  • 1. Data: 2017-03-27 10:07:42
    Temat: Było o solarach teraz o Pc
    Od: Kris <k...@g...com>

    Wczesniej pytałem o solary, watek się rozwinął jakąś wiedze uzyskałem
    Ale jeszcze o PC zapytam
    Przypomne-
    Chodzi mi o grzanie CWU poza sezonem grzewczym
    Grzenie wody dla 4-5 osób
    Zasobnik pewnie podobnie jak przy solarach czyli 300-350 litrów a pompa powietrzna
    pewnie.
    Jakiś konkretny model ktoś poleci- cos więcej mi rozjasni
    W wątku po sąsiedzku bodajże budyniowi wyszło że na CWU to tak 10kWh dziennie trzeba
    liczyć
    1kWh W ENERGA to ok 49gr(nie liczę kosztów stałych) w jednej taryfie
    Czyli "czystym" prądem grzać CWU trza by liczyć te 5zł dziennie/150 miesięcznie. No i
    kwestia czy te 10kWh jest realne
    Ktoś ma w ogóle jakieś dane ile dziennie na CWU idzie?

  • 2. Data: 2017-03-27 10:27:01
    Temat: Re: Było o solarach teraz o Pc
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2017-03-27 o 10:07, Kris pisze:

    > Czyli "czystym" prądem grzać CWU trza by liczyć te 5zł dziennie/150 miesięcznie. No
    i kwestia czy te 10kWh jest realne
    > Ktoś ma w ogóle jakieś dane ile dziennie na CWU idzie?

    Tak na szybko liczac, jesli potrzebujesz 300 litrow wody podgrzanej o
    40C to jak drut wychodzi 14kW.

    Pozdro.. TK

  • 3. Data: 2017-03-27 10:57:49
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 10:27:06 UTC+2 użytkownik Maniek4 napisał:

    > Tak na szybko liczac, jesli potrzebujesz 300 litrow wody

    Tak faktycznie to nie wiem ile potrzeba, nigdy tego nie sprawdzałem. Aktualnie u mamy
    jest tzw śmieciuch i on od lat wode grzeje tyle i le potrzeba. Ile tej wody idzie nie
    mam pojęcia.

    >podgrzanej o 40C to jak drut wychodzi 14kW.

    W sąsiednim wątku budyń pisał chyba własnie o 10kWh
    Ale ok jak przyjmiemy że zasobnik będzie 300 litrów to tak jak piszesz te 15kWh
    trzeba szacować a to jest 225zł na miesiąc czystym prądem
    COP takiej pompy powietrznej od kwietnia do września to ile może wyjść?

  • 4. Data: 2017-03-27 11:01:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 10:57:51 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ale ok jak przyjmiemy że zasobnik będzie 300 litrów to tak jak piszesz te 15kWh
    trzeba szacować a to jest 225zł na miesiąc czystym prądem

    Błąd
    Do obliczeń przyjełem ok 49gr a to jest netto jak teraz widze na fakturze
    Brutto jest 0,6zł bez kosztów stałych bo tych nie licze
    Czyli 0,6*15*30=270
    Zbliżamy się do 300zł więc

  • 5. Data: 2017-03-27 11:06:08
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    idzie nie mam pojęcia.

    > W sąsiednim wątku budyń pisał chyba własnie o 10kWh

    pisalem o 13, lisciastemu wyszło 12,7. Z tym ze u mnie wslasciwie codziennie idzie 4x
    kąpiel w wannie. Czyli dużo.

    > Ale ok jak przyjmiemy że zasobnik będzie 300 litrów to tak jak piszesz te 15kWh
    trzeba szacować a to jest 225zł na miesiąc czystym prądem
    > COP takiej pompy powietrznej od kwietnia do września to ile może wyjść?

    Powietrzne pompy mnie denerwują -aby pracowac w II taryfie muszą uzywać zimnego
    nocnego powietrza. Albojest dorgo, albo spada cop i tez jest drożej niz mogłoby być.

    b.

  • 6. Data: 2017-03-27 11:15:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 11:06:08 UTC+2 użytkownik Budyń napisał:
    > pisalem o 13, lisciastemu wyszło 12,7. Z tym ze u mnie wslasciwie codziennie
    > idzie 4x kąpiel w wannie. Czyli dużo.

    To wszystko jest cholernie względne, u mnie nie ma wanny, ale za to
    5 osób, z czego 3 dzieci, z czego 2 kobitki i 1 facet, ale z czego on się
    kąpie najdłużej ;) Więc to co tu podaję to jest jakiś wymierny punkt
    odniesienia, ale nie wiadomo czy u kogoś innego się sprawdzi.
    Pralkę mam na zimną wodę, zmywarkę na ciepłą.
    Baniak 300l, grzany do 45 st. C.

    L.

  • 7. Data: 2017-03-27 11:44:05
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    nocnego powietrza. Albojest dorgo, albo spada cop i tez jest drożej niz mogłoby być.

    Problem jest typu czy solary czy PC
    Drążę temat na razie
    Warunek najważniejszy-praktycznie bezobsługowe musi być bo mamusia nietechniczna a ja
    nie zawsze mogę dojechać

  • 8. Data: 2017-03-27 14:49:37
    Od: scruffty <s...@i...pl>

    Dnia Mon, 27 Mar 2017 01:07:42 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Ktoś ma w ogóle jakieś dane ile dziennie na CWU idzie?

    Mi w lecie (4os.) idzie ok 1 - 1,2 m3 gazu do CWU i gotowania. Gazownia
    zakłada kaloryczność na poziomie 11, więc mniej więcej podobnie.

    --
    scruffty

  • 9. Data: 2017-03-27 16:04:33
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-03-27 o 11:44, Kris pisze:
> [...]
    > Drążę temat na razie
    > Warunek najważniejszy-praktycznie bezobsługowe musi być bo mamusia nietechniczna a

    a jak jest obecnie?

  • 10. Data: 2017-03-27 16:09:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 27 marca 2017 16:04:34 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:

    > a jak jest obecnie?
    Pokrótce opisałem we wczesniejszym watku gdzie o solary pytałem
    Jest kocioł tzw śmieciuch i dość duży zasobnik na CWU grzany z tego kotła.
    Zasobnik latem do wymiany planowany bo zaczyna cieknąć to przy tej okazji kombinuje
    czy nie dołożyć albo solary albo PC na okres gdy ogrzewanie nie potrzebne