  • 1. Data: 2014-07-27 09:26:39
    Temat: Balustrada: satya vs poler
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Witam,

    Pytanie a propos balustrad _zewnętrznych_. Lepsza jest satyna czy poler,
    ponoć jedne z nich są łatwiejsze w utrzymaniu, nie będę sugerował które.

    Ma ktoś koncept co do wyboru - oczywiście tylko kwestie techniczne
    degustibusy odstawiamy.

    TIA

    Ghost

  • 2. Data: 2014-07-27 18:49:14
    Temat: Re: Balustrada: satya vs poler
    Od: Jacek <J...@o...pl>

    W dniu 2014-07-27 09:26, Ghost pisze:
> [...]
    > które.
    >
    > Ma ktoś koncept co do wyboru - oczywiście tylko kwestie techniczne

    1:0 dla satyny. Na polerowanym "wszystko widać" i jak ktoś jest
    pedantyczny, to może byc dla niego dyskomfort.
    Jacek

  • 3. Data: 2014-07-28 09:46:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    > które.

    > Ma ktoś koncept co do wyboru - oczywiście tylko kwestie techniczne

    Mam to i to i _obie_ są wredne w utrzymaniu w czystości.

    Na polerowanej widać odciski palców, na satynie nie. Dlatego do środka IMO
    satyna jest lepsza.

    Jeśli jednak chodzi o balustradę zewnętrzną to jak ptak na taką satynę
    narobi to są dwie możliwości albo pogodzić się z lekko widoczną plamą, albo
    to miejsce lekko wypolerować, bo nawet po umyciu widać miejsce plamy.
    Dlatego na zewnątrz IMO poler lepszy. Raz na kilka lat można to ponownie
    wypolerować i jest jak nowe.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2014-07-28 09:53:10
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    >Dlatego na zewnątrz IMO poler lepszy.

    Tak mówią. Rozumiem, że _TY_ na zewnątrz masz i poler i satynę?

  • 5. Data: 2014-07-28 14:51:52
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Tak mówią. Rozumiem, że _TY_ na zewnątrz masz i poler i satynę?

    Tak mam osobiste doświadczenie z jednym i drugim tyle że nie u siebie w
    ogrodzie, ale na łajbie na Mazurach. Od zawsze wszystko miałem tam
    polerowane (kiedyś tylko takie dało się kupić w sklepach żeglarskich), ale
    że nie lubię jak wszystko się świeci to jak się kiedyś pojawiły kosze*
    satynowane to się skusiłem i później żałowałem.

    * - kosz dziobowy -
    http://www.bing.com/images/search?q=kosz+dziobowy&id
    =015AF7047C6C64A9923AB9917CEB951913BE8797&FORM=IQFRB

    Po tym doświadczeniu w wybudowanym domu zdecydowałem się na zewnątrz na
    poler.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2014-07-28 15:33:54
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >* - kosz dziobowy -
    >http://www.bing.com/images/search?q=kosz+dziobowy&i
    d=015AF7047C6C64A9923AB9917CEB951913BE8797&FORM=IQFR
    BA

    >Po tym doświadczeniu w wybudowanym domu zdecydowałem się na zewnątrz na
    >poler.

    Oki, dzięki wielkie za konkrety.

    Na czym polega ponowne polerowanie i czy jest pracochłonne?

  • 7. Data: 2014-07-28 16:49:55
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Na czym polega ponowne polerowanie i czy jest pracochłonne?

    Profesjonalnie Ci nie odpowiem, bo nie wiem.

    Na moje potrzeby wystarcza taka kostka z gumy zmieszanej z czymś (nie wiem
    co to jest drobne opiłki, piasek czy coś innego). Jadę tym po rurce tam i z
    powrotem kilkanaście/kilkadziesiąt razy aż się zacznie ponownie błyszczeć.
    Ta guma jest miękka więc od razu poleruje 1/4-1/3 obwodu rurki o średnicy
    2cm.

    Oczywiście później to nie wygląda jak lusterko czy chrom - z bliska widać
    takie mini ryski - ale mnie się podoba. Profesjonalnie to się pewnie inaczej
    robi. A w ogóle to dużo zależy od stali. Są elementy które wystarczy umyć i
    przetrzeć szmatką, a są takie które trzeba polerować.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2014-07-28 20:30:16
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ergie" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    >Profesjonalnie Ci nie odpowiem, bo nie wiem.

    Ale skoro Ty to masz na łódce, tą satynę - to może problem wynika z tego,
    że np. ptak nasrał i długo leżało? Bo wiesz, w domu można choćby co kilka
    dni zapewnić usuwanie co grubszych syfów.

  • 9. Data: 2014-07-29 13:03:00
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ale skoro Ty to masz na łódce, tą satynę - to może problem wynika z tego,
    > że np. ptak nasrał i długo leżało?

    Tego nie można wykluczyć. Tak samo jak i tego że mewy mają bardziej żrące
    gówna niż wróble. Ja wolałem nie ryzykować.

    > Bo wiesz, w domu można choćby co kilka dni zapewnić usuwanie co grubszych
    > syfów.

    Można, dlatego bierz co się żonie bardziej podoba w końcu pewnie i tak ona
    będzie dbała o czystość :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2014-07-30 08:36:53
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 28 Jul 2014 16:49:55 +0200, Ergie

    > Na moje potrzeby wystarcza taka kostka z gumy zmieszanej
    > z czymś (nie wiem co to jest drobne opiłki, piasek czy
    > coś innego).

    Prawdopodobnie chodzi o glinkę (Clay Bar).

    --
    Pozdor
    Myjk