  • 1. Data: 2018-05-21 22:45:11
    Temat: Betonowy podjazd
    Od: uciu <a...@g...com>

    Jest tu ktos kto robil betonowy podjazd i podzieli sie informacjami?

    Zastanawiam sie nad nim z powodu ceny jak i szybkosci wykonania.

    W Hameryce to ladnie wygladalo ale tam pewnie maja juz dopracowaną technologie.

    Widzialem kilka starych popękanych podjazdow ale mimo to sie zastanawiam;)

    Boje sie tylko by beton nie pylil i by go sol nie zniszczyla...

    Podbudowe mam z pokruszonego betonu ok 40cm zageszczonego 700kg zageszczarka. Pod tym
    piasek. Mialem sypac kliniec i dac kostke...tylko z jej ukladaniem bawolbym sie kilka
    miesiecy. Beton to max 2 dni nie liczac podlewania;)

    Obawiam siw tez plam po plynach ustrojowych z auta;)

    Uciu

  • 2. Data: 2018-05-21 23:23:36
    Temat: Re: Betonowy podjazd
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 maja 2018 22:45:13 UTC+2 użytkownik uciu napisał:

> [...]
    tym piasek. Mialem sypac kliniec i dac kostke...tylko z jej ukladaniem bawolbym sie
    kilka miesiecy. Beton to max 2 dni nie liczac podlewania;)

    Beton będzie brzydki. Ile masz tych m2 podjazdu? Teren trudny (zawijasy,
    mocne spadki etc?), czy łatwy? W zeszłym roku robiła mi firma 300m2 kostki
    w bardzo trudnym terenie - tutaj potwierdzam, sam męczyłbym się z pół roku.
    Ale jak masz podjazd typu 10x5 i prosty teren to ogarniesz to sam w tydzień.

    Robiłem sobie miesiąc po nich schody + opaskę przed domem i nie licząc
    obrzeży (granit) to samo układanie / zagęszczanie piasku i położenie
    ok 20m2 kostki zajęło mi (samemu!) niecały jeden dzień z przerwą ~2h na
    picie wódki na urodzinach teścia. To jest tak strasznie prosta robota,
    że nie masz pojęcia ;) Wyszło lepiej niż im bo dłużej zagęszczałem samą
    kostkę gumą i ta się idealnie ułożyła (oni się spieszyli a i teren mieli
    i musiałem kilka kostek po nich ręcznie młotkiem gumowym poprawić :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2018-05-22 10:41:59
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2018-05-21 o 22:45, uciu pisze:
    > Zastanawiam sie nad nim z powodu ceny jak i szybkosci wykonania.

    Ja też ;) ale rozważam płyty Colosal 60x80 cm

    > W Hameryce to ladnie wygladalo ale tam pewnie maja juz dopracowaną technologie.

    A guzik tam technologia... taka sama jak wszędzie ;)

    > Widzialem kilka starych popękanych podjazdow ale mimo to sie zastanawiam;)

    Dylatacja skurczowa przyjmij dla bezpieczeństwa 20* grubość wylanej
    płyty i natnij do 1/3 grubości najpóźniej po 12 godz. chyba że lejesz w
    upał to nawet po 8 godz. dalej to szczelina poszerzająca od góry ~3 cm i
    wypełnij co masz sensownego i dostępnego w okolicy (oczywiście do
    betonu, a nie do glazury w domu ;) )

    > Boje sie tylko by beton nie pylil i by go sol nie zniszczyla...

    Beton kruszywowy klasy min C30/37 i tyle w temacie (możesz powiedzieć
    drogowy żeby nie pomylili) drożej ale takiego na na ławy czy strop to
    nie bierz bo szkoda kasy i nerwów później.

> [...]
    kilka miesiecy. Beton to max 2 dni nie liczac podlewania;)

    > Obawiam siw tez plam po plynach ustrojowych z auta;)

    A tace szczelne na stacjach paliw widział Pan szanowny? Bez przesady nie
    ma tragedii tylko zrób powierzchnię miotłowaną czy coś ten deseń i
    zabezpiecz powierzchniowo.

