eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieBasenowa pompa ciepła - przepływ i ograniczenie od góry › Basenowa pompa ciepła - przepływ i ograniczenie od góry
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Basenowa pompa ciepła - przepływ i ograniczenie od góry
    Date: Thu, 8 Aug 2019 13:00:01 +0200

    Cześć.

    Jestem po rozmowie z pewnym sprzedwcą pomp ciepła, basenowych. Popytałem
    o rózne rzeczy i dowiedziałem się że pompa ma określony minimalny
    przepływ przy którym się załaczy.

    OK.

    Problem w tym że ma również okreslony przepływ maksymalny przy którym
    się wyłaczy (!).

    No i teraz mnie to zastanowiło.

    Ale jak to? O ile rozumiem że muszę przepychać minimum 4 m3/h przez
    pompę ciepła to dlaczego nie mogę więcej?

    Jest to o tyle zdumiewające że oferują (w cenie jedynie 400zł) zestaw
    boczników do regulacji przepływu przez pompę. Jednak z działania filtra
    piaskowego wynika że nie ma to sensu, przepływ zmienia sie z zbyt dużych
    granicach aby dało się to raz ustawić, musiałby być aktywny regulator a
    tu są tylko jakieś zaworki i tyle.

    Myslałem że wepnę ją szeregowo z pompą piaskową na początek i będzie
    banglać do czasu aż przepływ zmaleje poniżej wymaganego co i tak wymusi
    na mnie czyszczenie.

    Ma ktoś może dostęp do jakiejś instrukcji obsługi takiej pompy gdzie
    jest graniczny maksymalny przepływ? Ja rozumiem że jest graniczne
    ciśnienie. Ale chodzi o ten przepływ.

    Ja jestem dość bezczelny i chce to w ogóle zainstalować zupełnie inaczej
    niż chcą, czyli przez wymiennik ciepła w obiegu zamkniętym. Dlatego ja
    będę miał stay przepływ. Ale tak czy inaczej jestem zdumiony
    ograniczeniem od góry i potrzebą stosowania bocznika.