  • 1. Data: 2018-09-22 12:08:07
    Temat: [CROSS] Czym skleić plastikowy króciec chłodnicy
    Od: adam <a...@a...pl>

    Cieknie tam, gdzie ten króciec łączy się z plastikowym boczkiem
    chłodnicy. Nie cieknie spod węża, to wyeliminowałem.

    Google wyrzucają distal, poxipol, ale distal nie jest elastyczny.
    Poxipol jest elastyczny, ale jest różnie, jednym pomógł, innym nie.
    Ogólnie tematy są sprzed około 10 lat, a świat idzie do przodu, jest
    coś nowego, pewnego?

    Na YT znalazłem Acralock SA 10 15, na filmie widać, że jest mega
    elastyczny i wytrzymały. Nada się to?
    Nie wiem z jakiego tworzywa jest ten boczek chłodnicy, nie znalazłem
    oznaczeń.

    Wysyłam również na pl.misc.budowanie, bo wiele osób ma tutaj dużą
    wiedzę. Niezainteresowanych przepraszam.

  • 2. Data: 2018-09-22 12:40:46
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 22.09.2018 o 12:08, adam pisze:
> [...]
    >
    > Google wyrzucają distal, poxipol, ale distal nie jest elastyczny.
    > Poxipol jest elastyczny, ale jest różnie, jednym pomógł, innym nie.
    Zacznij od sprawdzenia, co to za plastik jest.
    Czy po podgrzaniu mięknie, czy nie mięknie. Jak mięknie, to lepiej
    będzie pospawać. Zrobi to każdy majster od zderzaków.
    Jak nie mięknie, to spawanie odpada i trzeba kleić.
    Samo klejenie może nie wystarczyć. To znaczy wystarczy, ale za
    miesiąc-dwa-pięć rozcieknie się znowu.
    Ja kiedyś kleiłem podobne połączenie w ten sposób, że w obu klejonych
    elementach nawierciłem szereg otworków i oba elementy "zeszyłem" ze sobą
    cienkim drutem. Dopiero na to dałem klej i to wytrzymało dłużej, niż
    całe auto.
    Nie sugeruj się nazwami klejów, a rodzajem żywicy.
    Do tego typu połączenia ja bym dał epoksyd.
    Jacek

  • 3. Data: 2018-09-22 13:30:07
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Nie sugeruj się nazwami klejów, a rodzajem żywicy.
    > Do tego typu połączenia ja bym dał epoksyd.
    czyli distal. dlatego ze jest stosukowo płynny, ma długi czas schnięcia
    więc długi czas na penetracje mikro wgłębień - dzięki temu lepiej będzie
    trzymał. ale kluczowe jest oczyszczenie powierzchni. było by dużo
    lepiej, gdyby distal przepłynął na drugą stronę nieszczelności. żeby od
    strony cieczy chłodzącej był czop. a jeśli nieszczelność jest niewielka,
    możesz spróbować zakleić ją klejem do szyb. taki silikon, który ma dużo
    większą wytrzymałość od budowlanego.
    ToMasz

  • 4. Data: 2018-09-22 15:15:08
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W przypasku tworzyw sztucznych jakich mozna sie spodziewac w peknietym elemencie
    distal bedzie bardzo zlym wyborem. Distal to klej epoksydowy a epoksydy nie nadaja
    sie do klejenia tworzyw sztucznych. Do tworzyw sztucznych nie ma uniwersalnych
    klejow. Kleja tylko dedykowane do konkretnego tworzywa lub grupy tworzyw. Na
    plastikowym elemencie beda wytloczone dane takie jak data produkcji, numer serii,
    numer czesci i najwazniejszy dla ewentualnej naprawy oznaczenie tworzywa. Jak beda
    oznaczenia PP, PE, PA to mozna sobie darowac proby klejenia. I jedyna metoda bedzie
    to co zostalo poradzone. Zszyc drutem i zaspawac takim samym tworzywem szew.
    Zaspawanie nie wymaga kosmicznych technologii. W warunkach domowych wystaczy
    lutownica, pistoletowa sie nie nadaje, i regulator mocy. Temperatura grota musi byc
    taka zeby tworzywo sie uplynnialo ale zeby sie nie palilo na grocie. I tyle w temacie
    klejenia tworzyw sztucznych. Wszelkie pierdolenia o wyzszosci jakiegos kleju ze
    sklepu chemicznego nad innym z innego sklepu sa warte tyle co tutaj kosztuja, czyli
    nic.

