  • 1. Data: 2019-11-02 16:45:25
    Temat: 5 stysi za dwa dni
    Od: <Ghost>

    Fragmentarycznie przejrzalem dyskusje o tym jak to hurtownie oszukuja bo
    sprzeadaja kotly w cenach dumpingowych (btw trzeba byc niezlym debilem by
    cos takiego wymyslic - naczy sprzedaz kotlow ze strata przez zwyklego
    sprzedawce internetowego) i jak skomplikowana jest praca instalatora.

    Majac kontakt z kilkoma instalatorami oraz serwisantami stwierdzam bez
    zadnych watpliwosci, ze ich rozgarniecie konczy sie na tym, by zadac jak
    najwiecej (o ile rozgarnieciem mozna nazwac zadanie 5tys za dwa dni pracy,
    samej pracy).

    Klasyczny schmat pracy serwisanta - jesli jest usterka, to najpierw czyscimy
    elektrode zaplonowa. Serio, serio, 100% z nich tak dziala. Nawet jesli
    zaplon jest kociol pali, a usterka polega na czyms oddalonym o trzy parseki
    od elektrody.

    Tyle w temacie. Patologia w instalatorstwie dokladnie taka sama jak w
    reszcie budowlanki. Uporzedzajac, tak zarabiam wiecej, ale zarabiam za prace
    glowa, w dziedzinie, a wlasciwie niszy gdzie myslenie ma ekstremalna
    wartosc.

  • 2. Data: 2019-11-02 20:23:16
    Temat: Re: 5 stysi za dwa dni
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 2 Nov 2019 16:45:25 +0100, <Ghost> wrote:
> [...]
    > za prace
    > glowa, w dziedzinie, a wlasciwie niszy gdzie myslenie ma

    Klienci Twoi też tak myślą czy to tylko Twoja opinia? Błagam, nie
    mów, że ta niższa to w programowaniu, bo byłbyś wyjątkiem, w który
    nie wierzę.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2019-11-03 13:44:30
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 02.11.2019 16:45, Ghost wrote:

> [...]
    > czyscimy elektrode zaplonowa. Serio, serio, 100% z nich tak dziala.
    > Nawet jesli zaplon jest kociol pali, a usterka polega na czyms oddalonym

    To normalne. Próbują naciągnąć na usterki, których nie ma.
    Mnie kiedyś w warsztacie chcieli oszukać na pompę paliwa, którą
    wymienili (niby) w zbiorniku.
    Ja tylko poprosiłem o starą pompę i się zaczęło.... W końcu za usługę
    naprawy przerwanego przewodu, a raczej końcówki zaśniedziałej do pompy
    nie zapłaciłem nic.
    Dokładnie tak samo jest z serwisantami pieców. Nigdy nie miałem dobrego
    zdania o nich.