  • 1. Data: 2016-02-03 22:31:02
    Temat: Budowa malego domku na plycie fundamentowej
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Mam potrzebę wybudowania małego domku na jedną osobę, dla siebie (emeryta)
    na nowo zakupionej działce.
    Poszukuję najtańszej technologii.
    Wydaje mi sie że najtaniej będzie wybudowanie parterowego domku z
    nieuzytkowym strychem, bez piwnicy. Poczytałem trochę na temat fundamentów
    i wynika mi z tego że najprościej i najtaniej jest posadowienie takiego
    domku na płycie fundamentowej. Płytę taką można zrobic różnie ale najtaniej
    byłoby z trzech warstw: piasek, styropian i zazbrojona płyta z wodoodpornego
    betonu.
    Ponieważ wszystko będę robił metodą gospodarczą, przy pomocy rodziny i
    wiejskich "specjalistów"
    to sam muszę być ekspertem i wyrocznią. O ile caly dom na zwykłych
    fundamentach już budowałem 10 lat temu, wiec mam doświadczenie to o płycie
    fundamentowej wiem niewiele.
    Czy ktoś z Was ma doświadczenie z taka konstrukcją lub zna miejsce gdzie
    można by poczytac cos na ten temat?

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2016-02-04 08:41:15
    Temat: Re: Budowa malego domku na plycie fundamentowej
    Od: alberciq <n...@g...pl>

    W dniu 03.02.2016 o 22:31, Tomasz pisze:
> [...]
    > płycie fundamentowej wiem niewiele.
    > Czy ktoś z Was ma doświadczenie z taka konstrukcją lub zna miejsce gdzie

    na forum muratora jest bardzo dużo wiedzy.. aż ciężko jest się przez nią
    przebić...
    w wielkim skrócie..
    pod płytą do głębokości przemarzania musisz mieć podłoże niewysadzinowe,
    najlepiej kamień, ale i piasek może być.
    potem dajesz izolacje (zdania są podzielone czy może to być styropian,
    czy musi być styrodur) ta izolacja później łączy się z izolacją ścian i
    dalej - dachu...
    na izolacji wylewa się płytę - szczegółowe dane będą w projekcie,
    przeważnie jest to siatka mniej-więcej fi10 co 15cm góra i dołem +
    wzmocnienia pod ścianami, czasem trzeba gęściej/grubiej - ale to do
    konstruktora, grubość płyty to przeważnie 20..25cm beton B20..25 nie
    musi być wodoszczelny bo przecież tam już nie ma prawa być wody, nie
    robi się izolacji przeciw wodzie czy wilgoci od spodu - jeżeli się tam
    woda dostanie to ona musi spłynąć w dół, a do góry nie ma prawa podejść
    ze względu na kamień i styro-coś pod spodem.
    Bezpośrednio w płycie można(konsultacje z konstruktorem) umieścić
    ogrzewanie podłogowe(duża bezwładność, ale i duża akumulacyjność -
    idealne pod grzanie prądem np pompa ciepła)

    Jak dobrze przygotowane podłoże to robota przy płycie jest przyjemna,
    trzeba wszystko robić bardzo dokładnie, np kanalizacje robi się na samym
    początku, a po przejściu przez płytę muszą być z dokładnością prawie że
    mm na swoim miejscu bo nie robi się wylewki i nie ma jak poprawiać(są
    knify oczywiście). Poziomy to najlepiej z niwelatorem laserowym. Samo
    wylewanie i zacieranie betonu tez jest wyzwaniem, bo w zasadzie to
    odrazu płytki się na to klei. Cześć izolacji można sobie rozprowadzić
    pod płytą(np woda, centralny odkurzacz) po wymurowaniu ścian w zasadzie
    zostaje tylko elektryka.

  • 3. Data: 2016-02-04 08:41:47
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu środa, 3 lutego 2016 22:31:16 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
    > Mam potrzebę wybudowania małego domku na jedną osobę, dla siebie (emeryta)
    > na nowo zakupionej działce.
    > Poszukuję najtańszej technologii.

    jesli najtaniej - ale przyzwoicie to przemysl kanadyjczyka.

> [...]
    > byłoby z trzech warstw: piasek, styropian i zazbrojona płyta z wodoodpornego

    płytę przy kanadyjczyku mozesz zrobic odwrotną czyli pisaek, płyta zbrojona własciwa,
    styropian (zwykły podłogowy a nie drogi styrodur), wylewka betonowa końcowa,
    kafle/dywan

    wychodzi taniej o rónice w cenie styropianu, a drożej bo trzeba dać wylewkę
    jastrychową. Ale za to instalacje robi sie później - jest czas na przemyślenie.

    b.

  • 4. Data: 2016-02-04 11:22:45
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał

> [...]

    wychodzi taniej o rónice w cenie styropianu, a drożej bo trzeba dać wylewkę
    jastrychową. Ale za to instalacje robi sie później - jest czas na

