  • 1. Data: 2020-05-25 14:35:29
    Temat: Betonowy dach
    Od: Mirosław R. <m...@g...com>

    Hey,
    Dom z lat 70' z dachem płaskim betonowym. Zauważyłem że wkoło dachu/pod nim tynk na
    ścianach się skruszył. Dach betonowy ciężki opada? co dalej? bo nie wiem czy to może
    grozić zawaleniem od ciężaru dachu? jak się to naprawia.

  • 2. Data: 2020-05-25 14:40:58
    Temat: Re: Betonowy dach
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2020 o 14:35 Mirosław R. <m...@g...com> pisze:

    > Dach betonowy ciężki opada? co dalej?

    Przez 50 lat co miało osiąść to już osiadło.
    Raczej przecieka, woda sączy się po ścianie/tynku i w zimie zamarza.
    Pokrycie - papa/blacha czy co tam masz, razem z obróbkami do
    naprawy/wymiany.

    TG

  • 3. Data: 2020-05-26 00:06:31
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Z tymi dachami to ciekawostka tutaj. Jak na razie nie widziałem (nie wszystko
    widziałem) dachu innego jak tylko betonowe. Do tego dachówki są również zabetonowane.
    Stoi to latami i jak się wali to wszystko.
    K.

  • 4. Data: 2020-05-26 08:49:54
    Od: e...@g...com

    Dachówki też betonowe?

  • 5. Data: 2020-05-26 08:57:18
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-05-25 o 15:06 -0700, Kadar napisał:
    > Z tymi dachami to ciekawostka tutaj.

    Tutaj, to gdzie dokładnie?

    > Jak na razie nie widziałem (nie wszystko widziałem) dachu innego jak
    > tylko betonowe. Do tego dachówki są również zabetonowane.

    Nigdy w Hiszpani nie byłem, ale pierwszy losowy strzał w
    google maps pokazuje całkiem normalne dachy z czerwonej dachówki:

    https://www.google.com/maps/@40.4190975,-1.44062,3a,
    75y,357.91h,90.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_oRN1eZXQ__MP
    2XwFcjQeg!2e0!7i13312!8i6656

    Mateusz

  • 6. Data: 2020-05-26 10:22:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Tutaj, to gdzie dokładnie?

    W całej Hiszpanii podobnie.

> [...]
    >
    > https://www.google.com/maps/@40.4190975,-1.44062,3a,
    75y,357.91h,90.27t/data=!3m6!1e1!3m4!1s_oRN1eZXQ__MP

    Nie chodzi o pokrycie dachowe, tylko o konstrukcję. Potwierdzam -- w
    Hiszpanii przeważnie widywałem dachy z krokwi stalowych o wypełnieniu
    betonowym. Dachówka jest wyżej. Ten sposób budowy staje się powszechny
    poza Hiszpanią, w innych południowych krajach. Ja go tu kiedyś opisywałem
    i mocno chwaliłem -- bo to bardzo dobre rozwiązanie.

    W Hiszpanii wziął się zapewne z braku drewna i w ogóle niedostosowania
    tego materiału do warunków lokalnych. Żrą go termity. Ale zalety takiego
    dachu jeszcze bardziej widoczne są w klimacie o cechch kontynentalnych,
    z dużymi dobowymi amplitudzmi temperatur. Jak w Polsce. Beton jest tu
    akumulatorem ciepła, nie dopuszcza do przegrzana poddasza w dzień i
    wychłodzenia nocą. Izolację termiczną umieszcza się nad płytą betonową
    (Hiszpanie zwykle sobie odpuszczają, wystarcza im przwiew pod dachówką).

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2020-05-26 10:55:18
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-05-26 o 10:22 +0200, Jarosław Sokołowski napisał:
    > Nie chodzi o pokrycie dachowe, tylko o konstrukcję. Potwierdzam -- w
    > Hiszpanii przeważnie widywałem dachy z krokwi stalowych o wypełnieniu
    > betonowym. Dachówka jest wyżej.

    Tak się domyślałem, że ten cały beton może być gdzieś niżej - ale
    kolega Radar wspominał "Do tego dachówki są również zabetonowane", i
    tego nie do końca rozumiem, ani nie potrafię sobie wyobrazić.

    Pojechałem drogą z mojego linku przez kilkaset metrów i znalazłem
    budowlę której stan pozwala zajrzeć pod dach - zdecydowanie są tam
    drewniane belki. Ale może trafiłem akurat na jakiś wyjątek.

    https://www.google.com/maps/@40.416577,-1.4410249,3a
    ,77.8y,70.65h,86.1t/data=!3m6!1e1!3m4!1sAmPQ2TerlLXg
    zTqmoyjgaw!2e0!7i13312!8i6656

    Mateusz

  • 8. Data: 2020-05-26 11:58:44
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Dachówki też betonowe?

    Z tego co wiem dachówki stosuje się ceramiczne i betonowe. Te na pewno nie są
    ceramiczne więc wychodzi na to, że betonowe. Ale może są jakieś inne o których nie
    wiem.
    K.

  • 9. Data: 2020-05-26 12:03:14
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > google maps pokazuje całkiem normalne dachy z czerwonej dachówki:

    Nie pisałem, że są nienormalne. To co widzisz to dachówki prawdopodobnie betonowe
    (może jakoś inaczej się nazywają, ktoś od dachów na temat dachówek mógłby się
    wypowiedzieć) położone na dach betonowy i tak samo przymocowane. Niewykluczone, że
    może być różnica w budowaniu na samej północy Hiszpanii. Tam jednak klimat jest
    trochę bardziej wilgotny i więcej pada. Ale to raczej ta mniejsza część Hiszpanii.
    K.

  • 10. Data: 2020-05-26 12:12:45
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Potwierdzam -- w
    > Hiszpanii przeważnie widywałem dachy z krokwi stalowych o wypełnieniu

    O technologii nie będę się wymądrzał ale dodam tylko, że w części nadmosrkiej (czyli
    praktycznie prawie cała Hiszpania) wieją bardzo silne wiatry. Hiszpania to kraj
    górzysty więc potrafi tu wiać naprawdę mocno. Podejrzewam, że dachy drewniane mogłyby
    nie wytrzymać. Dodatkowo jeśli się weźmie pod uwagę ich sposób wykonywania takich
    prac, to podejrzewam, że niektóre domy to całe by fruwały. Betonowe dachy wytrzymują.
    K.