  • 1. Data: 2018-11-16 22:40:29
    Temat: A nie mówiłam? :-))
    Od: i...@g...pl

    https://www.stefczyk.info/2018/11/15/upada-kolejny-l
    ewacki-mit-naukowcy-od-globalnego-ocieplenia-przyzna
    ja-ze-pomylili-sie-w-obliczeniach/?fbclid=IwAR3IPq-a
    ANESRGgEO9tI4tMvoCsMkR4YLBMrfyUz97YIFwLeUsV8s7peGQI

  • 2. Data: 2018-11-24 20:16:26
    Temat: Re: A nie mówiłam? :-))
    Od: mirzan <l...@g...com>

    W dniu piątek, 16 listopada 2018 22:40:30 UTC+1 użytkownik i...@g...pl napisał:
    > https://www.stefczyk.info/2018/11/15/upada-kolejny-l
    ewacki-mit-naukowcy-od-globalnego-ocieplenia-przyzna
    ja-ze-pomylili-sie-w-obliczeniach/?fbclid=IwAR3IPq-a
    ANESRGgEO9tI4tMvoCsMkR4YLBMrfyUz97YIFwLeUsV8s7peGQI

    Cytat z tego artukułu:
    Po dokładnym przeanalizowaniu wyników tego badania doszedł do wniosku, że jego
    autorzy popełnili poważne błędy w obliczeniach. Jego zdaniem po wzięciu poprawki na
    te błędy faktyczne... Czyli
    można uznać,że jest to błąd matematyczny.Wobec tego,nazywanie błędu w rachunkach,
    błędem lewackim , jest zwykłym debilizmem, czy imbecylizmem lewackim?

  • 3. Data: 2018-11-24 21:44:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    mirzan pisze:

> [...]
    > to błąd matematyczny. Wobec tego, nazywanie błędu w rachunkach, błędem
    > lewackim, jest zwykłym debilizmem, czy imbecylizmem lewackim?

    Gdy na Zachodzie modna była cybernetyka, w Związku Radzieckim okrzyknieto
    ją imperialistycznym wypaczeniem (czy jakoś podobnie). Potem się wszystko
    odwróciło -- słowa "kibiernietika" używano już tylko w Sojuzie. Podobnie
    było z genetyką, choć historia zdaje się bardziej skomplikowana. Może więc
    teraz matematyka jest po porstu kwalifikowana do "nauk lewackich", dla
    których ratunku nie ma?

    Jarek

    --
    Gienow niet.

  • 4. Data: 2018-11-25 16:08:22
    Od: Krzysztof Gajdemski <s...@r...org.pl>

    napisał:
> [...]
    > było z genetyką, choć historia zdaje się bardziej skomplikowana. Może więc
    > teraz matematyka jest po porstu kwalifikowana do "nauk lewackich", dla

    Na to wygląda. Rozwijając trochę powyższe: za Hitlera teoria
    relatywistyczna i kwantówka były przykładami ,,fizyki żydowskiej" (w
    odróżnieniu od klasycznej, aryjskiej). Za Stalina (w zasadzie za
    Chruszczowa też) genetyka była przykładem nauki imperialistycznej (w
    odróżnieniu od robotniczo-ludowego łysenkizmu). Klimatologia od
    dłuższego czasu figuruje jako książkowy przykład lewackiej nauki (swoją
    drogą, przydałoby się znaleźć jakąś zgrabną nazwę, żeby nie dochodziło
    do brzemiennych w skutkach pomyłek). Może rzeczywiście należy uderzyć w
    źródło tego całego zła i wreszcie stworzyć ,,naszą matematykę" albo, nie
    wiem, ,,matematykę prawdziwą"? Wierzę w nieograniczone możliwości
    _niezależnych_ i ,,niezlewaczonych" ludzi nauki. Szykujmy cokoły.

    Nużąco powtarzalna jest ta historia...

    k.

  • 5. Data: 2018-11-30 19:50:31
    Od: "Fazi" <F...@m...com>

    Użytkownik "Krzysztof Gajdemski" <s...@r...org.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiem, "matematykę prawdziwą"? Wierzę w nieograniczone możliwości
    > _niezależnych_ i "niezlewaczonych" ludzi nauki. Szykujmy cokoły.

    Twoje wynużenia przed limiterem stoją w rażącej sprzeczności z Twoją dumą za
    limiterem.

  • 6. Data: 2018-11-30 23:39:10
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 30.11.2018 19:50, Fazi pisze: