  • 1. Data: 2015-03-28 10:00:16
    Temat: Ceny zbiorników CWU
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Popatrzyłem na jakiś cennik zbiorników CWU firmy Panasonic i aż mnie
    zmroziło.

    Najtańszy zbiornik 200 litrów prawie 5 tys netto. 300 litrów prawie 6
    tys zł. Czy one są ze złota?

    Toż to zbiornik na wodę do podłączenia do pompy ciepła i tyle. Za co oni
    każą mi tyle płacić?

    --
    MN

  • 2. Data: 2015-03-28 11:17:44
    Temat: Re: Ceny zbiorników CWU
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 28 marca 2015 10:00:17 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Toż to zbiornik na wodę do podłączenia do pompy ciepła i tyle. Za co oni
    > każą mi tyle płacić?

    Jak to zbiorniki z nierdzewki - brac i cieszyc sie ze tak tanio :D
    Do pompy ciepla bierz wiekszy zbiornik - 400l najlepszy. SGW(S) Maxi Galmet:

    http://www.ceneo.pl/8635010

    ~3,2k brutto. Podwojna wezownica. Mniejszego nic nie bierz - pompa lepiej
    zagrzac wiecej do nizszej temperatury, bedzie wiekszy COP.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 3. Data: 2015-03-28 11:42:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-28 o 11:17, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > ~3,2k brutto. Podwojna wezownica. Mniejszego nic nie bierz - pompa lepiej
    > zagrzac wiecej do nizszej temperatury, bedzie wiekszy COP.

    COP będzie większy, ale straty wynikające ze stygnięcia 400 litrów będą
    większe niż te ze stygnięcia 300 litrów. Poza tym dla trzech osób 300
    litrów w zupełności powinno wystarczyć.

    --
    MN

  • 4. Data: 2015-03-28 12:03:25
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu sobota, 28 marca 2015 11:42:03 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > COP będzie większy, ale straty wynikające ze stygnięcia 400 litrów będą
    > większe niż te ze stygnięcia 300 litrów. Poza tym dla trzech osób 300
    > litrów w zupełności powinno wystarczyć.

    Ja jestem sam z zona i zaluje, ze nie mam 400l :-)
    Roznica w stygnieciu 300l, a 400l nie bedzie zbyt duza - powierzchnia zewnetrzna
    nie rosnie chyba liniowo w stosunku do pojemnosci. A na COPie mozesz bardzo
    duzo ugrac, jezeli tego 200l bedziesz musial grzac do 55stC, a 400l do 45stC
    to COP moze byc 2 VS 3,5 nawet :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2015-03-29 08:30:57
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-28 o 12:03, Adam Sz. pisze:

> [...]
    > duzo ugrac, jezeli tego 200l bedziesz musial grzac do 55stC, a 400l do 45stC

    Jaki masz zbiornik teraz?
    Zbiornik 400l kosztuje ok 400 zł więcej niż 300l. Naprawdę 300l to za
    mało? Warto dopłacić?

    --
    MN

  • 6. Data: 2015-03-29 10:51:11
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 marca 2015 08:30:57 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Jaki masz zbiornik teraz?

    300l. Grzeje go do 45stC.

    > Zbiornik 400l kosztuje ok 400 zł więcej niż 300l. Naprawdę 300l to za
    > mało? Warto dopłacić?

    Jak bede wymienial swoj to na 100% bedzie to 400l. Wedlug mnie warto. A jak
    masz wanne to juz nawet konieczne :-) Oprocz COPa grzanie wody do wyzszych
    temperatur w mniejszym zbiorniku szybciej (i to realnie) wykonczy sprezarke!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2015-03-29 12:55:54
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 28-03-15 o 11:17, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > ~3,2k brutto. Podwojna wezownica. Mniejszego nic nie bierz - pompa lepiej
    > zagrzac wiecej do nizszej temperatury, bedzie wiekszy COP.

    SGW(S) Maxi Galmet nie są nierdzewne.
    To ja podziękuję.

    Doradzam kupno używanego, nierdzewnego Viessmanna.
    Sa to zbiorniki niezniszczalne.

  • 8. Data: 2015-03-29 15:01:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-29 o 12:55, Dupek Żołędas pisze:

    > SGW(S) Maxi Galmet nie są nierdzewne.
    > To ja podziękuję.
    >
    > Doradzam kupno używanego, nierdzewnego Viessmanna.
    > Sa to zbiorniki niezniszczalne.

    Skoro niezniszczalne, to po co ktoś miałby sprzedawać używany?

    --
    MN

  • 9. Data: 2015-03-29 18:59:35
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 29-03-15 o 15:01, Marcin N pisze:

    > Skoro niezniszczalne, to po co ktoś miałby sprzedawać używany?

    Oddam żonę w dobrym stanie...

  • 10. Data: 2015-03-29 21:43:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-03-29 o 18:59, Dupek Żołędas pisze:

    > Oddam żonę w dobrym stanie...

    Używana?