    Ja też myślałem o Kanadyjczyku ale kto to umie w Polsce zrobić i skąd wziać
    drewno konstrukcyjne o wilgotności do 20%. Na składach z drewnem jest
    wszystko wczoraj sciete z lasu. Musiałbym sam każde drewienko kontrolowac na
    wilgotność przed zamontowaniem bo przecież nasi "fachowcy"
    nie będą przywiązywać do tego wagi. "To jakieś fanaberie" przecież wszyscy
    wiedzą że od dziada, pradziada w Polsce wszystko robiło się z mokrego
    drewna a ono samo już zamontowane wysychało.
    Przypuszczam że są i w Polsce jakieś firmy podejmujące się budowy
    Kanadyjczyka. Z pewnością nie będzie takiej firmy na miejscu i trzeba bedzie
    ją sciągac z drugiego końca Polski. Tradycyjną metodą to umie budować każdy
    "rolnik" z sąsiedztwa. Myślę że kanadyjczyk wyszedł by mi dużo drożej niż
    domek wymurowany z gazobetonu i pokryty izolacją ze styropianu. Ja już
    budowałem 10 lat temu dla siebie domek na kaszubskiej wsi i wszystko rękami
    miejscowych "rolników".
    Tu rolników to już dawno nie ma. Ci gospodarze podzielili swoje pola na
    dzialki budowlane i zajęli sie wraz z całymi rodzinami budową domów dla
    "miastowych". I tak jest od kilkudziesięciu lat więc doświadczenie budowlane
    już mają.
    Teraz wyprowadzam się z Kaszub na wieś kielecką, obok Ostrowca. Myślę że tam
    są podobne stosunki, bo roli też tam już nikt nie uprawia.

    --
    Tomasz

  • 5. Data: 2016-02-04 11:48:47
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ja :-) tak robiłem samodzielnie https://www.youtube.com/watch?v=Kwg0qX-7vsU

> [...]
    > wiedzą że od dziada, pradziada w Polsce wszystko robiło się z mokrego
    > drewna a ono samo już zamontowane wysychało.

    bez problemu daje sie kupic gotowe. Brałem w Tartakis Bielawa, są od tego firmy.
    Zresztą jak budowe zlecisz firmie to one se znajdzie dostawce.

    b.

  • 6. Data: 2016-02-04 11:55:42
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-02-04 o 11:22, Tomasz pisze:
    > Ja też myślałem o Kanadyjczyku ale kto to umie w Polsce zrobić i skąd
    > wziać drewno konstrukcyjne o wilgotności do 20%. Na składach z drewnem
    > jest wszystko wczoraj sciete z lasu.

    Banialuki.

    Z drewna buduje się łatwiej, szybciej, przyjemniej i dokładniej. Do tego
    nie drożej (w zasadzie powinno być taniej, bo cena materiałów podobna,
    ale robocizna krótsza). Tak naprawdę cena konstrukcji domu to najwyżej
    1/3 całości kosztów (a może i 1/4) - dlatego różnice w cenach nie są duże.

    Dostęp do zagranicznego drewna jest i nic nie stoi na przeszkodzie, żeby
    z takiego budować. Firm budujących z drewna też jest wystarczająco.

    Budujesz na Pomorzu i chcesz poznać więcej szczegółów - odezwij się na priv.

    --
    MN

  • 7. Data: 2016-02-04 12:13:51
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz wrote:

    > Ja też myślałem o Kanadyjczyku ale kto to umie w Polsce zrobić i skąd wziać
    > drewno konstrukcyjne o wilgotności do 20%.

    mam kanadyjczyka, i paru znajomych również, budowane przez firmę, która
    to robi od kilkunastu lat w Polsce.
    Jak się okazało, że koledze udało się sprzedać mieszkanie, które
    wystawił przed rozpoczęciem budowy to od gołej trawy do wprowadzenia się
    do gotowego domu wyrobili się w 2.5 miesiąca. pełnym wykończeniem.

    Szkielet mojego postawili w 2 dni :)

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 8. Data: 2016-02-04 12:37:16
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

[...]

    Dzięki za Wasze posty pełne optymizmu. Chyba dam sie namówić na
    kanadyjczyka.
    Tak jak pisałem zamierzam budowac na wsi koło Ostrowca Świętokrzyskiego.
    Zrobię rozeznanie czy są tam jakieś firmy doświadczone w budowie
    Kanadyjczyków.

    Pytanie do budynia:
    piszesz : "tak robiłem samodzielnie " ale na filmie widzę że stawiasz ściany
    z gotowych prefabrykatów. Kto robił te prefabrykaty i na podstawie jakigo
    projektu, indywidualnego czy standardowego jakie robi fabryka?

    --
    Tomasz

  • 9. Data: 2016-02-04 12:58:04
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 4 lutego 2016 12:37:27 UTC+1 użytkownik Tomasz napisał:
    > Dzięki za Wasze posty pełne optymizmu. Chyba dam sie namówić na
    > kanadyjczyka.

    my nie namawiamy do niczego tylko piszemy ze sie da. Duzo zalezy od uwarunkowan
    lokalnych.
    Do wyboru widziałbym:
    dom na płycie (ta jak opiselm wczesniej) murowany z betonu komórkowego 24cm+20cm
    styropianu, zakończony betonowym wiencem. Bez wylewania stropu betonowego tylko od
    razu wiezba i drewniane belki stropowe. Na belkach 50cm wełny.

    albo
    podobnnie tylko sciany drewniane, kanadyjskie.

> [...]
    > z gotowych prefabrykatów. Kto robił te prefabrykaty i na podstawie jakigo
    > projektu, indywidualnego czy standardowego jakie robi fabryka?

    wszystko robiłem sam, od projektu budowlanego (w corelu-draw -to taki jedyny chyba
    :)), poprzez te prefabrykaty itd. Tylko bloczki betonowe na fundamencie murowali
    obcy.
    No ale takie budowanie dobre dla hobbystów :)

    b.

  • 10. Data: 2016-02-04 18:23:02
    Od: "Tomasz" <t...@g...com>

[...]

    No właśnie, interesowało mnie jak Ty robiłeś te preabrykaty na ściany,
    czy zlecałeś jakiejś firmie zrobienie prefabrykatów na podstawie twoich
    rysunków,
    czy sam je dłubałeś w garażu?

    --
    Tomasz