  • 1. Data: 2021-11-28 11:45:39
    Temat: Ciepła, Francuska zima
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    Po mojej stronie Europy ciepła, Francuska zima już w toku.
    A monoblok wesoło buczy i grzeje. Na przekór internetowym ekspertom. :)

    https://imgpile.com/images/U3RIhP.jpg

    Mateusz

  • 2. Data: 2021-11-28 12:05:06
    Temat: Re: Ciepła, Francuska zima
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Po mojej stronie Europy ciepła, Francuska zima już w toku.

    A mniej więcej jaki to rejon Francji? Jakie tam macie temperatury?

    > A monoblok wesoło buczy i grzeje. Na przekór internetowym ekspertom. :)

    No i gitara, niech Ci służy.

    Przy okazji.
    Ile u Was płaci się za prąd? Są jakieś taryfy/zniżki/upusty za
    ogrzewanie pompą ciepła?

  • 3. Data: 2021-11-28 12:19:17
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-28 o 12:05 +0100, nadir napisał:

    > A mniej więcej jaki to rejon Francji? Jakie tam macie temperatury?

    Masyw centralny. Temperatura dziś rano -7, obecnie -3. Jutro ma ponoć
    być -10.

    > Ile u Was płaci się za prąd?

    0.15 Eur brutto (i z przesyłem) za kWh.

    > Są jakieś taryfy/zniżki/upusty za ogrzewanie pompą ciepła?

    Nic takiego nie ma. Są jakieś niby-pomoce w ramach samej instalacji,
    ale tylko dla biednych, i to pod warunkiem, że instalację wykona pan w
    bereciku. Ja sobie sam zmontowałem, a w hurtowni założyłem konto
    instalatora na zakup PC (ok. 50% taniej). Z panami w berecikach też
    rozmawiałem, ale żaden mnie nie przekonał co do swojej fachowości.

    Mateusz

  • 4. Data: 2021-11-28 12:36:42
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Masyw centralny. Temperatura dziś rano -7, obecnie -3. Jutro ma ponoć
    > być -10.

    Łe Panie. Na polskie warunki, to Ty w górach mieszkasz.
    To tam pewnie temperatury poniżej -20 stopni nie są jakimś wyczynem?

    > 0.15 Eur brutto (i z przesyłem) za kWh.

    Qrwa taniej jak u nas.
    A paliwo po ile macie?

  • 5. Data: 2021-11-28 12:44:16
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-28 o 12:36 +0100, nadir napisał:

    > Łe Panie. Na polskie warunki, to Ty w górach mieszkasz.

    Stąd nieco zaczepny tytuł. Był tu taki jeden klimatoznawca-amator co to
    się przez kilka wątków twierdził że Francja to "ciepłe zimy".

    > To tam pewnie temperatury poniżej -20 stopni nie są jakimś wyczynem?

    Poniżej to raczej nie. -20 to też raczej rzadkość. W ostatnich latach
    termometr mało kiedy zszedł poniżej -10 w dzień / -15 w nocy.

    > Qrwa taniej jak u nas.
    > A paliwo po ile macie?

    Jak tankowałem jakoś dwa tyg temu to 95 była po 1.55 Eur/l.

    Mateusz

  • 6. Data: 2021-11-28 12:46:52
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Masyw centralny. Temperatura dziś rano -7, obecnie -3. Jutro ma ponoć
    > być -10.
    No to macie już zimę z przytupem, u mnie tylko popruszyło.
    Na jakiej wysokości npm jesteś? bo ja 436m :)

> [...]
    > instalatora na zakup PC (ok. 50% taniej). Z panami w berecikach też
    > rozmawiałem, ale żaden mnie nie przekonał co do swojej fachowości.
    No i brawo, ja się też niezadługo będę brał za swoją PC. Mam już
    jednostkę zewnętrzną z klimatyzatora,
    coś podobnego do tego
    https://499.pl/pl/p/Pompa-ciepla-LG-THERMA-V-R32-mon
    oblock-HM163M.U33-16kW/7425

    --
    Janusz

  • 7. Data: 2021-11-28 12:51:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-11-28 o 12:36, nadir pisze:

    > Qrwa taniej jak u nas.
    Mają 58 atomówek to mogą mieć tanio :)
    https://img.joemonster.org/i/upload/2021/11/680-fran
    cja-sie-nie-przejmuje-cenami-gazu.jpg

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2021-11-28 13:56:32
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-28 o 12:46 +0100, Janusz napisał:
    > No to macie już zimę z przytupem, u mnie tylko popruszyło.
    > Na jakiej wysokości npm jesteś? bo ja 436m :)

    800m. To może się wydawać dużo z punktu widzenia mieszkania w Polsce,
    ale tutaj to pospolity pagórek.

    > No i brawo, ja się też niezadługo będę brał za swoją PC. Mam już
> [...]

    Wygląda na fajny sprzęt. To moje to przy tym maleństwo, ledwie 5 kW.
    Swoją drogą, nie wiem czy "jednostka zewnętrzna" przy monobloku to
    sensowne określenie, bo wewnętrznej przecież nie ma. :) W domu może
    być ew. jakiś hydrobox albo coś podobnego (u mnie akurat nie, PC jest
    bezpośrednio w obiegu CO, w środku mam tylko malutki sterownik
    elektroniczny).

    Mateusz

  • 9. Data: 2021-11-28 13:57:47
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2021-11-28 o 12:51 +0100, Janusz napisał:
    > Mają 58 atomówek to mogą mieć tanio :)
    > https://img.joemonster.org/i/upload/2021/11/680-fran
    cja-sie-nie-przejmuje-cenami-gazu.jpg

    Kiedy właśnie atom droższy od węgla, doraźnie patrząc.

    Mateusz

  • 10. Data: 2021-11-28 14:25:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Kiedy właśnie atom droższy od węgla, doraźnie patrząc.

    U nas węgiel zabijają opłaty za CO2 i/lub handel nimi.
    Z resztą co by to nie było, to przy zarobkach we Francji i Polsce, to i
    tka macie tańszy prąd.