  • 11. Data: 2018-06-26 20:44:05
    Temat: Re: Co potrzebuje do projektora zeby net w nim byl
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 26 Jun 2018 10:17:45 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > A jakies rady dla mnie masz?

    Co, mało pomocne? :) Nie znam precyzyjnie twoich potrzeb, zasobów
    finansowych, sprzętu. Sam pogłówkuj.Podłącz kompa takiego czy innego po
    HDMI, będziesz miał kompową przeglądarkę w telewizorze. DLNA/LAN jeśli
    nie masz, to po kablu obsłużysz też i zasoby dyskowe.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2018-06-26 21:18:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Moje potrzeby okreslilem. Potrzebuje informacji o praktyka a nie teoretyka. Co do
    kwoty to najlepiej jak najmniej, to chya normalne. Znalezc na allegro czy w
    normalnych sklepach potrafie. Podlaczeles kiedys telewizor pod cos z androidem?

  • 13. Data: 2018-06-26 21:24:40
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Ale tam napisali ze to do windowsa a ja chce androida. Poza tym chcialbym zeby sie
    pojawil ktos kto do starego telewizora dolozyl jakies pudeleczko i zrobil sobie smart
    tv z internetem.

    Piszesz właśnie z taką osobą.
    Używam obecnie RaspberryPi 3 z Libreelec (stricte do oglądania wideo i
    TV). Wcześniej też używałem hdmi sticka z androidem i też dobre było.

    Tu masz przykład:
    https://allegro.pl/tv-box-h96-pro-2-16gb-android-7-d
    ongle-wifi-2-4-bt-i7398280817.html

    są też nieco większe ale ciężej będzie ci to przy projektorze
    zamontować. Zdecydowanie polecam ci pociągnięcie kabla hdmi i
    podłączenie sticka czy android boxa gdzieś nisko byś nie skicał
    każdorazowo jak będziesz chciał coś podłączyć.

    Przeglądanie stron WWW na ścianie _wydaje mi się_ nieco słabym
    pomysłem. Niewygodne.
    Do oglądania filmów czy gier jest spoko.

  • 14. Data: 2018-06-26 21:31:40
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Ale tam napisali ze to do windowsa a ja chce androida. Poza tym chcialbym zeby sie
    pojawil ktos kto do starego telewizora dolozyl jakies pudeleczko i zrobil sobie smart
    tv z internetem.

    Kris Ci już podał jedno z rozwiązań na samym początku dyskusji.

    Ja osobiście np. za parę groszy kupiłem sobie swego czasu Raspberry Pi 2
    razem z dobrą obudową i solidnym zasilaczem. Tyle, że dołożyłem jeszcze
    radiatorki, bo podniosłem nieco częstotliwość.

    Jest to normalny mikro-komputerek, jako pamięć (startową - czyli z niej
    staruje swój system) używa micro-SD. Można podpinać myszki, klawiatury,
    HDD, w zasadzie wszystko, co ma WiFi albo LAN albo USB.
    Ma wyjście HDMI, korzysta z ... qrde, zapomniałem, jak to się nazywa.
    Steruje się pilotem telewizora, odbiera rozkazy przez wyjście HDMI.

    Jest na to sporo systemów, ja używam Kodi.
    Ale używam go praktycznie tylko jako odtwarzacza video z dysków,
    gwizdków czy DLNA oraz jako radio internetowe.

    Możesz położyć linuksa, windowsa 10, Androida. Ale nie polecam - android
    na Raspberry 2 to tylko atrapa. Ale też Raspb. 2 ma swoje lata - byćmoże
    lepiej jest na nowszych.

    Tego typu komputerków jest cała masa, do wyboru, do koloru. Drugi znany
    system to Banana - ale wiem o nim tylko tyle, że jest.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2018-06-26 21:42:41
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, June 26, 2018 at 7:51:39 PM UTC+2, Zenek Kapelinder wrote:
    > Ale tam napisali ze to do windowsa a ja chce androida. Poza tym chcialbym zeby sie
    pojawil ktos kto do starego telewizora dolozyl jakies pudeleczko i zrobil sobie smart
    tv z internetem.

