwestorów instytucjonalnych, którzy traktują nabycie lokalu jako atrakcyjną formę lokaty kapitału. W tym roku w okresie wakacji prowadzić będziemy m.in. sprzedaż trzech nowych inwestycji na warszawskiej Pradze-Północ. Będą to Stalowa 69, Wileńska Express i Atelier Praga II.

Piotr Zagórski, Marketing Manager w Nexity Polska


Zainteresowanie nadal jest wysokie. Zarówno ilość wizyt w biurach sprzedaży jak i ilość zapytań mailowych czy telefonicznych jest na zadowalająco wysokim poziomie. Jest to związane z wprowadzeniem do sprzedaży w ostatnim okresie, dwóch nowych etapów inwestycji Lifetown i Next Ursus.

Janusz Miller, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu, Home Invest Sp. z o.o.


Okres wakacyjny to przede wszystkim czas urlopów, ale przeważnie dla każdego trwa co najwyżej dwa tygodnie. Dla większości pozostały czas jest zwykłą codziennością. Poza tym niektórzy wykorzystują urlop właśnie na znalezienie wymarzonego M2. W związku z tym w Home Invest nie zauważyliśmy spadku ilości kupowanych mieszkań w tym okresie.

Łukasz Szumny, Dyrektor Sprzedaży, Oddział Kraków HSD & Arrow


Sezon urlopowy zawsze wiąże się z mniejszą ilością zapytań. Jest to okres w którym ludzie myślą o wypoczynku. Nie mniej cały czas procedujemy nowe rezerwacje na mieszkania jakie są zawierane w tym okresie.

Monika Golec, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży firmy Budnex


Początek wakacji to zbyt wczesna pora by prognozować wpływ sezonu urlopowego na zainteresowanie nowymi mieszkaniami, tym bardziej że nasze biura sprzedaży mają teraz bardzo dużo pracy. Głównie chodzi o umowy deweloperskie i akty przeniesienia własności. Aktualnie jest mniej umów rezerwacyjnych czyli takich, które zawierane są z nowymi klientami. Nie sądzimy jednak by wpływ na to miały wakacje, a raczej cykl życia inwestycji. W Szczecinie, Gorzowie czy Zielonej Górze wiele z nich jest na ukończeniu. Na wielkość sprzedaży największy wpływ ma liczba nowych inwestycji , a nie pora roku. Kiedy do oferty wprowadzamy nową lokalizację sprzedaż momentalnie wzrasta. Wakacyjny okres sprzyja natomiast sprzedaży nadmorskich apartamentów, co widać wyraźnie po kompleksie Porta Mare w Dziwnówku czy Porta Mare Baltica w Kołobrzegu. Jeżeli klient miał udane wczasy w danym miejscu, to chciałby te chwile zatrzymać na dłużej. Własny nadmorski apartament jest tego dobrym przykładem.

 

1 2

następna

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: