  • 1. Data: 2021-05-04 15:03:27
    Temat: BLUM Aventos HF - brak powolnego domykania
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    Witam.

    Może ktoś, coś podpowie co się uszkodziło w tak drogim i niby według
    reklam niezawodnym mechanizmie.

    Wisząca szafka kuchenna z mechanizmem BLUM Aventos HF 20Fx50M.
    Otwiera się do góry normalnie, powoli wyhamowując. Zamyka do pewnego
    poziomu zamknięcia też normalnie - czyli puszczę tak na 2/3 zamknięte to
    drzwiczki stoją w miejscu.
    Ale jak już je puszczę niżej w dół aby się domknęły/zamknęły, to jest
    łupnięcię drzwiami o płyty zamiast powolnego domykania. Oglądałem
    pozostałe mechanizmy w pozostałych szafkach na zasadzie porównania
    ustawienia śruby regulacyjnej, ale według instrukcji to jest to do
    regulacji wagi drzwi a nie soft-zamykania, a poza tym za bardzo nie
    widać z zewnątrz co tam w takim niezawodnym mechanizmie mogło paść.

    Może ktoś takie ma, instaluje, naprawia i podpowie coś?

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2021-05-05 00:29:50
    Temat: Re: BLUM Aventos HF - brak powolnego domykania
    Od: Olo <j...@w...pl>

    W dniu 2021-05-04 o 15:03, Irokez pisze:
> [...]
    > widać z zewnątrz co tam w takim niezawodnym mechanizmie mogło paść.
    >
    > Może ktoś takie ma, instaluje, naprawia i podpowie coś?

    Padł siłownik od domyku, element jest nierozbieralny, jak masz rachunek
    to reklamuj w sklepie albo u producenta
    https://www.blum.com/pl/pl/ideas/lifetime-warranty/ (teoretycznie
    wieczysta gwarancja). Z dawnego Bluma to już tylko nazwa i ceny zostały.

    olo

  • 3. Data: 2021-05-05 16:56:00
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-05-05 o 00:29, Olo pisze:

> [...]
    > https://www.blum.com/pl/pl/ideas/lifetime-warranty/ (teoretycznie
    > wieczysta gwarancja). Z dawnego Bluma to już tylko nazwa i ceny zostały.

    Znalazłem na niemieckim forum, przedstawiciel BLUM'a potrzebuje zdjęcie
    produktu i wysyła amortyzator Blumotion na podany adres. W Niemczech nie
    trzeba niczego odsyłać, wysyłają też do Polski.
    Amortyzator samemu się łatwo wyciąga.

    Gwarancja wieczysta faktycznie jest na ich produkty (z wyłączeniem kilku).

    Poniżej link do tematu na forum, jest też instrukcja wymiany.
    Faktycznie przełożyłem ten element z zestawu z drugiej szafki i jest ok.
    Uszkodzony jest cały w oleju i chodzi luźno, a sprawny suchy i stawia opór.

    https://www.kuechen-forum.de/forum/themen/daempfer-2
    0f200-40-fuer-hs20f220x.38876/

    W Polsce trzeba odesłać amortyzator Blumotion (nie trzeba mechanizmu
    całego) plus formularz, takie dostałem informacje od Blum Polska.

    Pozdrawiam.

    --
    Irokez