  • 1. Data: 2021-06-15 10:00:38
    Temat: Anoda w zbiorniku CWU
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Producent (Galmet) "kategorycznie zaleca wymianę anody co najmniej co 18
    miesięcy jako warunek zachowania gwarancji". No to "sprawdziłem" po 18
    miesiącach, a teraz po kolejnych 18 m-c. Czyli tak wygląda równo po 3
    latach użytkowania. Sprawdziłem, dokręcone jest połączenie ze
    zbiornikiem (miernikiem).

    Mam kupioną nową którą miałem wymienić przy pierwszym okresie, ale póki
    co leży w szafce. I co, kupować kolejną żeby mieć wymagany przez
    producent dowód zakupu?

    https://ibb.co/Lxh79Zk

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2021-06-21 19:28:46
    Temat: Re: Anoda w zbiorniku CWU
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

> [...]
    >
    > Mam kupioną nową którą miałem wymienić przy pierwszym okresie, ale póki
    > co leży w szafce. I co, kupować kolejną żeby mieć wymagany przez

    Ja bym chyba taką jednak wymienił dla świętego spokoju. Ale widzę, że
    wodę to masz raczej czyściutką. U mnie oryginalna po 5 latach zniknęła,
    druga po około 2 latach skurczyła się o połowę.

    Jakub Rakus

  • 3. Data: 2021-06-22 09:05:01
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 21.06.2021 19:28, Jakub Rakus wrote:
    > Ja bym chyba taką jednak wymienił dla świętego spokoju. Ale widzę, że
    > wodę to masz raczej czyściutką. U mnie oryginalna po 5 latach zniknęła,
    > druga po około 2 latach skurczyła się o połowę.

    Ale te anody przez okres 6 lat gwarancji to w sumie by wyszły ~1000zł z
    dostawami -
    https://sklep.galmet.com.pl/produkt/anoda_magnezowa_
    38x600_z_korkiem_2-42

    A co w wodzie wpływa na to czy anodę zje szybciej czy wolniej? Bo ja mam
    wodę ze studni.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2021-06-23 21:44:10
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

> [...]
    38x600_z_korkiem_2-42

    > A co w wodzie wpływa na to czy anodę zje szybciej czy wolniej? Bo ja mam

    Nie mam pojęcia, u mnie woda z "wodociągu" czyli z ujęcia zasilanego z
    łąki wodonośnej. Chlorowana, może to ją szybko zżera?

    Jakub Rakus