  • 61. Data: 2018-07-07 11:00:08
    Temat: Re: Co potrzebuje do projektora zeby net w nim byl
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 5 Jul 2018 17:13:19 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> wrote:
    > Chromecast uzywa tabletu jako sterownika i korzysta z jego mocy
    > obliczeniowej czy korzysta z punktu dostepowego i ma swoj system
    > operacyjny? Jak sie podlacza do chromecasta myszke albo klawiature
    > jak on na zdjeciach ma jedno gniazdo usb do zasilania?

    Tylko jako "sterownika", analogicznie jak pilot od tv. Ma własny
    system ale to tylko odtwarzacz wskazanego przez komórkę filmu lub
    zdjęcia. Interaktywnosc ogranicza się do sterowania (komórką)
    odtwarzaniem (przewijanie, przeskakiwanie). Do oglądania YT w
    zupełności wystarczy. Zasila się z wolnego gniazda USB w tv/proj lub
    zew zasilacza USB.

    --
    Marek

  • 62. Data: 2018-07-07 14:13:47
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jakos nie pasi mi idea sterowania tabletem. Przyzwyczailem sie do myszki. Poza tym
    chromecast jest minimum dwa razy drozszy od tego co potrzebuje. Tvbox moge kupic za
    120 zlotych.

  • 63. Data: 2018-07-09 07:55:14
    Od: quent <x...@x...com>

    On 06.07.2018 16:03, Zenek Kapelinder wrote:
    > Nie mam pojecia skad wziales jakies dziwne przeciwnosci ktorych nie ma.

    Nie odnosiłem się do Twojego przypadku.
    Tu już ustaliliśmy, że bez klawy i myszy ani rusz ;-)

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 64. Data: 2018-07-09 10:35:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-07-06 o 15:40, quent pisze:

    > Dodatkowe kable, które jakoś trzeba ukryć. Gniazdo zwykle jest poza
    > obrębem fizyczym telewizora. Chyba, że lubisz czarne wiszące spod TV :-D
    > Chromecast mogę łatwo przenieść i podłączyć w inne miejsce zasilając z
    > usb urządzenia. Wygoda! Nie widać go nawet bo jest malutki.

    Z usb o ile daje wystarczający prąd. Mój samsung nie daje i tak muszę go
    podłączać pod oddzielne zasilanie.

    > Ja mam taki box - apple tv 3gen.
    > Wielki klocek... nawet nie ma co porównywać z GC. Ciężko jest toto
    > ukryć, trzeba celować pilotem w irdę brrrr.....
    > Jedyna zaleta - wyjście SPDIF, co w pewnych zastosowaniach może mieć sens.

    Czyli, że nie miałeś do czynienia z tv boxem na androidzie.
    Jest wielkości talii kart.

    > Ma się rozumieć, że nie wszystko wspiera. Wspiera za to wszystko to co
    > potrzebuję.

    Tobie wystarczy, innemu nie.

    > Wsparcie zresztą pojawia się z czasem.

    Życie jest za krótkie, żeby czekać na wsparcie. Trzeba używać tego co
    działa tu i teraz.

    > Pamiętam, że HBO nie wspierało i pod naciskiem userów szybko się z tym
    > uporano.
    > Problem uważam więc za wydumany.

    :D

    > Nie używam.

    Czyli do kosztu GC trzeba doliczyć wymianę posiadanego NASa na Synology :D

    > Mam Synologa a tego natywnie wspiera GC.

    > Pffff... może jeszcze z dyskietki?
    > Po co miałby wspierać jakiegoś pendrive, toż to na maxa archaiczny
    > sposób przenoszenia/magazynowania fotek. Robisz je telefonem i zagrywasz
    > na pendrive??? LOL

    Masz ograniczony horyzont. Np. przychodzą do Ciebie goście z
    fotkami/filmem na pendrajwie. Żeby obejrzeć to na projektorze/TV musisz
    odpalić kompa i rzucić klon obrazu (o ile komp wspiera multicast) go GC.
    W przypadku TV boxa wtukasz go do boxa i wyświetlasz.

    > Zaczynam rozumieć po co Ci taki BOX.
    > Zrozum jednak, że są ludzie, którzy upraszczają sobie codzienne życie.
    > Nie stosują archaicznych rozwiązań i nośników zwłaszcza do rzeczy, które
    > można obsłużyć o wiele wygodniej.

    Coś mi się, wydaje, że sam masz ograniczone horyzonty :D i dorabiasz
    ideologię.

