  • 1. Data: 2019-01-09 12:46:08
    Temat: Budowa domku - kierownicy robót
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    Dzień dobry
    Mam taki problem:
    Chciałem wybudować domek 300 m.kw i ok 780 m^3.
    W trakcie załatwiania spraw urzędowych związanych z uzyskaniem
    właściwych pozwoleń i decyzji uzyskałem informację u Powiatowego
    Inspektora Nadzoru Budowlanego w ...... o wymogach i obowiązkach
    inwestora. Powiedziano mi, że jednym z wymogów koniecznych przy
    prowadzeniu budowy domu jednorodzinnego jest zatrudnienie kierownika
    budowy oraz kierowników robót. Zdziwiło mnie to bardzo albowiem
    wcześniej lokalizację mojego przyszłego domu jednorodzinnego chciałem
    umieścić w innym powiecie i kontaktowałem się z inspektorami nadzoru
    budowlanego powiatów sąsiadujących z moim powiatem i żaden z inspektorów
    nie potwierdził wymogu zatrudniania przy budowie domu jednorodzinnego
    kierownika budowy oraz kierowników robót (kierownika robót
    elektrycznych, kierownika robót sanitarnych itd.)..

    Moje pytanie:
    1) Który inspektor "wg Was" postępuje zgodnie z prawem?
    2) Czy wymogi stawiane przez Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego
    w ......... związane z zatrudnieniem, poza kierownikiem budowy,
    kierowników robót poszczególnych specjalności przy budowie domu
    jednorodzinnego o powierzchni ok. 300 m2 i kubaturze 780 m3 jest zasadne
    i niezbędne z prawnego punktu widzenia?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2019-01-09 12:55:54
    Od: l...@g...com

    Nie chce mi sie grzebać w przepisach ale nawet przy drobnej przebudowie instalacji
    gazowej w mieszkaniu musisz mieć pozwolenie, dziennik budowy i kierownika z
    odpowiednimi uprawnieniami. A Inspektoraty i inne instytucje zupełnie róznie
    podchodzą do podobnych i innych proceduralnycb problemów.

  • 3. Data: 2019-01-09 13:04:02
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Obowiązek zatrudnienia odpowiednich osób będzie wynikał z pozwolenia na budowę.

  • 4. Data: 2019-01-09 13:14:16
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Obowiązek zatrudnienia odpowiednich osób będzie wynikał z pozwolenia na budowę na
    100% będzie to kierownik budowy, A prawie na pewno nie będzie potrzeba innych
    kierownikow robót. Chyba że urząd jest jakiś dziwny. Dowiedz się w wydziale
    architektury tam gdzie będą wydawać pnb

    b.

  • 5. Data: 2019-01-09 14:18:17
    Temat: Re: Budowa domku - kierownicy robót
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    > A prawie na pewno nie będzie potrzeba innych kierownikow robót. Chyba że urząd
    jest jakiś dziwny.

    No właśnie nasz urząd jest jakiś dziwny. Pytałem w innych inspektoratach
    i nie wymagają kierowników robót a u mnie wymagają. Nie mam nic
    przeciwko wymaganiom ale jeśli jest jeden przepis to dlaczego ja w moim
    powiecie mam płacić więcej, zatrudniając kierownika robót, jeśli całość
    w innym powiecie załatwia kierownik budowy oraz uprawniona osoba, która
    podpisze protokół odbioru np. sieci.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2019-01-09 14:28:50
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    W dniu 09.01.2019 o 13:04, Budyń pisze:
    > Obowiązek zatrudnienia odpowiednich osób będzie wynikał z pozwolenia na budowę.

    Mógłbyś podać podstawę prawną nawiązującą do zatrudnienia osób i
    pozwolenia na budowę?

  • 7. Data: 2019-01-09 14:31:33
    Od: kapitalikk <a...@g...com>

    W dniu 09.01.2019 o 12:55, l...@g...com pisze:
    > kierownika z odpowiednimi uprawnieniami. A Inspektoraty i inne instytucje zupełnie
    róznie podchodzą do podobnych i innych proceduralnycb problemów.

    Tu jest właśnie pogrzebany pies.
    Czy kierownik budowy domu jednorodzinnego musi mieć odpowiednie
    kwalifikacje czy wystarczą konstrukcyjne?
    On przecież do odbioru instalacji gazowych ma człowieka, który podpisze
    mu się pod protokółem odbioru, jako uprawniony.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2019-01-09 14:42:51
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    kapitalikk wrote:

> [...]
    > kierownika robót, jeśli całość w innym powiecie załatwia kierownik
    > budowy oraz uprawniona osoba, która podpisze protokół odbioru np.

    Po otrzymaniu pozwolenia *musisz zatrudnić kieerownika budowy* i kierownikow
    robot.
    Dokladnie to masz napisane w pozwoleniu na budowe - strona ostatnia
    decyzji/pozwolenia
    *P O U C Z E N I E* - czytaj i ucz sie co musisz zrobić przed
    przystapieniem do wykonania budowy domu.

    --
    Pozdr.
    T.

  • 9. Data: 2019-01-09 18:15:29
    Od: l...@g...com

[...]

    Co to oznacza ma człowieka? Jeśli on będzie miał takiego człowieka, to koniec końców
    ty za to zapłacisz. Szukaj takiego kierownika, który ma uprawnienia konstr.-bud. i
    instalacyjne. Wtedy jedna osoba ogarnie wszystko.

  • 10. Data: 2019-01-09 18:23:56
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu środa, 9 stycznia 2019 18:15:30 UTC+1 użytkownik l...@g...com napisał:
> [...]
    końców ty za to zapłacisz. Szukaj takiego kierownika, który ma uprawnienia
    konstr.-bud. i instalacyjne. Wtedy jedna osoba ogarnie wszystko.

    nie ma takich osób, nie zdarza sie zeby architekt był dodatkowo elektrykiem i
    sanitariuszem :)

    b.