    Ja kupilem Xiaomi MI TV BOX 3 4K HD Android 6.0 z klawiatura i pilotem, dziala na
    starym TV przez kabel HDMI

    teraz ~80$ np. https://pl.aliexpress.com/item/Xiaomi-MI-BOX-TV-BOX-
    3-globalna-wersja-Inteligentny-4-K-HD-Android-6-0-Qu
    ad/32851286703.html?isOrigTitle=true

  • 16. Data: 2018-06-26 21:53:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2018 o 15:49 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > projektory. Ale telewizorow sporo i zakladam ze ktos dokupil takie cudo
    > do telewizora. Chcialbym cos z androidem co bedzie mialo funkcje
    > skorzystania z punktu dostepowego w tablecie. Chinski projektor ma
    > androida i dziala to bardzo dobrze na dodatek cala konfiguracja polega
    > na wpisaniu hasla w projektorze. Swiezak jestem w temacie tych dongli
    > itp. Dziala to? Jaka rozdzielczosc potrafi przeslac? Da sie
    > bezprzewodowo podlaczyc myszke czy klawiature? A moze ktos ma pomysl na
    > wykorzystanie wifi jakie jest w projektorze zeby zaczelo dzialac.

    Do wszystkiego co ma hdmi możesz podpiąć tego typu mikrokomputery:
    http://allegro.pl/komputer-intel-compute-stick-boxst
    k1aw32sc-hdmi-i7228344897.html
    (ten to wypas, są tańsze).

    Taki mikrokomputer ma system operacyjny (windowsa lub androida), wifi,
    porty USB. Projektor, monitor lub TV do którego jest wpięty robi za jego
    monitor.
    Czyli w Twoim przypadku możesz udostępnić na swoim tablecie Internet
    poprzez WiFi, mikrokomputerek podłaczyć do tego WiFi i uruchomić na nim
    dowolną przeglądarkę. Do mikrokomputera możesz podpiąć bezprzewodową
    myszkę i klawiaturę (przez USB).
    Poprzednią wersję tego komputera z linka miałem i używałem przez jakiś
    czas w firmie.

    TG

  • 17. Data: 2018-06-26 22:02:33
    Od: hienryk <z...@g...com>

    Zenek - skoro masz androida w projektorze, to zapewne możesz na nim instalować
    aplikacje jak na telefonie. Zainstaluj sobie KODI'ego. Poszukaj w necie jakie wtyczki
    są ci potrzebne (sport, filmy, radio,...). Doinstaluj te wtyczki. KODI nie jest to
    może najwygodniejszy sposób na oglądanie filmów, ale da się.

    Jeśli masz abonament w możesz na androidzie zainstalować aplikację Netfliksa czy
    innego Showmaxa i też sobie pooglądasz.

    Do tego wszystkiego zainwestuj 50-70 zł w jakąś air mouse, żeby wygodniej obsługiwać
    androida w projektorze - naprawdę ułatwia życie.

  • 18. Data: 2018-06-26 22:07:31
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Do tego wszystkiego zainwestuj 50-70 zł w jakąś air mouse, żeby wygodniej
    obsługiwać androida w projektorze - naprawdę ułatwia życie.

    FM4S na aliexpresie - literka S na końcu ważna bo bez S nie ma żyroskopu
    Tak jak Psikutas bez S :) Też literka ważna:)
    niecałe $9 z wysyłką

  • 19. Data: 2018-06-26 22:20:55
    Od: hienryk <z...@g...com>

    On Tuesday, June 26, 2018 at 10:02:34 PM UTC+2, hienryk wrote:
    A i jeszcze jedno. Jeśli nie pasuje ci preinstalowana na projektorze przeglądarka -
    doinstaluj Chroma lub innego FajerFoksa i CDA stoi przed tobą otworem

  • 20. Data: 2018-06-26 22:34:25
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie pytam o andoida w starym projektorze bo go tam mam. W nowym jest jakis posrany
    system i chce go ominac czyms wpinanym w gniazdo hdmi. Uzywales kiedys w domu czegos
    takiego wpietego do telewizora?