  • 1. Data: 2018-02-17 08:22:49
    Temat: Buda dla psa - sklejka czy płyta MFP?
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Myślę o zrobieniu całorocznej (zabawnie brzmi) budy dla psa.

    Mam już wstępny projekt, ale zastanawiam się, czy lepiej użyć sklejki
    czy płyty MFP. Chodzi o elementy narażone na bezpośrednie warunki
    atmosferyczne (podłoga przedsionka).

    Krawędzie MFP bym jakoś osłonił kątownikiem, żeby woda nie zniszczyła
    płyty, ale nie wiem, czy to wystarczy.

    Czy sklejka jest lepszym pomysłem?

    --
    MN

  • 2. Data: 2018-02-18 16:50:20
    Temat: Re: Buda dla psa - sklejka czy płyta MFP?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-02-17 o 08:22, Marcin N pisze:
> [...]
    > atmosferyczne (podłoga przedsionka).
    >
    > Krawędzie MFP bym jakoś osłonił kątownikiem, żeby woda nie zniszczyła

    Po co chcesz udziwniać stosując niepewne materiały, wrażliwe na zamoknięcie?

    Zastosuj zwykłe, najzwyklejsze dechy, a buda przeżyje dwa-trzy psy.

    Dla zabezpieczania przed wiatrem można przymocować do desek od wewnątrz
    membranę paroprzepuszczalną i na nią cieńsze deseczki (boazerię).
    Wszystko można zszyć zwykłym zszywaczem (staplerem). Nie trzeba malować.
    Drewno jak nawet zamoknie to wyschnie. Na dobrą sprawę jak przybijesz od
    środka boazerię z felcem to i membrany nie potrzeba.

    Można też zamiast od wewnątrz boazerię, przybić od zewnątrz siding.

    Na dach wystarczy gont bitumiczny lub papa, albo płyta onduline lub
    nawet blacha - wszystkie przeżyją psa.

    Dobrze, żeby dach był podnoszony. Przedsionek powinien mieć boczne ścianki.

  • 3. Data: 2018-02-19 10:34:27
    Od: adam <a...@a...pl>

    > Na dach wystarczy gont bitumiczny lub papa, albo płyta onduline lub
    > nawet blacha - wszystkie przeżyją psa.
    >
    > Dobrze, żeby dach był podnoszony. Przedsionek powinien mieć boczne ścianki.

    Podpowiem jeszcze, że dobrze aby dach był płaski, psy bardzo lubią stać,
    albo leżeć na dachu. Niewielki spadek trzeba tylko zrobić do tyłu.

  • 4. Data: 2018-02-19 16:53:36
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 17.02.2018 08:22, Marcin N wrote:
    > Myślę o zrobieniu całorocznej (zabawnie brzmi) budy dla psa.

    Powinni ci tego psa odebrać. U nas odbierali psy w lecie z kojców i
    przywiązane do bud.

  • 5. Data: 2018-02-19 17:27:08
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-02-19 o 16:53, KIKI pisze:

    > Powinni ci tego psa odebrać. U nas odbierali psy w lecie z kojców i
    > przywiązane do bud.

    Skąd idiotyczny pomysł przywiązywania psa?

    --
    MN

  • 6. Data: 2018-02-19 18:09:17
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 2018-02-18 16:50, Uzytkownik pisze:

    > Zastosuj zwykłe, najzwyklejsze dechy, a buda przeżyje dwa-trzy psy.

    Powiem więcej: buda przeżyje i dziesięć psów, jeśli nie będzie ocieplona,
    bo życie psa w takiej budzie będzie krótkie. Najważniejszą cechą psiej
    budy jest zdolność do ogrzania jej przez psa ciepłem własnego ciała.
    Musi zatem być dopasowana wielkością do konkretnego psa i co najważniejsze -
    musi być ocieplona: między ściankami zewnętrznymi i wewnętrznymi - z boków,
    z dołu i z góry - należy umieścić ocieplenie, styropian lub wełnę mineralną.
    Im grubsza warstwa tego, tym lepiej, podobnie jak przy ocieplaniu bud dla
    ludzi, wykonanych na ten przykład z kontenerów morskich.

    Jak zbudować prawidłową budę dla psa, wystarczy wrzucić w Google hasło
    "zrób to sam buda dla psa ocieplana". Jeśli już ten największy przyjaciel
    człowieka musi spać w budzie.

  • 7. Data: 2018-02-19 19:34:40
    Od: abomito <a...@w...pl>

    > Skąd idiotyczny pomysł przywiązywania psa?
    Człowiek jest przywiązany do swego psa.No ale jak człowiek musi gdzieś wyjść, to
    zastępczo przywiązuje sie psa do drzewa ( czasem nawet w lesie) czy dowolnego
    miejsca. Pamiętaj, że ten zwyczaj pochodzi z czasów, gdy płoty jeszcze nie były
    modne.
    Gorzej, jeśli pies nie chce się przywiązać do budy.Mój pies (przywiązany był jedną
    noc) wykopał dół głębokości 1,5 metra.Obecny-przez 5 lat porysował szkło w drzwiach
    że jest całe matowe.plastykowe ramy są nie ruszone.
    Ale jak go uwiążę, to całą noc mordę piłuje.
    pozdro.abomito

  • 8. Data: 2018-02-19 21:27:44
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2018-02-19 o 18:09, collie pisze:

> [...]
    >
    > Jak zbudować prawidłową budę dla psa, wystarczy wrzucić w Google hasło
    > "zrób to sam buda dla psa ocieplana". Jeśli już ten największy przyjaciel

    Oczywiście zaprojektowałem budę ocieplaną. Sam wykonałem projekt
    wykonawczy domu to i z budą sobie poradzę. Deski faktycznie są trwalsze,
    ale ściany będą ze sklejki (bo mniej chemii niż płyty wiórowe) więc i
    podłogę też ze sklejki myślałem zrobić.

    Co to przywiązywania - mój pies mieszka w domu, ale lubi (jak to husky)
    noc spędzić poza domem więc dla jego komfortu zrobię mu dach nad głową.

    --
    MN

  • 9. Data: 2018-02-19 22:02:42
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 19 lutego 2018 21:27:44 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

> [...]
    >
    > Co to przywiązywania - mój pies mieszka w domu, ale lubi (jak to husky)
    > noc spędzić poza domem więc dla jego komfortu zrobię mu dach nad głową.

    jeszcze trochę a ocieplane zagrody dla zubrów miłośnicy zwierzat każą robic

    b.

  • 10. Data: 2018-02-19 22:17:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-02-19 o 21:27, Marcin N pisze:

> [...]
    >
    > Co to przywiązywania - mój pies mieszka w domu, ale lubi (jak to
    > husky) noc spędzić poza domem więc dla jego komfortu zrobię mu dach

    Sklejka się nie nadaje, bo zamoknie, klej puści i się rozwarstwi. Chyba,
    że zastosujesz sklejkę wodoodporną, która nasączana jest chemią.

    Tylko i wyłącznie surowe drewno. Psy są zbyt wyczulone na wszelkie
    chemikalia.