  • 1. Data: 2019-03-21 17:48:51
    Temat: Altherma hybrydowa do starej chałupy
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Dana jest stara chałupa z pustaka, nieocieplona, wielka.
    Z info od właściciela: idzie tam 7ton wungla na sezon. Teraz w planach
    jest ocieplenie całości grafitem 20cm, wymiana okien, piankowanie poddasza
    itp. Kwestia się rozchodzi o źródło ciepła. Natrafiłem na taki wynalazek
    jak hybrydowa Altherma Daikina, czyli kocioł gazowy i pompa ciepła
    do kupy. Ma toto ponoć tę zaletę, że można oszczędzić na wymianie
    złomu w domu, bo współpracuje ze starymi instalacjami. Można do tego
    doczepić też dmuchawy klimatyzacji i na lato klimę mieć. W srogi mróz
    grzeje gazem, jak jest tylko chłodno to leci z pompą ciepła.
    Jeszcze nie liczyłem zapotrzebowania na energię cieplną tej chałupy,
    tak się tylko zastanawiam co chłop mógłby tam wrzucić fajnego.
    Widział ktoś na własne oczy takie hybrydy? Użytkownik? :>

    L.

  • 2. Data: 2019-03-21 18:43:05
    Temat: Re: Altherma hybrydowa do starej chałupy
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-21 o 17:48, Lisciasty pisze:
> [...]
    > doczepić też dmuchawy klimatyzacji i na lato klimę mieć. W srogi mróz
    > grzeje gazem, jak jest tylko chłodno to leci z pompą ciepła.
    Jak moc ma? rzuć linkiem.

    > Jeszcze nie liczyłem zapotrzebowania na energię cieplną tej chałupy,
    Docieplałem podobną tyle że dawno i tylko 5cm styro dałem na ściany,
    10 na sufit i przy starych okna zapotrzebowanie na węgiel spadło do 1/3,
    u Ciebie może być lepiej.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2019-03-21 18:46:24
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 21 marca 2019 17:48:55 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > tak się tylko zastanawiam co chłop mógłby tam wrzucić fajnego.
    > Widział ktoś na własne oczy takie hybrydy? Użytkownik? :>

    trzeba od obliczen cieplnych zacząć

    b.

  • 4. Data: 2019-03-21 18:58:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Mar 2019 09:48:51 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Widział ktoś na własne oczy takie hybrydy? Użytkownik? :>

    Widziałem na własne oczy cenę takiej hybrydy. No, ładna.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 5. Data: 2019-03-21 19:03:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 21 marca 2019 18:43:09 UTC+1 użytkownik Janusz napisał:
    > Jak moc ma? rzuć linkiem.

    https://www.daikin.pl/pl_pl/product-group/hybrid-hea
    t-pump.html

    > Docieplałem podobną tyle że dawno i tylko 5cm styro dałem na ściany,
    > 10 na sufit i przy starych okna zapotrzebowanie na węgiel spadło do 1/3,
    > u Ciebie może być lepiej.

    Sie policzy sie zobaczy. Na razie temat jest rozwojowy ;)

    L.

  • 6. Data: 2019-03-21 19:03:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 21 marca 2019 18:58:30 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Widziałem na własne oczy cenę takiej hybrydy. No, ładna.

    Ile wołają i co wchodzi w skład ceny?

    L.

  • 7. Data: 2019-03-21 21:26:21
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-03-21 o 19:03, Lisciasty pisze:

    > https://www.daikin.pl/pl_pl/product-group/hybrid-hea
    t-pump.html
    A to ta dupiata strona z której g.. wiadomo.

    > Sie policzy sie zobaczy. Na razie temat jest rozwojowy ;)
    Wiadomo, ale podałem Ci rząd wielkości jakiego się można spodziewać :)
    --
    Pozdr
    Janusz

  • 8. Data: 2019-03-22 13:20:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 21 Mar 2019 11:03:34 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Ile wołają i co wchodzi w skład ceny?

    Samą pompę wieśka widziałem za 40 koła.
    Ale teraz zerknąłem na tego daikina i...

    https://blog.karbon.com.pl/pc-powietrzna/hybrydowa-p
    ompa-ciepla-daikin-altherma/

    Cytując autora:

    "Tymczasem hybrydowa Altherma grzewczo-chłodząca, z pompą ciepła 8kW i
    kotłem gazowym 7,6-33 kW (cwu przepływowo), a wiec 2w1 - kosztuje
    katalogowo 26.160,00 zł netto."

    Niemniej uważam że nakład na podłączenie gazu
    i abonament się nie złożą do kupy...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2019-03-22 14:09:00
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 22 marca 2019 13:20:10 UTC+1 użytkownik Myjk napisał:
    > Niemniej uważam że nakład na podłączenie gazu
    > i abonament się nie złożą do kupy...

    Gaz już ma podłączony. Stąd taki pomysł.
    Ale to taki tylko pomysł roboczy :]

    L.