    > Chyba, że masz lutrzankę.
    > Choć i tu musiałaby to być jakaś archaiczna konstrukcja bez WIFI/BT
    > Moja ma wiele lat a ma nawet możliwośćpublikacji fotek bezpośrednio na
    > facebook-u ;-)

    Gratuluję. To która lustrzanka wyświetla obraz przez GC???

    > No właśnie. Czyli telefon jest jednak jedynie sterownikiem.

    Jest dodatkowym urządzeniem niezbędnym do obsługi GC. I topornym w
    porównaniu do myszki.

    > Póki co nie sprostowałeś niczego bo nie napisałem niczego nieprawdziwego.

    Co miałem do napisania - napisałem. Niech zainteresowani podejmują decyzję.

    --
    Pete

  • 65. Data: 2018-07-09 11:23:15
    Od: quent <x...@x...com>

    On 09.07.2018 10:35, Pete wrote:
    > Z usb o ile daje wystarczający prąd. Mój samsung nie daje i tak muszę go
    > podłączać pod oddzielne zasilanie.

    Za mało wydajności dla GC?
    No tak, Samsung ;-)
    Jeszcze się nie spotkałem z takim problemem a podłączałem GC do różnego
    badziewia LCD gdzieś na urlopach.

    > Czyli, że nie miałeś do czynienia z tv boxem na androidzie.
    > Jest wielkości talii kart.

    No fakt są też małe ale jednak ten kabel z zasilaczem, fuj ;-)

    > Tobie wystarczy, innemu nie.

    Ma się rozumieć.
    Dla zmuszonych do używania pendrive to za mało.
    Ale co poradzić, ludzi spotykają różne nieszczęścia.

    > Życie jest za krótkie, żeby czekać na wsparcie. Trzeba używać tego co
    > działa tu i teraz.

    To fakt. Trzeba się upewnić, czy jest natywny soft do tego co się używa.

    > Czyli do kosztu GC trzeba doliczyć wymianę posiadanego NASa na Synology :D

    Qnap ponoć też wspiera z tego co czytałem.
    Czy inne wspierają, nie wiem ale niewykluczone.
    Twój nie wspiera jak rozumiem - co to za NAS?

    > Masz ograniczony horyzont. Np. przychodzą do Ciebie goście z
    > fotkami/filmem na pendrajwie.

    Wystarczy wetknąć tego palca do NAS i kontrolę przejmuje NAS streamując
    na GC lub Apple TV. Synology ma to przyjemnie rozwiązane.
    Stosowałem takie rozwiązanie lata temu gdy jeszcze używałem aparatu bez
    WIFI a telefon robił zbyt słabe foty.
    Dziś wszyscy znajomi mają smartfony i rzucają sobie z nich na mój GC w
    trybie gość.

    > Coś mi się, wydaje, że sam masz ograniczone horyzonty :D i dorabiasz
    > ideologię.

    Celowo nie używam okrężnych dróg?
    Ideologię to dorabiasz Ty wymyślając wydumane sposoby na codzienne
    obcowanie z multimediami.
    Oczywiście można robić głupstwa jeśli to komuś sprawia frajdę i np.
    używać do magazynowania/przenoszenia zdjęć pendrive albo słuchania muzy
    z CD czy tam kaset. Nie potępiam tego ale nie stawiaj tego za przykład
    godny naśladowania dla chcących uprościć sobie życie.

    > Gratuluję. To która lustrzanka wyświetla obraz przez GC???

    WIFI w aparacie może służyć do publikacji na FB albo np. Flickr a stąd
    już bezpośrednio na GC.
    Można tak jak Ty i inni grube lata temu - kabel do kompa....

    > Jest dodatkowym urządzeniem niezbędnym do obsługi GC. I topornym w
    > porównaniu do myszki.

    Myszka i klawa w salonie i telefonie przy dupie to wg. Ciebie mniej niż
    sam telefon?
    Poza tym do wpisywania tekstu w pasku adresu czy wyszukiwarce
    korzystając ze swift-keyboard w telefonie można się spierać czy
    faktycznie mniej wygodne od klawiatury na kolanach i myszki... nie wiem
    gdzie... na książce??? Słabo to widzę.
    Nie piszemy przecież w takich sytuacjach podań czy innych elaboratów.

    > Co miałem do napisania - napisałem. Niech zainteresowani podejmują decyzję.

    Otóż to.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info