  • 21. Data: 2019-06-11 22:39:00
    Temat: Re: Co na komary?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Lisciasty wyjaśnia:

    >> czy to takie cos?
    >> https://archiwum.allegro.pl/oferta/pulapka-na-komary
    -mosquito-magnet-executive-mm3300-i7381098386.html

    > Coś podobnego, tyle że zasilane z zasilacza 230/cośtam i bez LCD i bajerów.
    > To tutaj to jakaś bardziej wypasiona wersja.

    Można też użyć tego amerykańskiego systemu:

    http://www.youtube.com/watch?v=wSIWpFPkYrk

    --
    Jarek

  • 22. Data: 2019-06-12 11:07:11
    Od: Jacek <k...@a...com>

    > Można też użyć tego amerykańskiego systemu:
    > http://www.youtube.com/watch?v=wSIWpFPkYrk
    Mają ludzie poczucie humoru.
    Rosjanie wymyślili jeszcze takie coś:
    https://tinyurl.com/y2vd64kt
    podobno w zamkniętych pomieszczeniach 100% skuteczności.
    Jacek

  • 23. Data: 2019-06-12 11:09:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.06.2019 o 22:19, Lisciasty pisze:
    > Coś podobnego, tyle że zasilane z zasilacza 230/cośtam i bez LCD i bajerów.
    > To tutaj to jakaś bardziej wypasiona wersja.
    Cena jest zaporowa.
    Ja wybieram produkt niemiecki firmy Degesch
    znany pod nazwą Zyclon B, ewentualnie zamienniki ;-)
    Jacek

  • 24. Data: 2019-06-12 12:14:55
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > Cena jest zaporowa.
    > Ja wybieram produkt niemiecki firmy Degesch
    > znany pod nazwą Zyclon B, ewentualnie zamienniki ;-)

    Współcześnie dostępne tylko zamienniki -- Uragan D2
    produkowany w Kolinie (Czechy). Poza nazwą wszystko
    to samo.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2019-06-14 09:53:47
    Od: A S <a...@e...pl>

    W dniu 2019-06-11 o 22:23, Lisciasty pisze:

    > Amerykańcy muszą mieć przerąbane w takiej Kalifornii, gdzie upał, bagna

    To o czym napiszę wymagałoby zbadania. Kilka lat temu wykopałem
    duże, głębokie oczko wodne. Brzegi wybetonowane, żadnych błot.
    Kilkanascie karpi, leszczyk, płotka z rzeki, chyba jeden szczupak.

    Okresami widzę stada narybku (który jednak znika co do jednego -
    szczupak?).

    Komary zniknęły. Dopuszczam myśl, że staw wabi komary z całej okolicy,
    a ryby, szczególnie te małe, się z nimi rozprawiają.

    Ciekawe. Zapraszam magistrantki i doktorantki biologii.

    pozdro
    --
    A S

  • 26. Data: 2019-06-14 11:27:17
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 11.06.2019 o 08:07, Lisciasty pisze:
    > Ja czekam na komary żeby w końcu wyprobować amerykańską łapaczkę komarów
    > (działa z butlą gazową). Ściąga komary ponoć z kilkunastu arów.
    > Tylko na razie u nas nie ma tego dziadostwa i nie ma jak testować :P

    A ptaki wokół wymrą z głodu.

    Ewa

  • 27. Data: 2019-06-14 11:46:38
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 14 czerwca 2019 11:27:13 UTC+2 użytkownik FEniks napisał:
    > A ptaki wokół wymrą z głodu.

    A gdzie tam. Robactwa wszelakiego u nas dostatek, a że ogród gęsty
    i podlewany to ptaki mają stołówkę. Łapaczka na komary łapie tylko
    krwiopijce, całej reszty nie rusza. Chemią w krzaki nie chlapię,
    czysta robota. Chyba to jest dosyć dobry kompromis.

    L.

  • 28. Data: 2019-06-14 11:48:39
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu piątek, 14 czerwca 2019 09:54:17 UTC+2 użytkownik A S napisał:
    > Komary zniknęły. Dopuszczam myśl, że staw wabi komary z całej okolicy,
    > a ryby, szczególnie te małe, się z nimi rozprawiają.

    Tak musi być. Komar nie lubi daleko latać, więc takie oczko ze stojącą
    wodą jest idealne. U mnie nawet raz się w akwarium zalęgły, ryby żarły
    ale nie przejadły wszystkiego i sporo latadeł się wylęgło :]

    L.