  • 1. Data: 2016-12-17 14:23:28
    Temat: Ciac czy nie ciac - oto jest pytanie
    Od: Majka <k...@g...com>

    Witam,
    nieudolnie, błędnie przycinane drzewa nie owocują od kilku lat.
    Proszę o poradę, co zrobić:
    - zaniechać cięcia w tym roku?
    - czy ciąć inaczej, tylko jak?

    Oto 4 drzewa:

    1. Śliwa. Kidyś, 4-5 lat temu owocowała obficie. Z roku na rok mniej:
    https://photos.google.com/photo/AF1QipOBl0tvjag_Akc-
    J6jaC-TfejtU1xTQZb03cmmO

    2. Chyba też śliwa. Nie owocowała nigdy. Liście takie same jak drzewo z pkt.1, te
    same mszyce atakują drzewa 1i 2 jednocześnie:
    https://photos.google.com/photo/AF1QipO8R7RLZMAPku3T
    qiqN5H8BayFl7y8HP-DG-1P7
    https://photos.google.com/photo/AF1QipPE8IRDPXivRXZo
    09xo_p9SX0EG_ni0gg4tMWU9

    3. Wg poprzedniego właściciela miał to być migdałek. Szczepiony chyba na mirabelce,
    bo owoce jakie drzewo wydawało to były małe, żółte śliweczki:
    https://photos.google.com/photo/AF1QipMqmKe3U45oNP_T
    8mnbEyY7057on11eAEZI1Erv
    https://photos.google.com/photo/AF1QipNH9Rca2_z1t0Ky
    VU0yPx2mGSLKDzx8ntMDzx-s

    4. Morela. Rośnie intensywnie w górę, bardzo szybko, wyłącznie pionowe wilki. Drzewo
    u mnie od 6 lat, dwa lata temu wydało pojedyncze owoce, ostatnim rokiem żadnego:
    https://photos.google.com/photo/AF1QipMg6kMbgODedmWi
    8VwcROoZ65wvIecu3aaW0yYb
    https://photos.google.com/photo/AF1QipNUlVebuNYGoYuq
    1sHmclk-vLlKTVdxpnXBfvX6

    Co mogę zrobić, by drzewa dawały owoce?
    Lub inaczej: czy tym drzewom pomoże zaprzestanie cięcia, przerwa w przycinaniu?
    Jak ciąć je poprawnie/lepiej?

    Majka

  • 2. Data: 2016-12-17 23:11:12
    Temat: Re: Ciac czy nie ciac - oto jest pytanie
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 17.12.2016 o 14:23, Majka pisze:
> [...]
    >

    > Co mogę zrobić, by drzewa dawały owoce?
    > Lub inaczej: czy tym drzewom pomoże zaprzestanie cięcia, przerwa w przycinaniu?

    A czemu nie daje się obejrzeć tych zdjęć pod wskazanymi linkami?
    Ktoś widzi?

    Krycha.

  • 3. Data: 2016-12-18 12:25:55
    Od: Qrczak <q...@q...pl>

    Dnia 2016-12-17 23:11, obywatel Krycha uprzejmie donosi:

    Majka.

  • 4. Data: 2016-12-22 19:42:18
    Od: m...@g...com

    W dniu sobota, 17 grudnia 2016 14:23:29 UTC+1 użytkownik Majka napisał:
> [...]
    >

    > Co mogę zrobić, by drzewa dawały owoce?
    > Lub inaczej: czy tym drzewom pomoże zaprzestanie cięcia, przerwa w przycinaniu?

    Morela ,sliwa - kiedy je tniesz możesz podać termin?

  • 5. Data: 2016-12-27 21:06:06
    Od: Majka <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 18 grudnia 2016 12:26:19 UTC+1 użytkownik Qrczak napisał:
    > Dnia 2016-12-17 23:11, obywatel Krycha uprzejmie donosi:

    > Majka.

