  • 1. Data: 2015-01-29 09:35:24
    Temat: Bojler trwalszy, niż 5 lat
    Od: Jacek <k...@a...com>

    5 lat temu zaczął przeciekać bojler Zelmech, jeszcze z PRL, a więc ponad
    20-letni. Zamieniłem go na Aristona. Wytrzymał 5 lat i zaczął kapać.
    Teraz kupiłem jakiś chiński marki Samson, podobno jest ceramiczna
    powłoka zbiornika.
    Czy mam się spodziewać, że niedługo po gwarancji czeka mnie kolejny
    zakup? Cena bojlerów INOX raczej zaporowa.
    Jacek

  • 2. Data: 2015-01-29 10:21:56
    Temat: Re: Bojler trwalszy, niż 5 lat
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 29 stycznia 2015 09:35:24 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
> [...]
    > Czy mam się spodziewać, że niedługo po gwarancji czeka mnie kolejny
    > zakup? Cena bojlerów INOX raczej zaporowa.

    obwaiając sie tego samego poszedłem w stal nierdzewną, tyle ze kupiłem zbiorniki
    uzywane (mam 2 w układzie). Jeden z nich miał tabliczke znamionową 1980rok i wyglądał
    jak nowy :)

    b.

  • 3. Data: 2015-01-29 10:27:35
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-01-29 o 09:35, Jacek pisze:
> [...]
    > Czy mam się spodziewać, że niedługo po gwarancji czeka mnie kolejny
    > zakup? Cena bojlerów INOX raczej zaporowa.

    Bardzo dobra firma to
    http://www.wnetrzarium.pl/szukaj/?q=biawar&gclid=CKz
    pmPLwuMMCFWSWtAodEGwAAQ

    posiadam już od dawna. używam i nie mogę nic złego powiedzieć.

  • 4. Data: 2015-01-29 11:22:06
    Od: k...@g...com

> [...]
    > Czy mam się spodziewać, że niedługo po gwarancji czeka mnie kolejny
    > zakup? Cena bojlerów INOX raczej zaporowa.

    W nisko budżetowych chyba nie ma szansy na trwałość ponad 5 lat. Chociaż sporo może
    zależeć od farta. Jak Budyń poszedłem w stal nierdzewną i mam bojler pięćdziesięcio
    litrowy zrobiony z kega po piwie.

  • 5. Data: 2015-01-29 11:45:10
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
> [...]
    >sporo może zależeć od farta. Jak Budyń poszedłem
    >w stal nierdzewną i mam bojler pięćdziesięcio litrowy zrobiony z kega po

    ale keg to chyba tylko 3atm wytrzymuje? U mnie niby tylko tyle jest -ale jak
    nowoczesnosc dojdzie i podniosą cisnienie w sieci?

    b.

  • 6. Data: 2015-01-29 12:05:33
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    >obwaiając sie tego samego poszedłem w stal nierdzewną, tyle ze kupiłem
    >zbiorniki uzywane (mam 2 w układzie). Jeden z nich miał tabliczke
    >znamionową >1980rok i wyglądał jak nowy :)
    trzeba uwazac. ja zanabylem w drodze kupna 300 l + 2 wezownice nierdzewke
    spawana przez jakiegos goscia. gwara 10 lat.
    9 miesiecy i kapie....
    Facet oddal kase. cos z 2900 kosztowalo.
    za 2200 kupilem 350 na 1 wezownicy Viessman uzywany, gdzies z lat '80-'90 i
    bylem w szoku jak to jest zrobione....
    Kupowalem bez otuliny bo mialem po tym poprzednim....
    Moglem go dokladnie obejrzec. Po dlugotrwalym szukaniu znalazlem plamke
    rdzy......, po poslinieniu palca okazalo sie ze to mucha nasrala.....
    Wydaje mi sie ze racje maja ci co mowia ze to jest niezniszczalne.
    faktycznie - na moim nie ma rzadnej ! wady. Ani jednego wzeru! NIC!
    no ale nowy taki kosztuje cos z 10k....

  • 7. Data: 2015-01-29 14:22:46
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 29 stycznia 2015 11:45:11 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    >
    > ale keg to chyba tylko 3atm wytrzymuje? U mnie niby tylko tyle jest -ale jak
    > nowoczesnosc dojdzie i podniosą cisnienie w sieci?

    Nie mogę sprawdzić bo akurat ciśnienie próby jest wybite w miejscu dla mnie
    niedostępnym bez zrywania pianki. Z tego co pamiętam to albo 4,5 albo 6 atmosfer
    ciśnienie próby. To by znaczyło że może pracować przy prawie 4 lub trochę poniżej 5
    barów. Ale to dla takiego co wyszedł z fabryki. Przy przeróbce trzeba jakieś otwory
    zrobić coś wspawać. Przyjąłem że 2 bary to max co mogę dać. Kupiłem reduktor i
    ustawiłem na 1,5 bara a zawór bezpieczeństwa ustawiłem na 2 bary. Działą już kilka
    lat w zasadzie bezproblemowo. Przy mocy 4,5kW w pół godziny robi potrzebną
    temperaturę. Przy okazji się okazało że jak dobrze zrobić dolot to woda się w czasie
    grzania w nim nie miesza. Czyli jak zużyć 25 litrów gorącej to po chwili nie spada
    temperatura w całej objętości i zanim dogrzeje to u góry jest reszta gorącej wody a
    grzeje tylko wodę na dole.

  • 8. Data: 2015-01-29 21:56:42
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-01-29 o 11:45, Budyń pisze:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > ale keg to chyba tylko 3atm wytrzymuje? U mnie niby tylko tyle jest -ale
    > jak nowoczesnosc dojdzie i podniosą cisnienie w sieci?

    To sobie zamontujesz zawór ciśnieniowy.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 9. Data: 2015-01-30 22:02:58
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

    > To sobie zamontujesz zawór ciśnieniowy.

    musiałbym zamontować od razu bo po awarii to po ptakach. Problem
    teoretyczny - u mnie sa zbiorniki pełnowymiarowe :)

    b.

  • 10. Data: 2015-01-30 22:26:05
    Od: k...@g...com

    W dniu piątek, 30 stycznia 2015 22:02:57 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

    > musiałbym zamontować od razu bo po awarii to po ptakach. Problem
    > teoretyczny - u mnie sa zbiorniki pełnowymiarowe :)
    >

    > b.

    60 złotych kosztuje reduktor ciśnienia 3/4 cala.