  • 1. Data: 2017-12-14 21:05:54
    Temat: Anhydryt
    Od: uciu <a...@g...com>

    Czesc,

    dziś był u mnie majster, który będzie montował mi PC.
    Jak, że obecnie kładę styropian na podłogi zapytał jakie wylewki. Powiedziałem że
    tradycyjne a on na to, że lepiej mam sobie zrobić wylewki z anhydrytu...
    Mówił, że ma domy gdzie jest anhydryt i z zwykłe. I w tych gdzie jest anhydryt
    grzejąc w 2 taryfie podczas dziennego okienka szybko się podłoga nagrzewa w tych
    tradycyjnych już potrzeba wiecej czasu. Rysował jak wylewka anhydrytowa rurke otula a
    jak to robi tradycyjna wylewka cementowa...

    I trochę namieszał mi w głowie.

    Ma kto w tej kwestii jakieś doświadczenie?

    Mam jeszcze otwartą furtke wiec może warto?

    Obecnie mam położone 10cm styro i mam 8cm na wylewkę + płytki/panele
    Przy tak grubej wylewce z anhydrytu poszedłbym z torbami a wiec musiałbym pewnie
    dołożyć jeszcze ze 2cm styro (czyli anhydrytu byłoby około 4,5-5cm),

    Z drugiej strony grubsza warstwa betonu dłużej ciepło zakumuluje... i chyba będzie
    mocniejsza...bo jakoś nie widze tego bym na 4cm wylewki postawił akwarium o wadze
    1tony...(pod akwa idzie XPS zamiast EPSa)

    pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2017-12-14 21:21:46
    Temat: Re: Anhydryt
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 21:05:56 UTC+1 użytkownik uciu napisał:

> [...]
    grzejąc w 2 taryfie podczas dziennego okienka szybko się podłoga
    nagrzewa w tych tradycyjnych już potrzeba wiecej czasu.

    Szybko się nagrzewa więc i szybciej ochładza ;) I wtedy włącza się pompa
    w drogiej taryfie i płacisz więcej :P

    > Rysował jak wylewka anhydrytowa rurke otula a jak to robi tradycyjna wylewka
    cementowa...

    Bez jaj... Ale co z tego jak otula? Podłogówka w tradycyjnej wylewce jest
    w stanie dostarczyć pewnie 5 x tyle energii co będziesz potrzebował, więc
    nawet jak nie otula idealnie to i tak jest z 5-cio krotnym zapasem :D

    > I trochę namieszał mi w głowie.
    > Ma kto w tej kwestii jakieś doświadczenie?

    Anhydryt jest fajny ale tylko tam gdzie nie masz miejsca na tradycyjną
    wylewkę. Oczywiście mówimy o "wylewkach" z miksokreta robionych półsuchą
    zaprawą i zacieranych mechanicznie. Zaletą anhydrytu jest też fakt, że
    nie musisz robić żadnych dylatacji. Ale cena zwykle zabija wszystkie
    zalety :-)

    > Z drugiej strony grubsza warstwa betonu dłużej ciepło zakumuluje... i chyba będzie
    mocniejsza...bo jakoś nie widze tego bym na 4cm wylewki postawił akwarium o wadze
    1tony...(pod akwa idzie XPS zamiast EPSa)

    I dobrze kombinujesz ;)
    Fachowiec ma na pewno większy zarobek na anhydrycie :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2017-12-14 22:14:24
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 14 Dec 2017 12:05:54 -0800 (PST), uciu

    > Ma kto w tej kwestii jakieś doświadczenie?

    Było wielokrotnie o tym na FM, często poryszano temat w wątkahc o PC.
    Anhydryt nadaje się najbardziej do domów ze stosunkowo małymi stratami i z
    drutami w podłodze gdzie się grzeje niezależnie od taryfy, albo tylko w
    jednej ze względu na szybszą reakcję temperaturową.

    Ty masz PC, z wizją grzania w 2T, więc robisz zwykły betonowy bufor.

    Ps. Na instalatora zapaliła się powyższym lampka ostrzegawcza. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2017-12-15 17:58:47
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2017-12-14 o 22:14, Myjk pisze:
> [...]
    >
    > Ty masz PC, z wizją grzania w 2T, więc robisz zwykły betonowy bufor.
    >
    > Ps. Na instalatora zapaliła się powyższym lampka ostrzegawcza. ;)

    No dobra, ale to ogó?lnie fajny ten anhydryt czy nie?
    Bo ostatnio w ramach rozmów o koniecznej wylewce koleżanka w pracy też
    mnie na to namawiała, ale poza tym, że znam ogólnie hasło pod tym
    tytułem, to już nie za bardzo jakiekolwiek za i przeciw. Ktoś streści
    jakoś temat?

