  • 1. Data: 2017-06-25 19:04:32
    Temat: Blaty kuchenne
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Temat okołobudowlany. Mam w kuchni blat zrobiony tak, żeby był jednocześnie
    parapetem kuchennym. W związku z tym jest zrobiony w formie skrzynki o
    grubości 12 cm. Na rantach widać już uszkodzenia, których praktycznie nie
    da się naprawiać, bo to płyta oklejana jakimś cholerstwem.

    Zastanawiam się, jak zmienić ten blat, żeby nie musieć wymieniać szafek.
    Mógłby dać polakierowną na kolor dechę-klejonkę albo konglomerat... ale
    wszystko rozbija się o tę grubość. Podwyższenie szafek o różnicę w grubości
    nowego i starego blatu chyba odpada, bo jak to będzie wyglądało.

    Ktoś ćwiczył podobny temat?

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 2. Data: 2017-06-26 15:36:33
    Temat: Re: Blaty kuchenne
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 25 Jun 2017 19:04:32 +0200, Maciek napisał(a):

> [...]
    > wszystko rozbija się o tę grubość. Podwyższenie szafek o różnicę w grubości
    > nowego i starego blatu chyba odpada, bo jak to będzie wyglądało.

    Możesz zrobić nowy blat jako dwuwarstwowy - na dole płyty wiórowej ile
    potrzeba, a wierzchnia warstwa z czegoś szlachetniejszego (kamień, drewno,
    konglomerat). Ikea tak robi przy blatach kamiennych, dobra metoda na
    obniżkę kosztów (pod warunkiem dobrego zabezpieczenia przed wilgocią). Nie
    wiem jednak, czy każdy Ci coś takiego wyprodukuje.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 3. Data: 2017-06-27 10:36:41
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Jun 2017 15:36:33 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

> [...]
    > obniżkę kosztów (pod warunkiem dobrego zabezpieczenia przed wilgocią). Nie
    > wiem jednak, czy każdy Ci coś takiego wyprodukuje.

    Muszę się bliżej przyjrzeć tym ikeowskim blatom, dzięki.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl