  • 1. Data: 2019-11-01 20:10:00
    Temat: Budowa po ukraińsku...
    Od: uciu <a...@g...com>

    Zobaczcie jak koło mnie koledzy zza wschodniej granicy budują dom.... na razie
    działają przy fundamentach.
    możliwa 3 kat szkód górniczych
    Ławy na głębokości ok 40cm poniżej poziomu gruntu - ledwo humus ściągnęli
    Fundamenty robią z ciętej na kawałki siatki 8mm
    Łączenia wyglądają tak:
    https://drive.google.com/open?id=1vYrPhB7S-aQXew3jx-
    gQ_6Ka0chtZsr3

    To już etap finalny, przygotowany do zalania...

    Ogólnie mają fajne dniówki...wpierw idą na grzyby, potem myją auto, gotują jedzenie
    (grzyby) i w między czasie coś robią...

    Pozdrawiam
    uciu

  • 2. Data: 2019-11-01 20:35:22
    Temat: Re: Budowa po ukraińsku...
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 1 listopada 2019 20:10:01 UTC+1 użytkownik uciu napisał:
    > Zobaczcie jak koło mnie koledzy zza wschodniej granicy budują dom.... na razie
    działają przy fundamentach.

    Być może robią optymalnie a nie przewymiarowane wszystko 4 razy jak to u nas modne
    jest

    > możliwa 3 kat szkód górniczych
    > Ławy na głębokości ok 40cm poniżej poziomu gruntu - ledwo humus ściągnęli
    > Fundamenty robią z ciętej na kawałki siatki 8mm

    W sumie dobry patent, po kiego się męczyć i kręcić zbrojenie jak na rynku sa gotowe
    półprodukty. A i tak wszystko w beton idzie

    Jeśli grunt niewysadzinowy to i na wierzchu można budować i nic się nie stanie
    Raczej wieżowca nie budują. Ale jeśli grunt wysadzinowy to najwyżej domek gdzieś tam
    w rogach popęka. Po dwóch latach zaszpachluje i będzie ok.

    > Łączenia wyglądają tak:
    > https://drive.google.com/open?id=1vYrPhB7S-aQXew3jx-
    gQ_6Ka0chtZsr3

    > To już etap finalny, przygotowany do zalania...

    Ze dwa lata temu pokazywałem odwrotny przykład:
    człowiek nieopodal mnie jakieś koszmarnie mocne ławy robił pod domek parter+poddasze
    użytkowe.
    A na wieńce nad parterem wylał betonu tak na oko więcej jak ja na cały strop.
    Domek to nie wieżowiec i w 99% nawet gdybyśmy go jak zwykły "kiosk Ruchu" na
    powierzchni bez fundamentów postawili to przeżyje jego właściciela
    Ale u nas jakaś moda żeby budować na wzór bunkrów.

    Będziesz nad morzem to polecam wizytę na latarni Stilo chociażby
    Na prawie wydmach ruchomych to stoi, sam piach wokoło, ponad 30 metrów wysokości a
    fundamenty co niektórzy w domach większe mają

    > Ogólnie mają fajne dniówki...wpierw idą na grzyby, potem myją auto, gotują
    >jedzenie (grzyby) i w między czasie coś robią...

    Pewnie jaka płaca taka praca.

  • 3. Data: 2019-11-01 21:15:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 1 Nov 2019 12:10:00 -0700 (PDT), uciu

    > https://drive.google.com/open?id=1vYrPhB7S-aQXew3jx-
    gQ_6Ka0chtZsr3

    Co te peszle i rurki tam robią? :D

    Ps. kierbud też ze wschodu?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2019-11-02 08:27:09
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 1 listopada 2019 20:35:25 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    powierzchni bez fundamentów postawili to przeżyje jego właściciela
    > Ale u nas jakaś moda żeby budować na wzór bunkrów.

    ale jednak o tym powinien inżynier decydować, moze być ukrainski

    b.

  • 5. Data: 2019-11-02 20:41:10
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 2 listopada 2019 08:27:11 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:

    > ale jednak o tym powinien inżynier decydować, moze być ukrainski

    "Inżynier" to najwyższej tam musi pieczątkę postawić gdzie trzeba by urzędasy się nie
    czepiały
    I takiego z pieczątka stosowną zapewne znajda.

  • 6. Data: 2019-11-02 22:27:09
    Od: uciu <a...@g...com>

    W peszlach i rurkach sa prety gwintowane skrecajace deski szalunku. Potem pewnie
    przeniosa je na inna budowe;)

    uciu