    Robak

  • 4. Data: 2018-05-22 10:54:39
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    kilka miesiecy. Beton to max 2 dni nie liczac podlewania;)

    > Obawiam siw tez plam po plynach ustrojowych z auta;)

    Nie baw w płyte betopnowa RÓb z kostki
    Ile tego masz?
    Ja ostatnio ok 40m2 robiłem u Mamy z Semmelrocka jakiegos(30x30, 30x60) robiłem
    Robota bajka, układasz jak klocki jak teren ładnie przygotujesz

  • 5. Data: 2018-05-22 15:34:28
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 21.05.2018 o 22:45, uciu pisze:
    > Podbudowe mam z pokruszonego betonu ok 40cm zageszczonego 700kg zageszczarka. Pod
    tym piasek.
    Mam trochę chodników oraz podjazd wybetonowany. Wszystko z lat 1985-98.
    Każdy trochę popękał. U mnie wprawdzie jest grunt gliniasty, który w
    zimie się podnosi, jak zamarznie, a Ty piszesz o piasku, który może
    takich przykrości nie sprawiać.
    Mam też chodniki i podjazd pod garaż wyłożone kostką brukową i jeśli
    chodzi o wygląd, to nawet najbrzydsza kostka jest ładniejsza od betonu.
    De gustibus non disputandum est, ale chyba większość podziela moje zdanie.
    Na większe powierzchnie do samodzielnego ułożenia i do niewielkiego
    ruchu rozważyłbym jeszcze płyty ażurowe. Tylko, jak już masz tam
    podsypkę, to trawa rosnąc nie będzie chciała.
    Co do samodzielnego układania kostki, to chyba mniej jest z tym roboty,
    niż z betonowaniem. Kilka lat temu u mnie zatrudniłem 2 gości, którzy za
    zdjęcie starej kostki, wyrównanie podsypki i ponowne ułożenie policzyli
    8 zł/mkw. Do tego zapłaciłem 200 zł za maszynkę do ubijania (2 popoludnia).
    Jacek

  • 6. Data: 2018-05-22 18:30:12
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    uciu wrote:
    > Jest tu ktos kto robil betonowy podjazd i podzieli sie informacjami?

    https://www.fotosik.pl/u/piotrpal/album/2187941
    Zerknij na zdjecia, podjazd mam zrobiony ponad 10 lat temu i jest ok.
    Obecnie prowadze tu budowe (zdjecia robione z plyty budynku) i jezdzi po tym
    ciezki sprzet i nic zlego nie zrobilo sie. Beton to B37 z utwardzaczem
    opilkowym i folia w plynie, zatarty na gladko. Dylatacja zrobiona na 1/3
    wciecia w glab betonu.
    W/w podjazd zrobiony na wzor tacy podjazdowej w stacjach paliw.

    Pozdrawiam
    T.

  • 7. Data: 2018-05-22 21:28:14
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Sir_Robak wrote:

    > A tace szczelne na stacjach paliw widział Pan szanowny? Bez przesady
    > nie ma tragedii tylko zrób powierzchnię miotłowaną czy coś ten deseń i
    > zabezpiecz powierzchniowo.

    Dokladnie tak to sie robi.

    Pozdrawiam
    T.

  • 8. Data: 2018-05-23 08:25:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 21 maja 2018 22:45:13 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Jest tu ktos kto robil betonowy podjazd i podzieli sie informacjami?
    >
    > Zastanawiam sie nad nim z powodu ceny jak i szybkosci wykonania.

    Co do ceny to nie wiem czy wyjdzie taniej
    Pod płytę betonowa musisz podłoże przygotować praktycznie jak pod kostkę
    1m3(16m2) kostki to na dzisiaj pewnie ok 600zl

    Beton drogowy pewnie podobnie wyjdzie
    A jak masz podłoże pod beton przygotowane to położyć tam kostkę to banal
    Zagęszczarka wypożyczenie to poniżej stówy doba