  • 1. Data: 2017-08-15 11:08:50
    Temat: Ciekawostka nie calkiem budowlana
    Od: Tornad <w...@a...com>

    Ja oprócz wielu wad mam slabosc do starych i młodych... monet. Tak z proznosci
    objechalem swoim wykrywaczem metali wegly czyli kornery mojego starego
    rodzinnego domu. Dom ma na tragarzu wyryta date fundacji 1924 RP. Wyobrazcie
    sobie Panstwo, ze z narożnika południowo-wschodniego chlupy wyskrobałem
    przepiekna monete srebrna, wlasnie z 1924 roku z przeoiekna dziewczyna na
    awersie. Jest to bardzo rzadka obecnie moneta tzw. dziewczyna z klosami.
    Niestety lata mojej nieobecności w kraju sprawily ze nie tylko te dziewczyna
    ale i caly zbiorek w niewyjasninych okolicznościach mi zaginal. Innymi slowy
    ktoś się nie bal i zaj..bal.

    Teraz na temat kolejnej afery obrzydliwego oszustwa wykonaego w białych
    rękawiczkach.

    Na youtubie znalazłem filmik:

    https://www.youtube.com/watch?v=v1BbTwdMPEE

    Gosciu, na mój gust bardzo nieporadnie, ale zreferowal ten przekręt. Aby nie
    zanudzić jego sentencja wygląda tak. Zbierzesz 600 monet 1-no groszowych. Ich
    wartość nominalna wynosi 6 złotych. Bierzesz ten kilogram monet i w składnicy
    złomu otrzymasz za nie zlotych 16. Czysty zysk ponad 150 procent.

    Niestety ktoś na wierchuszce już ten interes zrobil. Z pomocą prasy udało mu
    się do tego zatrudnić mlodziez. Zarobil kilka miliardow zlotych.
    Obecne monety 1-no groszowe i te większe, zamiast z mosiądzu bite sa ze
    zwykłego, najtańszego zelaza. Tylko po wierzchu cienko pomosiądzowane.

    Magnes neodymowy, który można wydlubac ze starego dysku komputerowego z
    latwoscia odróżni te prawdziwe od tym podrobionych

    Ja nie jestem zadnym upartyjnionym członkiem ale jak moi przodkowie, jestem
    normalnym patriota. Przecie te mosiężne pieniazki zostały wybite za nasze
    pieniadze. A scislej za pożyczone. A ktoś potrafil nas tak ohydnie okraść.
    Wqrwia mnie to, ze często spac nie moge. Z jednej strony wladza z drugiej
    sąsiedzi nas jebia a my sami ze soba tylko się się zremy.

    Jak ktoś ma stare monety i nie wie co z nimi zrobić to mam katalog i mogę je
    w miare rzetelnie wycenić. A jakby ktoś chciał się pozbyć tej dziewczyny na
    srebrnej dwuzlotowce z 1924 roku oraz nike z 1928 roku lub mllodsza, to niech da
    znac.
    I apeluje aby zbierac te groszówki tyle ze te starsze, których prawdziwość
    można sprawdzic magnesem.
    Jak ktoś aktualnie dom buduje niech nie
    będzie taki chytry i w wegly wrzuci chociaż pare groszy aby podtrzymać te
    piekna polska tradycje budowlana.

    Ktos zmalpowal podobna afere w USA. Stare monety 1-no centowe bite były z
    czystej miedzi. Wspolczesne bite po roku 1984, jak przecialem na pol to w srodku
    jest cynk. Tez tylko cienko pomiedziowany.

    Pzdr
    Tornad

  • 2. Data: 2017-08-15 11:49:47
    Temat: Re: Ciekawostka nie calkiem budowlana
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2017-08-15 at 11:08, Tornad wrote:
> [...]
    > Wqrwia mnie to, ze często spac nie moge. Z jednej strony wladza z drugiej
    > sąsiedzi nas jebia a my sami ze soba tylko się się zremy.

    Każdą znalezioną w internecie głupotę tak łykasz?

    http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/aktualnosci/wiadomosc
    i_2013/2013_10_31_komunikat.html

    --
    mrg

  • 3. Data: 2017-08-15 14:39:27
    Od: Tornad <w...@a...com>

    W dniu wtorek, 15 sierpnia 2017 11:49:49 UTC+2 użytkownik marrgol napisał:

    > Każdą znalezioną w internecie głupotę tak łykasz?
    >
    > http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/aktualnosci/wiadomosc
    i_2013/2013_10_31_komunikat.html

    > mrg

    Napisze Ci skrycie, dla Ciebie to glupota a nam chodzi o zycie.
    O tym, ze tam jakas zydowa celebrytka dostala sraczki pisza w każdej gazecie
    i na portalach te wiadomości utrzymują się tygodniami. Ale o tym, ze pan Balcer
    sprzedal 400 ton naszego zlota po 400 dolarow za uncje czyli za 1/3 wartości
    - cisza. I o tym, ze inne nasze zloto wywiezione przed Niemcami do Anglii do
    dziś się tam znajduje. Tyle, ze już mocno uszczuplone o koszty utrzymania
    naszych bohaterskich lotnikow, którzy bronili Anglii - tez mało kto wie.

    Ta cytowana przez Ciebie wiadomość została opublikowana chyba tylko w
    czasopiśmie bankowym, o którym w ogole mało kto slyszal. Gdyby ukazala się na
    popularnym portalu czy w prasie codziennej na pewno bym o niej slyszal.

    Ta glupota która lyknalem to gorzka pigulka i tylko przykład ordynarnego
    uszustwa, grabiezy Narodu Polskiego. Bo te monety zostały wybite za nasze
    pieniadze a scislej pożyczone na wysoka lichwe. Te groszówki mogly jeszcze
    sluzyc długie dziesięciolecia a tu jakiś uszust a praktycznie jakas grupa o
    charakterze mafijnym, nam te monety praktycznie ukradla.

    Nie chce się z Toba zrec ale ja staram się chronic ludzi z którymi rozmawiam
    przed takimi praktykami. Ty je uwazasz za normalkę a dla mnie jest to afera,
    której sprawcy winni zostac ukarani.

    Jak baba ukradla w biedronce batonik dla dziecka to jej wytoczyli proces i
    została skazana. A tu chłopcy na masowa skale obrabowali i nadal rabuja
    spoleczenstwo to to uwazasz za glupote. Ciekawy masz sposób bycia.

    Skoro wszystko wiesz lepiej to dlaczego nie nie dzielisz się tymi
    wiadomościami tak aby je upowszechnić, wskazać winnych lub chociaż temu
    procedrowi zapobiegac?

    Jeszcze dzis ponawiam swój apel aby się przed tym bronic. Kolekcjonujcie te
    restki prawdziwych monet groszowych bo je wam ktoś z przed nosa sprzątnie.
    I niech one będą dowodem na to, ze nasz kto tylko może = rabuje. Nawet te
    grosze, wybite po historycznej zmianie ustroju. A tacy jak Ty co robia? Jakos
    nie czuje tego, ze moja inicjatywę popierasz. Popierasz raczej złodziei.

    Może napisalbyc jeszcze, ile długu ma Polska na rok biezacy? 200 czy już 300
    miliardow dolarów amerykańskich? I ile rocznie lichwy od tego długu musimy
    placic od, jak to się pieszcotliwie nazywa, Obsługi Zadluzenia Narodowego.
    Pytanie ile "gierkow" rocznie. Pod pojęciem gierek należy rozumiec dlug
    zaciagniety przez niego a wynoszacy 20 miliardow dolarów. I napisz tez, ze
    mimo iz te lichwe płacimy w terminie to ten kilkusetmiliardowy dlug nadal
    rosnie. Ciekawy tez bylbym kiedy, w sensie które nasze pokolenie ten dlug
    spłaci czy tez wzorem lat minionych nasza Ojczyzne nam rozbiorą.

    Podobno na terenie który zajmujemy, ma powstać jakas judeopolonia?
    A może nasi wschodni sąsiedzi o swe ziemie się upomna?
    No ale dla Ciebie to sa niewarte dyskusji plotki czy głupoty.
    Pzdr
    Tornad

  • 4. Data: 2017-08-15 15:27:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Raczej zachodni zboje sie upomna, o wschodnie to raczej my mozemy sie upomniec. Tylko
    po co?

  • 5. Data: 2017-08-15 17:03:18
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2017-08-15 at 14:39, Tornad wrote:

    ,,zydowa celebrytka", ,,judeopolonia" -- proszę, jak to czasem niewiele
    słów potrzeba by się przekonać z kim ma się do czynienia.

    Plonk!

    --
    mrg

  • 6. Data: 2017-08-15 18:53:16
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-08-15 17:03, marrgol wrote:
    > On 2017-08-15 at 14:39, Tornad wrote:
    >
    > ,,zydowa celebrytka", ,,judeopolonia" -- proszę, jak to czasem niewiele
    > słów potrzeba by się przekonać z kim ma się do czynienia.

    Ja rozumiem ze czasy poprawności politycznej, ale gdyby napisał ze nie
    lubi Peruwiańczyków to tez plonujesz? :D

  • 7. Data: 2017-08-15 19:01:08
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 15.08.2017 11:08, Tornad wrote:

    Jak byłem w połowie podstawówki pamiętam jak na dachy przybijali papę
    złotówkami i 50 groszówkami z aluminium. Późnie lata 70 albo początek
    80tych.

  • 8. Data: 2017-08-15 21:40:50
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2017-08-15 at 18:53, m4rkiz wrote:

    > Ja rozumiem ze czasy poprawności politycznej,

    Raczej moralnej.

    > ale gdyby napisał ze nie
    > lubi Peruwiańczyków to tez plonujesz? :D

    Gdyby np. napisał, że ich nie lubi, bo był w Andach na wycieczce
    i tragarze spuścili mu wpierdol, okradli i zostawili gołego w górach,
    to pewnie nie, ale gdyby użył przymiotnika ,,peruwiański" w miejscu,
    w którym ten przymiotnik jest właściwie w ogóle niepotrzebny, a już
    na pewno absolutnie nieadekwatny, bo użyty w złości wyraźnie tylko
    jako zamiennik ,,cholernych", ,,pieprzonych" itp, to owszem tak.

    Naprawdę trzeba takie rzeczy tłumaczyć? :-/

    --
    mrg

  • 9. Data: 2017-08-15 22:34:45
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-08-15 21:40, marrgol wrote:
    > Raczej moralnej.

    raczej politycznej

    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Jewish_America
    n_entertainers
    http://www.timesofisrael.com/who-said-jews-run-holly
    wood/

    solidna nadreprezentacja w okolicach kultury i rozrywki to po prostu
    fakt, niektorzy tak jak w tym dowcipie nie robia listy, ale innym to
    przeszkadza - tak jak mi sie nie podoba sie struktura wlascicieli
    wiekszosci polskich mediow, a szczegolnie prasy

  • 10. Data: 2017-08-16 01:44:52
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2017-08-15 at 22:34, m4rkiz wrote:
> [...]
    wood/

    > solidna nadreprezentacja w okolicach kultury i rozrywki to po prostu

    I co ma niby z tego faktu wynikać? Usprawiedliwienie dla rasizmu?

    --
    mrg