  • 1. Data: 2019-10-11 20:45:34
    Temat: 13go "NieNaTemat"
    Od: Kris <k...@g...com>

    Jakie ugrupowania/koalicję dostąpią zaszczytu bycia przy korycie przez kolejne 4
    lata?
    Czy będzie większość rządząca samodzielnie korytem?

  • 2. Data: 2019-10-11 21:36:47
    Temat: Re: 13go "NieNaTemat"
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 11 października 2019 13:45:36 UTC-5 użytkownik Kris napisał:
    > Jakie ugrupowania/koalicję dostąpią zaszczytu bycia przy korycie przez kolejne 4
    lata?
    > Czy będzie większość rządząca samodzielnie korytem?

    PIS.
    Nikt inny nawet nie puka w dno po ktorym oni szoruja.

    A mimo ze warto bylo by zeby konfederacja i kukiz cos dostali to nie ludze sie ze
    wyskrobia cokolwiek, 5% bedzie dobre.

    Jak widze liste PO+SLD+PSL to wiem ze polityka w polsce upadla nisko.
    Od tego juz bym wolal Rewinskiego z PPPP

  • 3. Data: 2019-10-11 22:56:48
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 11 października 2019 21:36:48 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:

    > PIS.
    > Nikt inny nawet nie puka w dno po ktorym oni szoruja.
    >
    > A mimo ze warto bylo by zeby konfederacja i kukiz cos dostali to nie ludze sie ze
    wyskrobia cokolwiek, 5% bedzie dobre.

    ale jesli przekroczą próg to sporo zabiora pisowi. Bo tak dziala metoda obliczen
    dhondta. I dlatego też tvn mocno ich pompowało w ostatnim tygodniu. Tak było w
    zeszlych wyborach - pis mial jakies tam 37% glosów ale dostał powyżej 50% mandatów bo
    sie koalicja lewicowa wykrzaczyła.
    Opozycja marzy aby pis miało ponizej 50% posłów - ale tak se mysle ze kupić paru
    posłów to nie bedzie trudno.
    Ale mi sie wydaje ze jesli juz jest tak mocne to niech rządzi samodzielnie by nie
    rozmydlala sie odpowiedzialnosc. W koncu za 4 lata tez beda wybory.

    b.

  • 4. Data: 2019-10-12 11:13:03
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Oct 2019 13:56:48 -0700 (PDT), Budyń

    > Ale mi sie wydaje ze jesli juz jest tak mocne to niech rządzi
    > samodzielnie by nie rozmydlala sie odpowiedzialnosc. W koncu
    > za 4 lata tez beda wybory.

    Jaka znowu odpowiedzialność? Widziałeś żeby partia polityczna, ba, choć
    jeden polityk (patrz jak pis miało tusku do wiezienia posłać) tak realnie
    beknął za narobienie smrodu, podkreślam, politycznego (nie chodzi o jakieś
    własne małe aferki)? Jedyny kto poniesie odpowiedzialność za czyny politków
    to jesteśmy MY. I nasze dzieci.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2019-10-12 11:54:48
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 12 października 2019 11:13:04 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Fri, 11 Oct 2019 13:56:48 -0700 (PDT), Budyń

    > Jaka znowu odpowiedzialność? Widziałeś żeby partia polityczna,

    mówie o odpowiedzialnosci politycznej która sie ponosi przy urnie wyborczej. Jesli
    partia X bedzie rządziła w koalicji z partią Y to będzie mogła twierdzić "chcielismy,
    ale Y przeszkadzało, teraz to juz na pewno sie uda, głosujcie na nas".
    Przy samodzielnych rządach takiej wymówki nie będzie.

    Pobawilem sie kalkulatorem wyborczym, zdaje sie ze powyższy problem nie istnieje -
    będzie samodzielna większość.

    b.

  • 6. Data: 2019-10-12 12:00:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 12 Oct 2019 02:54:48 -0700 (PDT), Budyń

    > mówie o odpowiedzialnosci politycznej która sie ponosi przy urnie
    > wyborczej.

    I tylko tyle, nic więcej. Dla szarego człowieka gówno znaczy, bo będzie
    musiał dźwigać decyzje polityków na plecach.