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 5. Data: 2017-12-15 18:23:59
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu czwartek, 14 grudnia 2017 21:05:56 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Ma kto w tej kwestii jakieś doświadczenie?

    doswiadczenie mówi ze zasadniczo fajne pomysły pojawiają sie w cenach takich w
    których przestają być fajne.
    Beton bedzie wystarczająco dobry, koszty extra to mozna robic na tych elementach
    które widac np ładniejszych kaflach.

    b.

  • 6. Data: 2017-12-15 19:53:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Beton i gips maja takie samo cieplo wlasciwe.

  • 7. Data: 2017-12-15 20:52:01
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 15 grudnia 2017 19:53:58 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Beton i gips maja takie samo cieplo wlasciwe.

    Przy Tobie marketingowcy pójdą z torbami;)

  • 8. Data: 2017-12-15 21:21:45
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 14.12.2017 o 21:05, uciu pisze:
> [...]
    tradycyjne a on na to, że lepiej mam > sobie zrobić wylewki z anhydrytu...
    jakby Ci powiedział że z GIPSU to by nie było takie nowoczesne.....

    > Mówił, że ma domy gdzie jest anhydryt i z zwykłe. I w tych gdzie jest anhydryt
    grzejąc w 2 taryfie podczas dziennego
    > okienka szybko się podłoga nagrzewa w tych tradycyjnych już potrzeba wiecej czasu.
    jakby się tak zastanowić, zdroworozsądkowo, to pojemność cieplna
    posadzki cementowej i gipsowej jest podobna. mniejsza o różnice, ale
    jest podobna. jeśli "anhydrytu" dasz mniej ( o 2cm) to już zdolności
    akumulacyjne masz mniejsze. No to trzeba by dopłacić do tych 2 cm. ile?
    Bo ja mam inną propozycje akumulacji. otóż akumulując ciepło w podłodze,
    nie możesz szaleć z temperaturą. jeśli chciałbyś aby 4 godziny po
    nagrzaniu podłoga miała temperature 25°C, to w momencie nagrzewania
    musiała by miec ze 45 (wybaczie jeśli przesadziłem - chodzi o zasadę)
    Ale gdybyś do instalcji włączył beczkę 200 litrową jako bufor, to taką
    beczkę możesz podgrzać do 60-90 °C i powoli odzyskiwac ciepło. no i woda
    (czy czynnik chłodzący) ma duuuuużo większą pojemność cieplną.
    Nie nakłaniam do radykalnej zmiany projektu domu, tylko wskazuje że
    pewne korzyści można osiągnąć na wiele sposobów. i podawanie tego a nie
    innego sposobu - bo ktoś ma takie rozwiązanie, albo takie rozwiązanie
    sprzedaje, nie koniecznie jest optymalne.
    ToMasz
    Ps teraz Ty mi proszę coś napisz. będziesz miał ogrzewanie podłogowe
    całej płyty podłogowej pod budynkiem, czy też zakładasz że w pewnych
    sytuacjach, będziesz mógł wyłączyć ogrzewanie w części domu? to w
    kontekscie ostatnich rozmów dotyczących rachunków 5 tyś złotych za
    grzanie 240m?

  • 9. Data: 2017-12-15 22:06:12
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 grudnia 2017 19:53:58 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Beton i gips maja takie samo cieplo wlasciwe.

    Ale betonu daje się 7-10cm, a anhydrytu może być 3,5 :)
    Czyli pojemność cieplna może być nawet 3 x mniejsza niż posadzki z betonu.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2017-12-15 22:08:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 15 grudnia 2017 21:21:47 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Ale gdybyś do instalcji włączył beczkę 200 litrową jako bufor, to taką
    > beczkę możesz podgrzać do 60-90 °C i powoli odzyskiwac ciepło. no i woda
    > (czy czynnik chłodzący) ma duuuuużo większą pojemność cieplną.

    Teraz to żeś pojechał po bandzie. 200l beczułka ma być alternatywą dla
    kilkudziesięciu ton betonu? Pała, do kąta i przemyśl swoje zachowanie :D

    Policz ciepło właściwe ~30 ton betonu i 200l wody.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.