  • 1. Data: 2020-06-02 19:36:00
    Temat: Bielenie drzew
    Od: Krasnal <k...@p...onet.pl>

    Wyczytałem, że bielimy drzewa owocowe krótko przed zimą.
    Patrzę na pnie moich papierówek i śilwy. Takie stare omszałe......może
    teraz "zapudrować" wapnem?
    Krasnal
    ______________

    Tajna Organizacja Walczących Krasnali

    Avast.

  • 2. Data: 2020-06-02 19:57:11
    Temat: Re: Bielenie drzew
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Krasnal wyczytał, że bielimy drzewa owocowe krótko przed zimą:

    > Patrzę na pnie moich papierówek i śilwy. Takie stare omszałe......
    > może teraz "zapudrować" wapnem?

    Pytanie pomocnicze: cel tego pudrowania jaki ma być?

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2020-06-02 22:10:32
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2.06.2020 o 19:36, Krasnal pisze:

    > Wyczytałem, że bielimy drzewa owocowe krótko przed zimą.
    > Patrzę na pnie moich papierówek i śilwy. Takie stare omszałe......może teraz
    > "zapudrować" wapnem?

    Jak najbardziej - bielić! Żeby wnuki miały co
    wspominać i wiersze pisać, jak Urszula Kozioł.

    Mój dziadzio z Kalinowic miał drzewa bielone
    z czarnymi wisienkami
    wróblami i strachem
    Mój dziadzio miał rabarbar maliny i grządki
    i domek murowany własnymi rękami
    - Nie łamcie mi gałązek - napominał wnuki
    (A wróble napominał kolorowy łaszek)
    Gdy zerwał się z patyczka strach by mieszkać z nami
    wtedy każdym wróbelkiem był nasz dobry dziadek
    I teraz gdy go nie ma jest taki malutki
    że mieści się w zielonym liściu rabarbaru
    a także w pestce wiśni i badylu malin
    i wciąż jest taki wielki że pełno go w domach
    murowanych po świecie innymi rękami.

  • 4. Data: 2020-06-03 08:05:54
    Od: XL <i...@g...pl>

    Krasnal <k...@p...onet.pl> wrote:
    > Wyczytałem, że bielimy drzewa owocowe krótko przed zimą.
    > Patrzę na pnie moich papierówek i śilwy. Takie stare omszałe......może
    > teraz "zapudrować" wapnem?

    Bielenie odziomków drzew to nie jest zabieg upiększający, lecz
    zapobiegający ich pękaniu zimą.
    Podczas pogodnych mroźnych dni nasłoneczniona ciemna(sic!) powierzchnia
    odziomka nagrzewa się od strony, gdzie bezpośrednio operują promienie
    słoneczne, gdyż ciemna i chropowata powierzchnia pochłania dużo światła,
    które zamienia się w niej na energię cieplną. Powoduje to rozszerzanie się
    tego obszaru pnia i ogromne naprężenia między nim a obszarem zmrożonym
    (nienagrzewającym się). Wynikiem są bardzo głębokie peknięcia.
    Dlatego maluje się pnie na biało, bo biel ODBIJA światło.

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony:

  • 5. Data: 2020-06-03 08:24:17
    Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl>

    W dniu 03.06.2020 o 08:05, XL pisze:

> [...]
    > (nienagrzewającym się). Wynikiem są bardzo głębokie peknięcia.
    > Dlatego maluje się pnie na biało, bo biel ODBIJA światło.

    A przed wynalezieniem człowieka i wapna wszystkie drzewa były popękane ....

  • 6. Data: 2020-06-03 08:49:17
    Od: XL <i...@g...pl>

    tomekp <t...@a...ma.kota.pl> wrote:

    > A przed wynalezieniem człowieka i wapna wszystkie drzewa były popękane ....

    Wtedy nikogo to nie bolało poza nimi samymi.

    --
    XL Homoseksualizm NIE JEST wrodzony: