  • 1. Data: 2019-04-15 08:49:47
    Temat: Choinka
    Od: Kris <k...@g...com>

    Pewno mało kogo to zdziwi ale co mi tam
    W grudniu choinkę kupiłem w doniczce. Z zamiarem że po świętach do garażu trafi a
    wiosna do gruntu żeby sobie dalej rosła.
    Wiosna jednak zmieniła kolor z zielonej na brąz, wyjąłem ją z doniczki wiec a
    korzenie wyglądają tak:

    https://zapodaj.net/892daac4bfd67.jpg.html

  • 2. Data: 2019-04-15 09:32:17
    Od: l...@g...com

    Może jeszcze wypuści, wszak mamy wiosnę i wszystko się budzi do życia.

  • 3. Data: 2019-04-15 10:14:38
    Temat: Re: Choinka
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    l...@g...com pisze:

    > Może jeszcze wypuści, wszak mamy wiosnę i wszystko się budzi do życia.

    Można zrobić sondaż, ale z załączonego obrazka widać, że marnie to wygląda.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2019-04-15 11:07:03
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 15.04.2019 o 08:49, Kris pisze:
> [...]
    wiosna do gruntu żeby sobie dalej rosła.
    > Wiosna jednak zmieniła kolor z zielonej na brąz, wyjąłem ją z doniczki wiec a

    Jak tak próbowałem z kilkoma choinkami. Pierwsza była z Castoramy. Po
    wyjęciu z doniczki okazało się, że ciemnej ziemi było tylko trochę na
    górze, a reszta to glina. Korzenie były jeszcze bardziej poharatane, niż
    w Twojej na zdjęciu. Oczywiście uschła. Kolejne choinki kupowałem w
    prywatnej firmie ogrodniczej i z czterech dwie ładnie rosną. Rosła by i
    trzecia ale w ubiegłym roku za szybko ja wystawiłem na zewnątrz z garażu
    i mróz jej zaszkodził.
    Jacek

  • 5. Data: 2019-04-15 11:16:58
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2019 08:49:49 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    wiosna do gruntu żeby sobie dalej rosła.
    > Wiosna jednak zmieniła kolor z zielonej na brąz, wyjąłem ją z doniczki wiec a

    Serio myślałeś że choinka tej wielkości (na oko to z 1,5m ma ;) rosła w
    doniczce? :) Wyrzucić, nie przyjmie się na 1000%. Jak chcesz mieć pewność
    że się przyjmie to kupujesz choinkę ze szkółki. Tylko wtedy ona ma max
    50cm wysokości, bo więcej to by musiała mieć doniczkę wielkości komody ;)

    Mam kilka takich szkółkowych i większość się przyjmuje (ale zdarza się też,
    że nie). A to co pokazałeś na focie to standardowa praktyka sprzedających
    - wykopują choinkę z obciętym do granic możliwości systemem korzeniowym
    żeby się zmieściła tylko do doniczki - wkładają do doniczki i voila -
    magicznie cena podskoczyła o kilkanaście/dziesiąt pln :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2019-04-15 12:06:41
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-04-15 o 08:49, Kris pisze:
> [...]
    wiosna do gruntu żeby sobie dalej rosła.
    > Wiosna jednak zmieniła kolor z zielonej na brąz, wyjąłem ją z doniczki wiec a

    Reklamować?
    A na poważnie, to ją uśpij, niech się nie męczy.

    Robert

  • 7. Data: 2019-04-15 12:15:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2019 12:06:27 UTC+2 użytkownik Robert Wańkowski
    napisał:

    > Reklamować?

    Paragona zagubiłem

    > A na poważnie, to ją uśpij, niech się nie męczy.

    Wczoraj ją rozdrobniłem i od tego czasu zakwasza glebę dla borówek)

  • 8. Data: 2019-04-15 12:24:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2019 11:16:59 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > Serio myślałeś że choinka tej wielkości (na oko to z 1,5m ma ;) rosła w
    > doniczce? :)

    Jakieś iglaki(świerk biały?) podobnej wielkości od kilku lat rosną u mnie przed domem
    w trocheje większych doniczkach
    Ale nadziei żadnej nie miałem- byłem w biedrze widzę choina w donicy to i nabyłem
    drogą kupna żeby kot miał z czego bombki zrzucać.

    > Wyrzucić, nie przyjmie się na 1000%.

    Już robi jako zakwaszacz gleby pod borówkami

  • 9. Data: 2019-04-15 14:46:47
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 15.04.2019 08:49, Kris pisze:

> [...]
    wiosna do gruntu żeby sobie dalej rosła.
    > Wiosna jednak zmieniła kolor z zielonej na brąz, wyjąłem ją z doniczki wiec a

    Odpisałem na p.r.ogrody, odpiszę i tu, co mi tam.

    Dzicy w Polsce wyrywają drzewka z ziemi, obcinają im korzenie,
    by zmieściły się w doniczce, obsypują je ziemią i sprzedają
    jako "żywe choinki". Naiwni "ekolodzy" to kupują w imię dzikiego
    obyczaju i dziki interes się kręci.

  • 10. Data: 2019-04-15 16:53:30
    Temat: Odp: Choinka
    Od: "Twardy" <x...@x...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    > garażu trafi a wiosna do gruntu żeby sobie dalej rosła.
    > Wiosna jednak zmieniła kolor z zielonej na brąz, wyjąłem ją z

    Bardzo ją zniszczyłeś :-(.
    Na 100% nie przyjmie się.

    --
    Pozdr.