  • 1. Data: 2016-07-24 16:48:19
    Temat: Budowa małego domu - od czego zacząć?
    Od: "Franek" <n...@p...com.pl>

    Okazało się właśnie, że mam trochę gotówki.
    Chciałbym więc wybudować mały dom,
    oczywiście nie sam.
    Nie mam działki, nic nie wiem o budowaniu.
    Od czego zacząć? Gdzie znaleźć, na początek,
    ogólne, ale niezbędne i konkretne wiadomości?

    Pozdrawiam
    Franek

  • 2. Data: 2016-07-24 20:23:14
    Temat: Re: Budowa małego domu - od czego zacząć?
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 24 lipca 2016 16:48:19 UTC+2 użytkownik Franek napisał:
> [...]
    > Nie mam działki, nic nie wiem o budowaniu.
    > Od czego zacząć? Gdzie znaleźć, na początek,
    > ogólne, ale niezbędne i konkretne wiadomości?

    forumy budowlane, muratory, katalogi itp. Po jakims czasie dojdziesz ze nie wszystko
    co czytasz jest wiarygodne ale sporo juz bedziesz wiedzial.
    Na początek musisz wiedziec co chcesz, zdefiniowac własne potrzeby. Wazna jest
    lokalizacja - koszty uzbrojenia terenu, posiadania garazu na jedno/dwa auta jesli
    dzialka daleko od ludzi itd mogą mocno wpłynąć na koszt całkowity czyli na to co ci
    zostanie na sam budynek.

    A potem cie sprowadzimy na ziemie :-)

    b.

  • 3. Data: 2016-07-24 20:26:07
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2016-07-24 o 16:48, Franek pisze:
> [...]
    > Nie mam działki, nic nie wiem o budowaniu.
    > Od czego zacząć? Gdzie znaleźć, na początek,
    > ogólne, ale niezbędne i konkretne wiadomości?

    Mały dom na niedrogiej działce będzie kosztował z pół miliona.
    A gdy nie robisz sam - to jeszcze ze stówkę więcej.
    A gdy pojęcia nie masz o budowaniu - to kolejna stówka poleci.

    --
    MN

  • 4. Data: 2016-07-24 21:22:37
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 24 lipca 2016 20:26:27 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    ?

    > Mały dom na niedrogiej działce będzie kosztował z pół miliona.
    Połowe z tego
    > A gdy nie robisz sam - to jeszcze ze stówkę więcej.
    Albo i dwie

  • 5. Data: 2016-07-24 23:01:33
    Od: gobo <g...@p...onet.pl>

    Hej,
    Zgadzam sie z Toba...
    Wlasnie zaczalem budowe i widze jak plynie kasa. Budowlancem nie jestem,
    wiec wszystko robi firma zewnetrzna. Dzialki nie licze, ale cena samej
    budowy korzystajac z firmy budowlanej z kosztorysu wyszla mi okolo
    420-430 tysiecy bez ogrodzenia, bez kostki przed domem itp. Mysle, ze
    docelowo pol miliona na pewno przekrocze. Dom to 170m2+garaz 40m2.
    Bolesne dla portfela:)
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 6. Data: 2016-07-25 00:11:00
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Lepiej przepij kase. Domy to skarbonki bez dna. Na dodatek oprocz kilku lokalizacji w
    Polsce nie sa lokata kapitalu.

  • 7. Data: 2016-07-25 00:30:30
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-07-24 o 16:48, Franek pisze:
    > Okazało się właśnie, że mam trochę gotówki.
    Ile to trochę?

    > Chciałbym więc wybudować mały dom,
    > oczywiście nie sam.
    Chcesz wybudować bo masz potrzebę zamieszkania w domu czy ma to być
    jakaś forma inwestycji?

    > Nie mam działki, nic nie wiem o budowaniu.
    > Od czego zacząć?
    Właśnie od działki.
    Lokalizacja, wielkość działki oraz dostęp do mediów to podstawa.

    > Gdzie znaleźć, na początek,
    > ogólne, ale niezbędne i konkretne wiadomości?
    No zacząłeś dobrze, tu się trochę dowiesz, poczytasz też jakieś fora
    typu Murator i dopiero szukaj/dostosowuj projekt pod własne potrzeby.

    Ale podstawa to działka, projekt domu do działki zawsze można dorobić w
    drugą stronę to często niemożliwe.

  • 8. Data: 2016-07-25 00:43:56
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Lepiej przepij kase. Domy to skarbonki bez dna. Na dodatek oprocz
    > kilku lokalizacji w Polsce nie sa lokata kapitalu.

    Własny samochód to też skarbonka bez dna, a przecież posiadasz samochód.
    Nic na tym Świecie nie jest trwałe i wszytko wymaga jakiś tam nakładów
    na dalsze utrzymanie.
    Nie ma za dużego znaczenia to dom czy mieszkanie, utrzymanie metra
    powierzchni użytkowej i metra gruntu w obu wypadkach kosztuje porównywalnie.

  • 9. Data: 2016-07-25 01:56:51
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Samochod bardzo czesto jest zrodlem dochodu lub posrednio ulatwia zarobienie
    pieniedzy. Sa jeszcze samochody, dla ulatwienia nazwe je kolekcjonerskie. Ich wartosc
    pomimo ze wiekowo to rupiecie systematycznie rosnie. Ile znasz osob ktore codziennie
    jezdza samochodem za pol miliona? Ja znam jedna. Ale ten ktos w tej chwili mieszka w
    mieszkaniu 180m ktore kupil w przeliczeniu na zlotowki za 5,5 miliona. Twierdzi ze
    zle sie czuje w takim malym mieszkaniu ale co ma zrobic jak zona po rozwodzie wziela
    dom 550m?.

  • 10. Data: 2016-07-25 07:32:06
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2016-07-24 20:26, Marcin N wrote:
    > Mały dom na niedrogiej działce będzie kosztował z pół miliona.

    mocno zalezy gdzie, maly domek w wersji ekonomicznej da sie zrobic
    poza okolicami wielkich miast spokojnie za 300 tysiecy

    > A gdy nie robisz sam - to jeszcze ze stówkę więcej.

    tu sie zgadzam

    > A gdy pojęcia nie masz o budowaniu - to kolejna stówka poleci.

    i tu tez