  • 1. Data: 2018-04-07 22:40:23
    Temat: Cement czy klej do płytek
    Od: Majka <k...@g...com>

    witam, proszę Was o pomoc:

    czy można odróżnić co jest czym:
    cement vs klej do płytek

    Mam kilka szczelnie zamkniętych słoików. Nie zużyte proszki wyspałam rok temu i nie
    wszystkie opisałam. W kilku może być cement, a w kilku klej do płytek mrozoodporny.
    Kolor ten sam, bez zapachu, w dotyku brak różnic, tak samo się przesypują bez
    zbrylania.
    Da się to odróżnić?

    Podpowiem do czego potrzebuję:
    klejem do płytek mrozoodpornym szpachlowałam niewielkie betonowe elementy, daszki na
    słupkach płotu, były chropowate - pokrywam to klejem mrozoodpornym, wygładzam siatką
    i maluje fasadówką. Efekt mnie zadowala, nawet jeśli nie jest to profesjonalne.

    Jeśli nie odróżnię co jest klejem a co cementem, to pytanie dodatkowe:
    czy cementem mogę zrobić to samo, co robiłam wcześniej klejem (wypełnienie drobnych
    ubytków)? I jeśli tak, to jak przygotować zaprawę, jaka ilość wody (stosunek wagowy
    cement:woda)?

    Z góry dziękuję za pomoc,
    Majka

  • 2. Data: 2018-04-07 23:54:56
    Temat: Re: Cement czy klej do płytek
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 07.04.2018 o 22:40, Majka pisze:
> [...]
    > Kolor ten sam, bez zapachu, w dotyku brak różnic, tak samo się przesypują bez

    Sam czysty cement jest bardziej "miałki" od chyba wszelkich klei do
    płytek, które oprócz cementu zawierają przeróżne wypełniacze, żywice,
    piasek itp. W dotyku jest jak pył, w którym nie ma możliwości wyczuć
    *najdrobniejszego* ziarenka.
    Czasami jednak trudno na dotyk odróżnić.
    Nie wiem jak ich właściwości będą wyglądały po roku przechowywania, może
    skoro nie są zbrylone jeszcze z nich coś będzie.

> [...]
    ubytków)? I jeśli tak, to jak przygotować zaprawę, jaka ilość wody (stosunek wagowy

    Cementu prawie nigdy nie używa się bez jakiegoś wypełniacza (np. piasek)

    --
    Czarek

  • 3. Data: 2018-04-08 15:33:14
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2018 o 22:40 Majka <k...@g...com> pisze:

    > witam, proszę Was o pomoc:
    >
    > czy można odróżnić co jest czym:
    > cement vs klej do płytek

    Cement to mąka, klej to sól lub bułka tarta. Ale - jeśli Twój cement jest
    wiekowy to może zawierać większe kamienie/grudy.

    TG