  • 1. Data: 2019-02-03 13:58:36
    Temat: A co, gdy i do nas przyjdzie -40 stopni?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Moja pompa ciepła przejdzie na czysty prąd przy około -15 stopni. Mam
    wbudowane grzałki o mocy 3 kW. Nie mam pojęcia, jaką temperaturę
    utrzymam tym w domu (125 m2, ściany współczynnik lambda 0.11).

    A jak to widzicie u siebie?

    --
    MN

  • 2. Data: 2019-02-03 14:22:36
    Od: l...@g...com

    Przewymiarowany o minimum 100% kocioł na najczystszy ekologiczny groszek da radę.
    Inna sprawa czy sieci energetyczne i inne dadzą radę.

  • 3. Data: 2019-02-03 14:25:32
    Temat: Re: A co, gdy i do nas przyjdzie -40 stopni?
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-02-03 o 14:22, l...@g...com pisze:
    > Przewymiarowany o minimum 100% kocioł na najczystszy ekologiczny groszek da radę.
    Inna sprawa czy sieci energetyczne i inne dadzą radę.

    Ja oprócz pieca gazowego mam kominek wodny z którego mogę grzać
    cały dom razem z cwu do tego ups i agregat.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 4. Data: 2019-02-03 15:50:30
    Od: l...@g...com

    Można iść inną drogą, rower, dynamo i silny zdrowy kolarz.

  • 5. Data: 2019-02-03 17:47:17
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-02-03 o 15:50, l...@g...com pisze:
    > Można iść inną drogą, rower, dynamo i silny zdrowy kolarz.

    Silny kolarz generuje moc rzędu 400W. Szału nie ma... Potrzeba by z 10.

    --
    MN

  • 6. Data: 2019-02-03 18:00:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 3 lutego 2019 17:47:19 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Silny kolarz generuje moc rzędu 400W. Szału nie ma... Potrzeba by z 10.

    https://expressilustrowany.pl/czlowiek-ktory-ma-prad
    -za-darmo-zobacz-jak-on-to-robi-film-zdjecia/ar/8461
    59

  • 7. Data: 2019-02-03 18:03:27
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-02-03 o 17:47, Marcin N pisze:

    > Silny kolarz generuje moc rzędu 400W. Szału nie ma... Potrzeba by z 10.

    400 W może szczytowo. Średnio poniżej 50 W.

    Robert

  • 8. Data: 2019-02-03 18:51:52
    Od: l...@g...com

    No to wsadzać na rower, po kolei mieszkańców, trochę energii wyprodukuja, no i się
    rozgrzeją.

  • 9. Data: 2019-02-03 19:25:52
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-02-03 o 18:00, Kris pisze:

    > https://expressilustrowany.pl/czlowiek-ktory-ma-prad
    -za-darmo-zobacz-jak-on-to-robi-film-zdjecia/ar/8461
    59

    Link to jakieś bzdury.

    Najlepszym pomysłem "awaryjnym" wydaje się biokominek. Wartość opałowa
    etanolu to prawie 20 MJ / litr. To równowartość ponad 5 kWh energii,
    czyli tyle ciepła, le daje "farelka" chodząca pełną mocą przez 2 i pół
    godziny.

    --
    MN

  • 10. Data: 2019-02-03 19:34:19
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 3 lutego 2019 19:25:56 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
> [...]
    > etanolu to prawie 20 MJ / litr. To równowartość ponad 5 kWh energii,
    > czyli tyle ciepła, le daje "farelka" chodząca pełną mocą przez 2 i pół

    To nawet niegłupie. Ile kosztuje litr spirytu z domowej destylarki?
    Kiedyś słyszałem że 2zł, ale to już pewnie nieaktualne...
    Ale jakby ta cena była realna, to 40 groszy za kWh awaryjnego ciepła
    nie brzmi wcale źle :]

    L.