  • 1. Data: 2022-12-05 19:49:46
    Temat: Auto jako bufor/power bank dla domu
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 05 Dec 2022 19:09:35 +0100, "Tomasz Gorbaczuk"
    <g...@a...pl> wrote:

     W autach są zazwyczaj ładowarki AC o mocach 7,4 11 lub 22kW.
     Przy 3 fazach i 16A na fazę masz 11kW AC - ładowanie w tempie
     licznikiem 3x20A) to sobie ustawiam w "pudełku" max 12A i nie ma ry

    A tak BTW, inne złącze o nazwie chademo jest dwukierunkowe, czyli
    można pobierać z auta energię. Są auta z systemem V2H (Vehicle to
    Home np. Mitsubishi Outlander lub Eclipse Cross), które mogą działać
    jako generator domowy (mają 70kW generator napędzany silnikiem) +
    13kWh bufor w postaci baterii.
    Ktoś z Was używa auta jako awaryjne zasilanie domu lub bufor do PV
    jak na poniższym filmie?

    https://youtu.be/FRQjDi5aXTg?t=6m

    --
    Marek

  • 2. Data: 2022-12-05 21:03:50
    Temat: Re: Auto jako bufor/power bank dla domu
    Od: a a <m...@g...com>

    On Monday, 5 December 2022 at 19:49:50 UTC+1, Marek wrote:
> [...]
    > 13kWh bufor w postaci baterii.
    > Ktoś z Was używa auta jako awaryjne zasilanie domu lub bufor do PV

    Wszyscy na świecie uzywają samochodów elektrycznych jako mobilnych UPS-ów
    tylko to się nie opłaca, bo prąd drogi

    Jedziesz do roboty, podłaczasz do superchargera, wracasz do domu i masz oświetlenie,
    grzanie, gotowanie z samochodu

    Ale taniej jest kupić aku z elektryków na złomie, w Hameryce wyrzucają tego milion y
    ton i sterty na złomie rosną szybko

    Te są najlepsze co maja gniazda dwukierunkowe , bo nie trzeba grzebac w samochodzie,
    jak sie podpiąc do aku.

    Jeszcze jak dodadza do elektryków autonomicznośc, bo będą same jeździly aby sie
    naladowac i powróca naladowane do domu.

  • 3. Data: 2022-12-05 21:05:05
    Od: a a <m...@g...com>

> [...]
    >
    > --
    > Marek
    --(mają 70kW generator napędzany silnikiem) +

    czyli to jest hybryda, czyli złom do utylizacji, bo spala benzynę, ropę i będzie
    zakaz wjazdu do miast

  • 4. Data: 2022-12-07 06:59:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:almarsoft.6990797486653192683@news.neostrada.p
    l>
    user Marek pisze tak:

> [...]
    > 13kWh bufor w postaci baterii.
    > Ktoś z Was używa auta jako awaryjne zasilanie domu lub bufor do PV

    Zawsze robiłem sobie jaja, że hardłorkin mąż i ojciec rodziny,
    co rok to klon, przywiózł prąd żeby głodne dzieci mogły odrobić lekcje
    a tu proszę to już istnieje.

    https://ibb.co/zQzPg4m

    --
    Piter

    #jebać fliperów pasożytów

  • 5. Data: 2022-12-07 21:51:34
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 7 December 2022 at 06:58:52 UTC+1, PiteR wrote:
> [...]
    > Zawsze robiłem sobie jaja, że hardłorkin mąż i ojciec rodziny,
    > co rok to klon, przywiózł prąd żeby głodne dzieci mogły odrobić lekcje

    Będą miliony litowych aku z elektryków
    bo po gwarancji Tesla wymienia aku odplatnie za 20.000 $ na nowe,
    i sama naprawia dla siebie
    i moze sprzedaje naprawione jako nowe, bo nikt tego nie sprawdzi

    ale jak zaczna padac pojedyncze ogniwa to znaczy że caly aku się zestarzal, zuzył
    i nawet jak się wymieni 10 padniętych ogniw dziś, to za 2 miesiące padnie kolejne 10

    a za taka usluge serwisy w Hameryc e licza 25% nowego aku, czyli 5000 $ za wymiane
    kilku igniw w aku w Tesli.