  • 1. Data: 2019-01-21 18:22:03
    Temat: Automatyczna brama wjazdowa - zacina się ma prozie. Jakieś rady?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Mrozy -3 stopnie a u mnie już zaczęła zacinać się brama wjazdowa.
    Zatrzymuje się po metrze. Trzeba wspomóc ją ręką.

    W zeszłym roku tak nie robiła.

    Macie jakieś rady na to?

    Jesienią całą linię zębatą wypsikałem smarem do łańcuchów motocyklowych.

    --
    MN

  • 2. Data: 2019-01-21 19:14:29
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 21-01-2019 o 18:22, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > W zeszłym roku tak nie robiła.
    >
    > Macie jakieś rady na to?
    >
    > Jesienią całą linię zębatą wypsikałem smarem do łańcuchów motocyklowych.

    Brama przesuwna? Silnik się wyłącza, czy nie ma siły pociągnąć bramy?
    Wysprzęglij napęd i sprawdź ręcznie czy porusza się bez zacięć.
    Pomiędzy kołem zębatym napędu, a listwą zębatą powinno być 2-3 mm luzu.
    Sprawdź czy wyłączniki krańcowe nie powodują przypadkowych wyłączeń.

    yabba

  • 3. Data: 2019-03-30 20:29:22
    Od: o...@i...pl

    Jakie masz ograniczniki, można zapytać?

    Jeśli zwykłe to normalna rzecz, zimą najlepiej sprawdzają się ograniczniki
    magnetyczne. Kupiłem trochę droższą wersję napędu BFT Deimos właśnie po to.

  • 4. Data: 2019-04-13 03:50:17
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 stycznia 2019 18:22:39 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Jesienią całą linię zębatą wypsikałem smarem do łańcuchów motocyklowych.

    Sprawdź więc, czy na listwie nie przykleił się syf (kurz, brud, piasek).
    O ile wiem to tej listwy się niczym nie smaruje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2019-04-13 17:48:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-01-21 o 18:22, Marcin N pisze:
> [...]
    >
    > W zeszłym roku tak nie robiła.
    >
    > Macie jakieś rady na to?
    >
    > Jesienią całą linię zębatą wypsikałem smarem do łańcuchów motocyklowych.

    Rozwiązanie było prozaiczne:
    mechanizm elektryczny (to "pudło" z wystającą zębatką) lekko przesunął
    się na śrubach mocujących do podłoża. Przesunął się w kierunku szyny
    tak, że zębatka w połowie długości bramy zaczynała ocierać się o szynę.

    Wystarczyło poluzować śruby, wyprostować sterownik i ponownie skręcić.
    Działa idealnie.

    --
    MN