    > Jesli partia X bedzie rządziła w koalicji z partią Y to
    > będzie mogła twierdzić "chcielismy, ale Y przeszkadzało,
    > teraz to juz na pewno sie uda, głosujcie na nas".

    Gdzie tu logika? Tzn. co to za koalicja skoro partia koalicyjna przeszkadza
    w rządzeniu zamiast pomagać? Chyba tylko taka, żeby przy żłobie się
    utrzymać.

    > Przy samodzielnych rządach takiej wymówki nie będzie.

    PiS jakoś po 4 latach nadal ma wymówki. Tak to z tymi wymówkami jest, że
    można je sobie naprędce wystrugać. Naiwnym jest myśleć że to coś zmieni.

    > Pobawilem sie kalkulatorem wyborczym, zdaje sie ze powyższy problem nie
    > istnieje - będzie samodzielna większość.

    Znaczy że co?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 7. Data: 2019-10-12 12:11:50
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 12 października 2019 12:00:37 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Sat, 12 Oct 2019 02:54:48 -0700 (PDT), Budyń

    > I tylko tyle, nic więcej. Dla szarego człowieka gówno znaczy, bo będzie
    > musiał dźwigać decyzje polityków na plecach.

    sugerujesz ze nie ma różnicy miedzy rzadami powiedzmy pis a po? Gdyby nie było to byś
    nie gardłował tak

    > Znaczy że co?

    ze niezaleznie od tego czy konfederacja i psl wejdą bedzie samodzielna wiekszosc. W
    różnych w miare rozsądnych wariantach poparcia i tak efekt jest ten sam.

    b.

  • 8. Data: 2019-10-12 13:43:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 12 Oct 2019 03:11:50 -0700 (PDT), Budyń

    > sugerujesz ze nie ma różnicy miedzy rzadami powiedzmy pis a po?
    > Gdyby nie było to byś nie gardłował tak

    Sugeruję, że twoja teza o rzekomym "braniu odpowiedzialności" jest totalnie
    pusta z punktu wpływu tych decyzji na szarego obywatela. Zła/dobra polityka
    się odbija na społeczeństwie dużo dłużej niż trwa kadencja, nawet podwójna.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2019-10-12 15:39:29
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 12 października 2019 13:43:38 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
> [...]
    > się odbija na społeczeństwie dużo dłużej niż trwa kadencja, nawet podwójna.

    wszystko racja - bo mówie o odpowiedzialnosc politycznej a nie cywilnoprawnej. I
    mówię ze odpowiedzialnosc polityczna jest łatwiejsza do rozliczenia poprzez
    pozostawinie przy władzy/wysłaniu w niebyt jesli nie jest rozbita w koalicji.
    Im szybciej kogos wyslemy tym szybciej skutki np. ekonomiczne będą mogły być
    naprawione. Nawet jesli to robota na wiele kadencji.

    b.

  • 10. Data: 2019-10-12 16:52:45
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co Ty Budyń znowu wymysliles? Odpowiedzialność polityczną to takie samo mozgojebne
    gowno co patriotyzm, nie oddamy nawet guzika, proletariusze wszystkich krajów łączcie
    się, silni zwarci gotowi, Bóg honor ojczyzna i jeszcze pięć pierdylionow trzysta
    podobnych hasełek. Odpowiedzialność polityczną to wymysł przekreciarzy co się dorwali
    do wladzy i spierdolili wszystko co było do spierdolenia. I nawet jak nie zostaną
    wybrani na następną kadencję to są ustawieni w jakiś firmach i dom maja skończony,
    chociaz jak szli do władcy to byli golodupcami. Odpowiedzialność polityczną powinna
    polegać na tym że jeśli na pół roku przed końcem kadencji wskaźniki ekonomiczne
    państwa nie były lepsze niż na początku kadencji to cała wybrana ekipa dostaje zakaz
    kandydowania do każdego rodzaju funkcji publicznych i zakaz zajmowania stanowisk
    opłacanych z pieniędzy podatnika. Opozycji też by to musiało dotyczyć. Dlaczego?
    Dlatego że jak chcieli być wybranymi to mowili ze sa najlepsi a jak zostali wybrani
    nie potrafili zrobic nic poza braniem kasy.