  • 1. Data: 2015-09-02 13:54:50
    Temat: CO wykonane z CW
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Byłem u sąsiada, robi instalacje grzewczą (grzejniki)
    rurkami jakie się używa do zrbienia wody użytkowej do mycia.

    Wytrzyma to mu?

  • 2. Data: 2015-09-02 14:00:49
    Temat: Re: CO wykonane z CW
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 2 września 2015 13:54:50 UTC+2 użytkownik Bolko napisał:
    > Byłem u sąsiada, robi instalacje grzewczą (grzejniki)
    > rurkami jakie się używa do zrbienia wody użytkowej do mycia.
    alupex?
    > Wytrzyma to mu?
    Jeśli alupex i zrobi zgodnie ze sztuką to spokojnie wytrzyma

  • 3. Data: 2015-09-02 14:16:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Jeśli alupex i zrobi zgodnie ze sztuką to spokojnie wytrzyma

    Jak zgrzewane PP to przy kotle gazowym też wytrzyma.

    Tak wiem, że się nie powinno (do CO są inne rury - tzw. stabi) ale od 20 lat
    ludzie tak robią i działa. We współczesnej instalacji na grzejniki więcej
    jak 50-60 stopni nie pójdzie więc jedyny problem to ich spora rozszerzalność
    termiczna - jak instalacja prowadzona na wierzchu to "obwisa" a jak w
    bruzdach to potrafi się z nich "wychylić".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 4. Data: 2015-09-02 17:31:29
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.09.2015 o 13:54, Bolko pisze:

    > Byłem u sąsiada, robi instalacje grzewczą (grzejniki)
    > rurkami jakie się używa do zrbienia wody użytkowej do mycia.
    jakimi rurkami?
    > Wytrzyma to mu?
    skoro do wody - raczej tak. Ile pięter tego ogrzewania?
    ToMasz

  • 5. Data: 2015-09-02 18:18:18
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .09.2015 o 13:54 Bolko <s...@g...com> pisze:

    > Byłem u sąsiada, robi instalacje grzewczą (grzejniki)
    > rurkami jakie się używa do zrbienia wody użytkowej do mycia.
    >
    > Wytrzyma to mu?

    Jak to nie jest w jakimś wieżowcu to te rurki przy CO będą miały lepsze
    warunki pracy niż przy CWU - mniejsze ciśnienia i nierzadko mniejsze
    temperatury.
    Chyba, że to jest podłączone bezpośrednio do starego przewymiarowanego
    "śmieciucha" - wtedy przy kolejnym zagotowaniu zładu może być "problem".

    TG

  • 6. Data: 2015-09-03 19:53:16
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-02 18:18, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Chyba, że to jest podłączone bezpośrednio do starego przewymiarowanego
    > "śmieciucha" - wtedy przy kolejnym zagotowaniu zładu może być "problem".

    Mam instalacje rozprowadzającą CO w PP (część z daleka od pieca). Woda
    miewała już pod 90 stopni, nic się nie rozszczelniło ani wygieło więc
    nie widze problemu z tą technologia w co. Reszta przy piecu w miedzi.