  • 1. Data: 2018-03-17 12:39:28
    Temat: Brak słupków granicznych kupowanej działki.
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Za trzy tygodnie mam podpisać umowę kupna działki pod budowę nowego domu.
    Duże, 3 hektarowe pole zostało podzielone na 22 działki budowlane.
    Na mapkach geodezyjnych są zarysy działek i ich numery ale w naturze nie ma
    żadnych znaczników geodezyjnych .
    Kupując taka działkę będę się mógł tylko domyślać gdzie są granice działki.
    Właściciel twierdzi że nie musi mi pokazywać w terenie co ja kupiłem, według
    niego wystarczy mapka z numerem zakupionej działki.
    Dla mnie takie podejście jest trochę bez sensu ale powiedzcie mi jaka jest
    praktyka przy sprzedaży działki budowlanej?
    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2018-03-17 12:45:10
    Temat: Re: Brak słupków granicznych kupowanej działki.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz za trzy tygodnie ma podpisać umowę kupna działki pod budowę

    Taka jak wyżej opisana.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2018-03-17 12:52:27
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 17 marca 2018 12:39:29 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
> [...]
    > Dla mnie takie podejście jest trochę bez sensu ale powiedzcie mi jaka jest
    > praktyka przy sprzedaży działki budowlanej?

    nie kazda granica jest fizycznie wyznaczona. Mozesz wezwać geodetę by ci wskazał
    miejsca granic.
    Tu czytaj http://www.wodgik.katowice.pl/www/pobierz/wydarzenia
    /2012/11_Jacko_Stabilizacja_granic_to_koniecznosc.pd

    b.

  • 4. Data: 2018-03-17 13:10:15
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał

    > Taka jak wyżej opisana.

    To mnie uspokoiłeś.
    Kiedy 17 lat temu kupowałem działkę na Kaszubach, we wszystkich punktach
    granicznych były
    zakopane betonowe słupki.
    Widocznie w dzisiejszych czasach wystarczy GPS.
    --
    Tomasz

  • 5. Data: 2018-03-17 15:42:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz napisał:

    > To mnie uspokoiłeś.
    > Kiedy 17 lat temu kupowałem działkę na Kaszubach, we wszystkich
    > punktach granicznych były zakopane betonowe słupki.
    > Widocznie w dzisiejszych czasach wystarczy GPS.

    Nam zaanektowany prawie metrowy pas działki sąsiada. Sąsiad postawił
    płot na miejscu przedwojennego, a dopiero potem się zorientował, że
    nie zgadza się to z geodezją (za sanacji GPSów nie mieli). Częściowo
    ma to wyrównane na kolejnym sąsiedzie, w którego działkę wchodzi ze
    swoim ogrodzeniem.

    Nikt tu do nikogo nie ma pretensji, nikt z nikim o miedzę w spory nie
    wchodzi. Ale gdyby jakiemuś następcy sąsiada przyszedł do głowy pomysł
    zbrojnego odbicia tego mojego Zaolzia, to prawo jest po mojej stronie.
    Stan realny stoi ponad papierami. Na podstawie prawa o zasiedzeniu
    można sądownie skorygować plany geodezyjne. Na razie na szczęście nikt
    nie ma takich pomysłów, dobrze nam tu w tym naszym małym Schengen.

    Jarek

    --
    Sądy sądami, ale sprawiedliwość musi być po naszej stronie.

  • 6. Data: 2018-03-17 16:12:42
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Jarosław Sokołowski wrote:

    *Jarosław Sokołowski* ps *Masa* przyznał, że to mafia pruszkowska
    przewierciła kolana mordercom Jaroszewiczów, ......

    To Ty?

  • 7. Data: 2018-03-17 16:50:55
    Od: l...@g...com

    lepiej nie pytaj, bo ci też przewierci.

  • 8. Data: 2018-03-18 01:53:42
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

> [...]
    > Duże, 3 hektarowe pole zostało podzielone na 22 działki budowlane.
    > Na mapkach geodezyjnych są zarysy działek i ich numery ale w naturze nie ma

    Sprawdź na geoportalu:

    http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/?gpmap=gp0&actions
    =acShowServices_KATASTER

    Mapki są na tyle dokładne, że jak są tam jakiekolwiek charakterystyczne
    punkty to może Ci to pomóc w odnalezieniu granic w rzeczywistości.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2018-03-18 10:43:42
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
> [...]
    > Dla mnie takie podejście jest trochę bez sensu ale powiedzcie mi jaka jest
    > praktyka przy sprzedaży działki budowlanej?
    Nie wiem, jaka jest praktyka.Wiem, jak ja kupowałem działki. W ustalonym czasie
    byliśmy my, sprzedawca, geodeta i sąsiedzi. I wspólnie wbijaliśmy kolki.
    W naturze MUSZĄ BYĆ kołki.Do dowód, że geodeta był na gruncie, wziął rzędne
    najbliższego repera(choć jednego) i na gruncie rozmierzył działki.Nie ma
    słupków- nie ma dowodu.Ale: jeśli ktoś ze złą wolą przebił słupek i masz za
    małą działkę - jak to udowodnisz? Dlatego warto wykosztowac się i powtórnie
    zaprosić geodetę.Przy okazji wyznaczy linie zabudowy- żeby póżniej nie było
    kłopotu.(Można takie hopsztosy zrobić przy okazji wytyczania budynku, ale jeśli
    sąsiad się niechcący omsnął i postawił slupek pół metra w twoim gruncie?
    Można również dogadać się z sąsiadami i wspólnie wziąć geodetę- wyjdzie taniej, ale
    warto to zrobić przed podpisaniem aktu.Po to się robi umowę przedwstępną.
    Oczywiście, można pewne rzeczy przyjmować "na wiarę"- na przykład przebieg
    samochodu, czy nie bity, wierność żony, i takie różne drobne.Nawet wszystkie
    wiadomości w internecie.Ale nie wszystko warto, nawet jeśli jest to związane z
    kosztami.
    Pozdro.abomito

  • 10. Data: 2018-03-18 11:06:43
    Od: "JaTy.CKmK" <J...@g...com>

    W dniu 17.03.2018 o 12:39, Tomasz pisze:
> [...]
    > Duże, 3 hektarowe pole zostało podzielone na 22 działki budowlane.
    > Na mapkach geodezyjnych są zarysy działek i ich numery ale w naturze nie

    Zastanów się co kupujesz - kreski na mapie czy kawałek wydzielonego
    gruntu. Kupujesz część nieruchomości od właściciela po podpisaniu umowy
    notarialnej ta część stanie się twoją nieruchomością i twoje prawo
    własności (a raczej zasięg tej własności) dotyczy tego wydzielonego
    kawałka gruntu - jeszcze raz powtarzam: wydzielenie działki na mapie jak
    i wydanie decyzji o podziale nie tworzy nieruchomości - aby to się stało
    to musi być określony "kawałek gruntu" (czyli posiadać granice) i
    zawarta umowa przeniesienia własności. To co na mapie to tylko to co
    istnieje w terenie - czyli mapa ewidencji gruntów to tylko aktualny
    obraz terenu nie mający wpływu na zasięg własności.

    --
    JaTy