    Fatalnie mi wyszło, może teraz będzie lepiej:

    https://photos.google.com/share/AF1QipMy0UEyzBf-IgGv
    LWLqKoe5mo5QjoEikLrjgQu0gCFakM16woZQ33FoP3AAb74yPw?k
    ey=Y3AybEo2NTNPWXBjcFByVnd5aFQ2ZU43dVVwV3pB

    Pierwsze zdjęcie to dawny migdałek, z którego wyszła mirabelka (szczepiony chyba na
    mirabelce).

    Drugie zdjęcie to chyba śliwa. Nie owocowała nigdy. Liście takie same jak drzewo z
    pkt.1, te same mszyce atakują drzewa 1i 2 jednocześnie.

    Trzecie zdjęcie: Śliwa. Kiedyś, 4-5 lat temu owocowała obficie. Z roku na rok mniej.

    Czwarte: Morela. Rośnie intensywnie w górę, bardzo szybko, wyłącznie pionowe wilki.
    Drzewo u mnie od 6 lat, dwa lata temu wydało pojedyncze owoce, ostatnim rokiem
    żadnego.

    Co z nimi robię nie tak? Czy przerwać cięcie tej zimy? Czy ciąć inaczej - jak?

    Majka

  • 6. Data: 2016-12-27 21:07:22
    Od: k...@g...com

    > Morela ,sliwa - kiedy je tniesz możesz podać termin?

    Na koniec stycznia staram się.

    Majka

  • 7. Data: 2016-12-28 15:54:38
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 27.12.2016 o 21:06, Majka pisze:
    (...)
> [...]
    żadnego.

    > Co z nimi robię nie tak? Czy przerwać cięcie tej zimy? Czy ciąć inaczej - jak?

    Drzewa pestkowe zaleca się ciąć po zbiorach owoców.
    Poczytaj tutaj o cięciu śliw:
    tutaj forum
    http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=34&t=155
    33&start=14
    i opis
    http://budujesz.info/artykul/jak-i-kiedy-prawidlowo-
    ciac-sliwy-odpowiadamy,1243.html

    Nigdy moich drzew nie przycinam w styczniu.
    Najwcześniej po koniec lutego a nawet w marcu zaczynam ciąć jabłonie,
    grusze i brzoskwinie (nektaryny).
    Śliwy, czereśnie i wiśnie czasami trochę wiosną oraz po owocowaniu.

    Krycha.

  • 8. Data: 2017-01-11 20:00:29
    Od: Mateusz M <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 27 grudnia 2016 21:06:07 UTC+1 użytkownik k...@g...com
    napisał:

> [...]
    żadnego.

    > Co z nimi robię nie tak? Czy przerwać cięcie tej zimy? Czy ciąć inaczej - jak?

    Zrób tak ,w tym roku poczekaj z cięciem do zbiorów .Zaraz po zbiorach (termin -
    lipiec /sierpień) przytnij ile chcesz tak jak tylko Tobie się podoba , skróć gałęzie
    i nadaj formę drzewom. Jak zacznie boleć cie serce po cięciu to znaczy ,że dobrze
    jest przecięte.Jeszcze tego samego roku otrzymasz młode przyrosty , pilnuj ich żeby
    mszyce nie uszkodziły (actara, mospilan - na przemian, uwaga na karencje i prewencje
    ) .Często te gatunki drzew przemarzają już w kwietniu, maju, dodatkowo brak pszczół
    w pobliżu nie sprzyja zapyleniu (zimne dni w czasie kwitnienia) Zwróć uwagę czy zaraz
    po kwitnieniu kwiaty nie brązowieją ( przymrozki od -0,8 do -1,8 uszkadzają kwiat)
    lub same słupkowia . Czasem jest tak ,że owoce wielkości orzecha spadną po
    przymrozkach. Ostatnia kwestia - pszczoły ,bardzo wczesny termin kwitnienia lub
    chłodne dni sprawiają ,że pszczoła robi bardzo bliski wokół ula oblat . Mateusz co ma
    sad owocowy. Pozdro.