eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plNieruchomościPorady › Home staging - fakty i mity

Home staging - fakty i mity

2012-08-23 10:19

Przeczytaj także: Szybka sprzedaż mieszkania? Zaangażuj się


Oczywiście lifting nieruchomości można wykonać we własnym zakresie. Istnieje jednak ryzyko, że cel nie zostanie w pełni osiągnięty, bowiem każdy właściciel ma emocjonalny związek z miejscem, w którym mieszkał. Trudno zdecydować, jakie elementy wystroju są zbędne, a przyzwyczajenie sprawia, że nie zauważa się obiektywnie wad i zalet. Poza tym właściciele nie zawsze potrafią realnie ocenić wartość swojej nieruchomości. Home stager natomiast doskonale orientuje się w cenach za podobne lokum w danej lokalizacji. Wie też, jak sprawić, żeby była ona wyższa.

Czy się opłaci?

Home staging to łączenie wiedzy z zakresu pośrednictwa nieruchomościami, marketingu i architektury wnętrz. Home stagerzy z nudnej i nieciekawej nieruchomości tworzą produkt, który podoba się większości. Czy ich usługi są drogie?

„Cena jest uzależniona od ilości czasu i nakładów, jakie musi ponieść home stager na realizację projektu. Zwyczajowo proces współpracy ze stylistą rozpoczyna się od konsultacji, podczas której nieruchomość zostaje poddana analizie w celu zbudowania dla niej najskuteczniejszej strategii marketingowej.” – mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski z wyszukiwarki nieruchomości morizon.pl.

Wybór więc należy do właściciela nieruchomości. Jego indywidualną decyzją jest czy bardziej opłaca się obniżyć cenę i czekać długimi miesiącami na potencjalnego kupca czy zapłacić doradcy dużo mniejsze wynagrodzenie, zyskać atrakcyjną nieruchomość, którą zainteresuje się więcej osób. Zwiększa się w ten sposób szansę, że lokum zostanie sprzedane nie tylko w bardzo szybkim tempie, ale również za cenę wyższą nawet o 20%.

Atrakcyjne mieszkanie kupię

W Stanach Zjednoczonych od kilku dekad staging święci triumfy, zawojował rynki nieruchomości w Europie, od niedawna też praktykowany jest w Polsce. Na fali entuzjazmu pojawiają się też głosy sceptyków, którzy w home stagingu widzą celowe maskowanie niedoskonałości lokalu. Zadaniem home stagingu nie jest jednak ukrywanie wad, lecz odkrycie i podkreślenie potencjału pomieszczeń. Rynek obrotu nieruchomościami jest bardzo konkurencyjny, toteż szuka się różnych sposobów promocji oferty. Klientów nie tylko przyciąga cena, ale również estetyka i funkcjonalność wnętrza.

„Nowoczesne technologie umożliwiają potencjalnemu kupującemu wirtualną podróż po niezliczonej ilości ogłoszeń sprzedaży nieruchomości, które w danej granicy cenowej, często prezentują podobny standard. Zdaje się zatem, że home staging jako metoda podwyższenia atrakcyjności oferty poprzez jej wizualną aranżację, będzie zyskiwać coraz więcej zwolenników.”- mówi Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski z wyszukiwarki nieruchomości morizon.pl.

poprzednia  

1 2

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (1)

  • Polecam usługę

    re-arch / 2013-12-05 23:01:58

    Ponad 80% szukających mieszkania ogląda oferty w internecie, dlatego ważne jest, żeby wizualnie wyróżnić swoją ofertę. W Poznaniu jest firma, którą mogę polecić: www.re-arch.pl odpowiedz ] [ cytuj ]

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: