  • 1. Data: 2017-08-17 10:40:52
    Temat: Ciekawostka budowlano - fizyczna
    Od: Tornad <w...@a...com>

    Na grupie fizyka pan WM zapodal ciekawy filmik, który zapewne zainteresuje
    budowlanych a szczegolnie murarzy. Dlatego pozwalam sobie go tu zapodać.
    Można się zakladac o butelke, ze mur się sam zbuduje trzeba tylko wiedzieć jak.
    Strona na Youtubie
    https://www.youtube.com/watch?v=yY_w1uozitY&feature=
    youtu.be

    Znalazlem już sam, inna strone, na której zjawisko to, nazwijmy go efektem
    domina tam i z powrotem, jest wyjaśnione matematycznie. Adres zapodam w
    następnym liscie.

    Pzdr
    Tornad

  • 2. Data: 2017-08-17 10:59:40
    Temat: Re: Ciekawostka budowlano - fizyczna
    Od: w...@a...com

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 10:40:54 UTC+2 użytkownik Tornad napisał:
> [...]
    >
    > Znalazlem już sam, inna strone, na której zjawisko to, nazwijmy go efektem
    > domina tam i z powrotem, jest wyjaśnione matematycznie.
    https://www.youtube.com/watch?v=EYkBctqyKic

    Ja od razu chciałbym ten "wynalazek" udoskonalić. Miedzy te cegly stojące na
    sztorc należy wrzucić po kielni zaprawy murarskej. I wtedy będzie tzw. full
    wypas. Tyle, ze należałoby najpierw dobrac gestosc czy rzadkość zaprawy tak
    aby temu efektowi nie przeszkadzala gdy zaprawa bylaby za gesta.
    Ktos, kto ma na składzie troche jakichs kształtek może sam te sztuczke
    wypraktykowac.

    Pzdr
    Tornad

  • 3. Data: 2017-08-17 11:23:35
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 10:59:42 UTC+2 użytkownik w...@a...com napisał:

> [...]
    > aby temu efektowi nie przeszkadzala gdy zaprawa bylaby za gesta.
    > Ktos, kto ma na składzie troche jakichs kształtek może sam te sztuczke

    Ja tam wole robota co sam kladzie cegly :)
    https://www.youtube.com/watch?v=MVWayhNpHr0

    Na filmiku troche pomału mu to idzie ale mysle ze mozna go troche popędzić :)

  • 4. Data: 2017-08-17 11:52:27
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu czwartek, 17 sierpnia 2017 11:23:36 UTC+2 użytkownik s...@g...com
    napisał:
> [...]
    > https://www.youtube.com/watch?v=MVWayhNpHr0
    >
    > Na filmiku troche pomału mu to idzie ale mysle ze mozna go troche popędzić :)

    Mysle, ze nie i w ogole pomysl poroniony. Ale NSF (amerykański National Science
    Fundation) ma pieniądze na takie wynalazki wiec na cos musi je wydawac.

    Zauwaz, ze ten robot obsluguje kilku ludzi. Gdy oni do roboty się wzięli to by
    ten murek recznie postawili szybciej.
    To już nasze gierkowskie pomysły były bardziej trafione. Fabryki produkowaly
    wielka plyte, dźwigowy je ustawial na sztorc, chłopcy w narożach je pospawali
    i te bloki stoja już lat kilkadziesiąt i jeszcze pare setek lat posluza.

    A teraz całkowity zastoj, fabryki za czapke gruszek wyprzedali, zyjemy za
    pożyczane na wysoki procent u sasiadow pieniadze. Dokad to się utrzyma, nie
    wiadomo. Sytuacje ratuja troche emigranci, którzy potem zarobione pieniądze do
    kraju przywoza. Ale tez nie wiadomo jak to długo potrwa. Komus bardzo zależy
    aby nas wykonczyc. Mamy tylko podziwiać i chwalić zagranice a sami nic nie
    robic. A przyjdzie czas, ze nas wzorem stuleci ubiegłych rozbiorą.

    Pzdr
    Tornad

  • 5. Data: 2017-08-19 15:16:01
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>