  • 1. Data: 2018-05-31 18:24:35
    Temat: Bajoro do kąpania
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Jeden znajomek nosi się z zamiarem zafundowania sobie bajorka
    takiego z piaszczystym dnem i chaszczami, czyli bez jakiś sztucznych
    uszczelnień, do tego z boku ma być mniejsze bajoro z bagienkiem
    służące do naturalnej filtracji wody. Całość takiej zabawy wynosi
    ponoć około 50 tys. zł. Widział kto może takie wynalazki na żywo? :>
    Ciekaw jestem jak to się sprawuje, w zasadzie idea filtracji znana
    dość dobrze w akwarystyce, powinno działać i jest szansa na wodę
    "kryształ". Brzmi fajnie, tylko trzeba mieć luźne 50 patyków :]

    L.

  • 2. Data: 2018-05-31 21:45:08
    Temat: Re: Bajoro do kąpania
    Od: j...@p...fm

    W dniu czwartek, 31 maja 2018 18:24:36 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:
> [...]
    > dość dobrze w akwarystyce, powinno działać i jest szansa na wodę
    > "kryształ". Brzmi fajnie, tylko trzeba mieć luźne 50 patyków :]

    Mój znajomek też chciał sobie wykopać staw rekreacyjny.
    Przyjeżdżali różni goście, wyceniali 20 tyś., 30 tyś..
    Znalazł takiego co mu wykopał za 7 tyś.
    Do tego koszty 2 przyczep piasku na plażę.
    Rośliny przywoziliśmy z różnych bagienek.
    Tak to wyglądało chyba 2 lata po wykopaniu:
    https://www.youtube.com/watch?v=hnHNYkSDzLI

  • 3. Data: 2018-05-31 22:14:06
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 31 maja 2018 21:45:10 UTC+2 użytkownik j...@p...fm napisał:
    > Rośliny przywoziliśmy z różnych bagienek.
    > Tak to wyglądało chyba 2 lata po wykopaniu:
    > https://www.youtube.com/watch?v=hnHNYkSDzLI

    Fajne :] Tylko brakuje filtracji na pierwszy rzut oka, chyba
    że coś tam jest wymyślone.

    L.

  • 4. Data: 2018-05-31 23:01:13
    Od: abomito <w...@g...com>

    Witam.
    Brakuje wielu rzeczy. Jakie podłoże? Jak glina,to trzeba pomyśleć o wymianie na
    piasek,bo się bajoro zrobi. Jak piach,to może wody nie nastarczyć.
    Skąd woda? Musi być wyszoki poziom wody gruntowej. Chyba z krany jie będzie tego
    napełniał?
    To wszystko od konkretnego miejsca,rozbieżności cenowe mogą być ogromne. A akuret
    filtracją bym się specalnie nie przejmował. Przy większym zbiorniku samo siębędzie
    oczyszczać.
    Pozdro.abomito

  • 5. Data: 2018-05-31 23:54:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Raj dla komarow i pijawek.

  • 6. Data: 2018-06-03 19:42:59
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Raj dla komarow i pijawek.

    Lepiej w czterech kontach z wielkiej płyty. Jedyne co zagraża to duchota
    i sąsiad składujący butle z gazem.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2018-06-03 19:49:43
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 31.05.2018 o 18:24, Lisciasty pisze:
    > Brzmi fajnie, tylko trzeba mieć luźne 50 patyków :]

    Za tyle to się robi basen o podobnych rozmiarach, a nie "bajoro".

    Przypuszczam że ta cena, jest dla tych co mają dwie lewe ręce i tak na
    prawdę "nie wiedzą czego chcą" dopóki tego im ktoś nie zrobi.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2018-06-03 19:54:08
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Lepiej w czterech kontach z wielkiej płyty. Jedyne co zagraża to duchota
    > i sąsiad składujący butle z gazem.

    zajebisty argument.
    moi przodkowie w latach 70/80siątych wybudowali coś na kształt basenu.
    Trudno to było napełnić wodą, bo było nieszczelne. ale jak już się
    udało, nie dało sie tego utrzymać w czystości. nie wiem dla czego. woda
    z karanu robiła się zielona, zaczynała tętnić życiem. nie wiem skąd. czy
    przyfruneło, czy przypełzło.... nie wiem. tydzień woda się nagrzewała z
    lodowatej do akceptowalnej, drugi tydzień - była zielona trzeci tydzień
    był gnój. przykrycie na większość dnia folią wydłużało cykl do 4 tygodni.
    Pierwszym problemem będzie zapanowanie nad przesiąkalnością podłoża, i
    odżegnywanie się od nowoczesnych plandek/folii/powłok/membran jest
    nielogiczne. Drugi problem to zapanowanie nad wodnymi żyjątkami. To może
    być dużo trudniejsze.

    ToMasz

  • 9. Data: 2018-06-03 20:23:33
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 03.06.2018 o 19:54, ToMasz pisze:
    > Drugi problem to zapanowanie nad wodnymi żyjątkami. To może być dużo
    > trudniejsze.

    Zdecydujmy się czy piszemy o "bajorze" vel stawie czy o basenie. Ten
    pierwszy nie będzie krystaliczne czysty. Ale jak ktoś się boi ryby w
    gaciach, to może basen ma na myśli?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 10. Data: 2018-06-03 21:25:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Kątach. Konta sa w bankach. Czy ja gdzies napisalem ze to chujowy pomysl wykopac
    dziure w ziemi i napelnic woda? Napisalem ze komary i pijawki beda mialy raj. Zaby
    tez, a kaczki sasiada jak sie zwiedza to uzupelnia ekosystem. Jak mialem z 8 lat to
    sie z kolegami wykapalismy w bajorze. Ze trzy tygodnie nas mamy smarowaly mascia co
    smierdziala asfaltem, liszaje czy inne dziadostow mielismy pierwsza klasa. Znajomy ma
    na dzialce duzy naturalny staw. Zasilany jest jakims podziemnym zrodelkiem i odchodzi
    od niego maly strumyk. Zima na lyzwach na nim sie sportowal ale latem nigdy nie
    wykapal. Twierdzi ze woda jest zbyt brudna. Jak kiedys go musial wyczyscic bo
    smierdzialo niemilosiernie to mowi ze najchetniej by to zasypal ale koszt
    przywiezienia w takich ilosciach ziemi przekraczal granice zdrowego rozsadku.