  • 1. Data: 2021-04-16 22:02:20
    Temat: "Centrale deszczowe"
    Od: Bolko <s...@g...com>

    To jeszcze raz ja. (zakup domu który ma problem z wodami gruntowymi)
    Rozmawiałem z geologiem dzisiaj i zwrócił mi uwagę że w tym momencie jest problem z
    wodą w Polsce i że są różne programy.

    I wychodzi na to że są dopłaty do zbierania deszczówki.
    https://www.instalacjebudowlane.pl/11507-25-77-progr
    am-moja-woda--doplaty-do-zbierania-deszczowki.html

    Są nawet urządzenia do zarządzania wodą deszczową.
    https://aquatechnika.com.pl/pl/Poradnik/wykorzystani
    e-wody-deszczowej/centrale-deszczowe-zarzadzanie-wod
    a-deszczowa

    I ja mam pytanie na koniec czy taką wodę gruntową dałoby się jakoś użyć w domu w
    łazience?
    Mycie/pranie?
    Przerabiał ktoś temat?

  • 2. Data: 2021-04-16 22:16:58
    Temat: Re: "Centrale deszczowe"
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To woda podskórna.
    Pies, kot, mysz lub człowiek nasra i to spłynie.
    Zastanów się.

    -----

  • 3. Data: 2021-04-17 08:23:44
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-04-16 22:02, Bolko wrote:
    > I ja mam pytanie na koniec czy taką wodę gruntową dałoby się jakoś użyć w domu w
    łazience?
    > Mycie/pranie?
    > Przerabiał ktoś temat?

    Pewnie się da, jako szarą wodę czyli w domu w zasadzie tylko do
    spłukiwania kibla.

    Jak przepłuczesz sobie tym gardło pod prysznicem to jakbyś wylizał rynnę.

    Pranie po jakimś uzdatnieniu być może, zależy jak dobrze jesteś ją w
    stanie oczyścić zachowując przy tym opłacalność.

  • 4. Data: 2021-04-17 14:29:52
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.04.2021 o 22:02, Bolko pisze:
> [...]
    a-deszczowa

    > I ja mam pytanie na koniec czy taką wodę gruntową dałoby się jakoś użyć w domu w

    ja piorę w deszczówce. ale w związku z tym że to nie jest czysta woda,
    to niektóre rzeczy pierzemy w kranówie. do spłuczki nie doprowadziłem,
    bo deszcz jest za mało stabilnym źródłem wody, a ja mam mały zbiornik
    (2x208l). filtruję filtrem 10 cali, takim podzlewowym, ale co miesiąc,
    dwa, muszę czyścić, bo robi się zielony i zamulony w środku. Próby
    zrobienia trwałego filtra z kamyków, żwiru, piasku - spełzły na niczym.

    ToMasz

  • 5. Data: 2021-04-17 15:00:57
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 17.04.2021 o 14:29, ToMasz pisze:

> [...]
    > dwa, muszę czyścić, bo robi się zielony i zamulony w środku. Próby
    > zrobienia trwałego filtra z kamyków, żwiru, piasku - spełzły na niczym.

    No to powiedz: jaki to ma sens ekonomiczny? Ile m3 rocznie tak zużywasz?
    5? 10? Niech będzie że 10, czyli oszczędzasz jakieś 70 zł. A jakie masz
    koszty z tym związane?

    --
    MN

  • 6. Data: 2021-04-17 18:05:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    ~~~~~~~~

  • 7. Data: 2021-04-17 19:26:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 17 kwietnia 2021 o 15:00:59 UTC+2 Marcin N napisał(a):

> [...]
    > No to powiedz: jaki to ma sens ekonomiczny? Ile m3 rocznie tak zużywasz?
    > 5? 10? Niech będzie że 10, czyli oszczędzasz jakieś 70 zł. A jakie masz

    Dlaczego chcesz podważyć to co napisał ktoś inny kłamstwem? A może w roku 2000
    wskutek wypadku zapadles w śpiączkę i teraz cię wybudzili. Do tego twój mózg odzyskał
    30% sprawności sprzed wypadku. Chcesz udowodnić że ktoś nie ma racji to go nie pytaj
    ile zaoszczędzi tylko policz i wybij mu oczy wynikiem.

  • 8. Data: 2021-04-17 20:13:56
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-04-17 18:05, ąćęłńóśźż wrote:
    >>> gruntową

    Trochę przeoczyłem, ale zasada taka sama jak przy deszczówce tylko w
    zależności od położenia pewnie gorzej bo dodatkowo 'na wierzchu' mogą
    się pestycydy czy inny obornik trafić. Już prędzej poszedłbym po prostu
    w normalną studnię, zakładam że im głębiej tym stabilniejsze parametry
    taka woda trzyma. Nawet mam nieużywaną na ogródku, ale do niczego poza
    praniem (a finalne płukanie to i tak dopiero po jakimś badaniu) i
    spłukiwaniem kibelka w domu bym jej raczej nie użył bo mam dom między
    sporymi polami a nie wiem kiedy nawożą i pryskają.

  • 9. Data: 2021-04-17 20:19:42
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-04-16 o 22:02, Bolko pisze:
> [...]
    > https://www.instalacjebudowlane.pl/11507-25-77-progr
    am-moja-woda--doplaty-do-zbierania-deszczowki.html
    Zbieram deszczówkę i nią podlewam w ogródku tak już ponad 10 lat.

> [...]
    a-deszczowa

    > I ja mam pytanie na koniec czy taką wodę gruntową dałoby się jakoś użyć w domu w
    Ale deszczówka tak jak już napisał Tomasz się do nic innego nie nadaje,
    widzę to po swojej. Więc wątpię aby był sens dostosowywania instalacji
    do niej, a czyszczenie też nie będzie tanie, i zawsze będą problemy.
    Wodę powinniśmy oszczędzać ale trzeba zacząć od przemysłu bo tam
    najwięcej wody się zużywa i marnuje.

    > Przerabiał ktoś temat?
    Kogutek sie rwie do odpowiedzi :)

    --
    Janusz

  • 10. Data: 2021-04-17 20:35:16
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 17 kwietnia 2021 o 20:19:51 UTC+2 Janusz napisał(a):
> [...]
    > do niej, a czyszczenie też nie będzie tanie, i zawsze będą problemy.
    > Wodę powinniśmy oszczędzać ale trzeba zacząć od przemysłu bo tam

    Z tym uśmiechem się urodziłeś czy to nabyte jak wypadłeś z okna. Pech wszystkich że
    to był niski parter i trawa a nie trzecie piętro i beton. Jeśli napisałeś że wodę
    należy oszczędzać to napisz jak to robisz. Obstawiam że rzadko się myjesz i wodę
    spuszczasz jak gówno wystaje z sedesu. Woda jest ostatnim medium jakie trzeba
    oszczędzać, tyle jej jest.