  • 1. Data: 2018-06-03 21:23:47
    Temat: Co na pękającą korę
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Chorują mi wiśnie. Kora pęka na całkiem sporej powierzchni i potem leje
    się żywica. Czym te pęknięcia potraktować, aby się nie powiększały,
    ewentualnie pod jakim hasłem szukać, co to za choroba?
    Jacek

  • 2. Data: 2018-06-03 22:27:28
    Temat: Re: Co na pękającą korę
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości

    > Chorują mi wiśnie. Kora pęka na całkiem sporej powierzchni i potem leje
    > się żywica. Czym te pęknięcia potraktować, aby się nie powiększały,
    > ewentualnie pod jakim hasłem szukać, co to za choroba?

    Hejka. Prawdopodobnie rak bakteryjny drzew owocowych.
    Pozdrawiam częstotliwie Ja...cki

  • 3. Data: 2018-06-04 13:34:27
    Od: i...@g...pl

    Czy te pęknięcia są wzdłuż pnia? Czy występują od południowej strony pnia?
    Jeśli 2xtak, to pęknięcia mrozowe.

  • 4. Data: 2018-06-04 13:36:54
    Od: i...@g...pl

    https://m.wymarzonyogrod.pl/pielegnacja-ogrodu/ochro
    na-roslin-szkodniki-i-choroby-roslin/pekniecia-mrozo
    we-drzew-jak-leczyc-pekniecia-mrozowe-drzew,14_1955.
    html

  • 5. Data: 2018-06-04 13:41:56
    Od: i...@g...pl

    Jeśli to to, musisz tuż przed zimą malować pnie wapnem - szczególnie od południowej
    strony. Biel odbija promienie i późną zimą oraz na przedwiośniu uchroni ciemne pnie
    przed nagrzewaniem od południa, powodującym różnicę temperatur, sprzyjającą pękaniu.

  • 6. Data: 2018-06-04 21:05:01
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.06.2018 o 13:34, i...@g...pl pisze:
    > Czy te pęknięcia są wzdłuż pnia? Czy występują od południowej strony pnia?
    > Jeśli 2xtak, to pęknięcia mrozowe.

    Z tego, co patrzę i co czytam, to pęknięcia mrozowe są wąskie, a u mnie
    pęknięcia są szerokie. Oglądałem też według stron świata i faktycznie,
    jakby więcej było od południa, ale mam też pęknięcia od innych stron.
    Chyba jednak to nie od mrozu, czyli jakaś choroba.
    Jacek

  • 7. Data: 2018-06-06 10:50:28
    Od: i...@g...pl

    Jeśli rak bakteryjny, to by było przykre ?