  • 5. Data: 2018-09-22 15:34:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-09-22 o 13:30, ToMasz pisze:
    > czyli distal. dlatego ze jest stosukowo płynny, ma długi czas schnięcia

    Jakiego schnięcia?
    Przecież to jest klej dwuskładnikowy. On nie schnie, tylko się utwardza.
    Schną kleje na bazie rozpuszczalników.

    > więc długi czas na penetracje mikro wgłębień - dzięki temu lepiej będzie

    Czas utwardzania zależy od stosunku żywicy do utwardzacza. Czasem daje
    się jeszcze przyśpieszacze albo inne dodatki, ale tu nie dotyczy.

    Natomiast radzę się trzymać (w tym przypadku) z daleka od różnych
    bizonów czy poxipolów - tam jest czasem więcej wypełniaczy, niż żywicy.

    > trzymał. ale kluczowe jest oczyszczenie powierzchni. było by dużo
    > lepiej, gdyby distal przepłynął na drugą stronę nieszczelności. żeby od

    Oprócz albo zamiast zszycia, o czym pisał wcześniej Jacek, można zrobić
    bandaż, o ile jest miejsce. Wbrew pozorom, nie musi być włókno szklane.
    Może być nawet bawełna - potrafi radykalnie zwiększyć wytrzymałość.

    > strony cieczy chłodzącej był czop. a jeśli nieszczelność jest niewielka,
    > możesz spróbować zakleić ją klejem do szyb. taki silikon, który ma dużo
    > większą wytrzymałość od budowlanego.

    Obawiam się, że w tym przypadku może nie wytrzymać - trzeba zobaczyć na
    korek, jakie jest ciśnienie otwarcia do zbiornika wyrównawczego. Chyba,
    że instalacja całkowicie przepływowa, bezciśnieniowa.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2018-09-22 15:46:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "adam" <a...@a...pl> wrote in message
    > Cieknie tam, gdzie ten króciec łączy się z plastikowym boczkiem chłodnicy.
    > Nie cieknie spod węża, to wyeliminowałem.
    >
    > Google wyrzucają distal, poxipol, ale distal nie jest elastyczny.

    Dlaczego potrzebujesz elastyczności?

    Weź pod uwagę temperaturę pracy rzędu 100C i ciśnienia
    jakie tam panują w systemie gdy jest nowy/szczelny...
    Typowy epoksyd mięknie w tych temperaturach i może
    pod wpływem ciśnienia puścić, zwłaszcza gdy skleisz
    od zewnątrz.

    Polecam klej dwuskładnikowy o nazwie JB-Weld.
    I klejenie od wewnątrz, aby ciśnienie płynu DOCISKAŁO
    klej do szczeliny a nie wypychało go ze szczeliny.

  • 7. Data: 2018-09-23 11:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik adam a...@a...pl ...

> [...]
    > oznaczeń.
    >
    > Wysyłam również na pl.misc.budowanie, bo wiele osób ma tutaj dużą
    > wiedzę. Niezainteresowanych przepraszam.

    Chłodnice sa dosc tanie - opłaca sie w to bawic?
    Sa magixcy od spawania plastikow - moze warto po prostu dac do naprawy i
    miec swiety spokój?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    H. Jackson Brown, Jr.

  • 8. Data: 2018-09-23 13:46:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 22 Sep 2018 12:08:07 +0200, adam napisał(a):
> [...]
    > elastyczny i wytrzymały. Nada się to?
    > Nie wiem z jakiego tworzywa jest ten boczek chłodnicy, nie znalazłem

    Od ustalenia trzeba zaczac.
    Jesli to polipropylen - to nie tedy droga.

    Mozna sprobowac klejem na goraco z pistoletu ... ale one nie maja
    podanej temperatury topnienia, a tu grozi praca w 100C.

    J.

  • 9. Data: 2018-09-23 20:35:00
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 23.09.2018 o 13:46, J.F. pisze:
    > Mozna sprobowac klejem na goraco z pistoletu ... ale one nie maja
    > podanej temperatury topnienia, a tu grozi praca w 100C.
    Taki klej to ostania rzecz, jaka się tu nada. Nie dość, że laski kleju
    mają bardzo różne właściwości zależnie od tego, co producent w danej
    chwili namieszał, to przeważnie miękną już w 60 stopniach i do chłodnicy
    na pewno się nie nadadzą.
    Jacek