  • 1. Data: 2021-09-16 09:05:42
    Temat: Co się obecnie dzieje z budowlanką?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    Ostatnio ceny rosną jak szalone. W hurtowniach brak towaru. Na niektóre
    materiały trzeba czekać miesiącami, a do hurtowni coraz więcej
    przychodzi wykonawców pokroju tych co to jeżdżą na rowerze po pijanemu i
    rozpierdalają samochody na parkingu, a później wyganiają matki z ich
    własnego domu, aby dom sprzedać i mieć za co znów chlać.

    Ludzie narzekają, że jest kryzys, ale jednocześnie zrobił się bum na
    budowanie i coraz częściej inwestorzy zatrudniają do roboty ludzi
    pokroju ww wymienionego "ekspierda".

    Czy też macie takie odczucia jak ja?

  • 2. Data: 2021-09-16 10:55:51
    Temat: Re: Co się obecnie dzieje z budowlanką?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 16 września 2021 o 09:06:17 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    >
    > Ludzie narzekają, że jest kryzys, ale jednocześnie zrobił się bum na
    > budowanie i coraz częściej inwestorzy zatrudniają do roboty ludzi

    Układanie styropianu musi kosztować. Jesteś dobrym na to przykładem. A i tak kokosów
    nie masz bo wodny chleb wypiekasz.

  • 3. Data: 2021-09-16 19:57:37
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 16.09.2021 08:05, Uzytkownik wrote:
> [...]
    >
    > Ludzie narzekają, że jest kryzys, ale jednocześnie zrobił się bum na
    > budowanie i coraz częściej inwestorzy zatrudniają do roboty ludzi

    zerowe oprocentowanie lokat, tanie kredyty (póki co) plus odczuwalna
    dwucyfrowa inflacja zachęca do wydawania albo inwestowania. Kto ma głowę
    na karku to wydawać nie chce, bo czasy niepewne się szykują. A jeśli
    zainwestować, to nieruchomości wydają się najłatwiejsze (no może jeszcze
    złoto, ale złoto leży i nie przynosi dochodu) - na giełdzie czy krypto
    nie każdy chce się znać (choć niedługo będzie musiał...)
    Jak ktoś odkładał zakup czy budowę w czasie, to teraz się zorientował,
    że za chwilę nie będzie go na to stać. Jak czuje, że wydaje 15% więcej
    niż rok temu, to ma też wrażenie, że za kilka lat te 100 czy 400 tysięcy
    które odłożył będą warte tyle, co hulajnoga z loterii telewizyjnej.

    > Czy też macie takie odczucia jak ja?

    Problem jest nie tylko w Polsce - mieszkam w UK i jest to samo
    Tutaj akurat braki w pracownikach można wytłumaczyć celowymi działaniami
    do tego zmierzającymi - brexitem (który stoi za zniknięciem wielu
    specjalistów), socjalizmem (helicopter money w postaci płacenia ludziom
    za siedzenie w domu chyba dopiero teraz się kończy) czy aplikacją do
    losowania osób tymczasowo aresztowanych (podejrzanych o popełnienie
    przestępstwa spotkania kogoś z hiv - a nie, o hiv się nie martwimy, mamy
    nowego idola)

    Lukasz

  • 4. Data: 2021-09-16 21:20:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 16 września 2021 o 19:57:40 UTC+2 ddddddddddddd napisał(a):

> [...]
    > losowania osób tymczasowo aresztowanych (podejrzanych o popełnienie
    > przestępstwa spotkania kogoś z hiv - a nie, o hiv się nie martwimy, mamy

    To ile jest coś warte zależy od sytuacji w której najistotniejszym elementem jest to
    czy ktoś chce wystawione do sprzedaży rzeczy kupić. Rzeczy nie wystawione do
    sprzedaży, bo ktoś nie chce sprzedać, nie mają żadnej wartości bo nie ma drugiej
    strony do zawarcia transakcji. Ważne są również warunki w jakich ma dojść albo
    dochodzi do sprzedaży. Wyobraź sobie sytuację że masz ćwierć kilograma złota i jesteś
    na pustyni. Nie masz wody, bez niej umrzesz w przeciągu ośmiu godzin a oaza jest w
    odległości dziesięciu godzin marszu. Spotykasz beduina który ma butelkę wody. Pozwoli
    ona tobie ale jemu dotrzeć do oazy. Okaże się że nie kupisz za ćwierć kilograma złota
    butelki wody która w Biedronce można kupić z 1,50 zł. Za kilogram złota też nie
    kupisz od niego wody. I za 10 kilogramów złota też nie sprzeda. A najlepsze w tej
    opowieści jest to że on twoje złoto i tak bedzie miał. Bo pójdzie za tobą. Walniesz w
    kalendarz na dwie godziny przed oazą. Jak widzisz wartość rzeczy jest względna. W
    sytuacji w której Polacy nie mieli na co wydać pieniędzy bo wirus się panoszył i
    panoszy a gospodarka mogła upaść rząd uruchomił program " zróbmy w chuja ludzi na
    mieszkaniach, ale tak żeby nie mieli do rządu pretensji". Budownictwo ze względu na
    specyfikę zatrudnienia, małe brygady, jest bardzo odporne na wirusa. Tworzy rzeczy
    bardzo drogie. Tak drogie że większość chętnych musi się posiłkować kredytem. To że
    stworzyło drogie dzisiaj rzeczy a za jakiś czas bezwartościowe jak ćwierć kilo zlota
    z przykładu wyżej nie będzie problemem dzisiejszych i najbliższych rządów. Żadnemu
    rzadowi jak w przypadku franków latki nikt nie przyszyje. Nie słyszałem żeby w
    państwowych publikatorach ktoś namawiał ludzi żeby kupowali mieszkania i budowali
    domy na kredyt. Ci co będą za jakiś czas rządzili zyskali dzięki temu że obywatele są
    zadłużeni jeszcze większą kontrolę nad nimi i przy okazji nad inflacja.

  • 5. Data: 2021-09-16 21:40:18
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 16 września 2021 o 20:58:57 UTC+2 lleeoo napisał(a):
> [...]
    > 15zl/kg do 11zl/kg. Pojawiły się już nawet pierwsze promocje na
    > osb to nic, że od jakiejś totalnie wywalonej w kosmos ceny

    ndex.html
    Obserwuj dalej. Jeśli trend by się utrzymał oznaczać to będzie że kończą się
    pieniądze inwestorom. Żeby branża budowlana dalej mogła funkcjonować będzie musiała
    obniżyć ceny. Czyli że górka się kończy i pierwsi wyruchani na własne życzenie
    pojawia się niebawem. Czas płaci ale i czas traci.

  • 6. Data: 2021-09-16 22:13:14
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    zadłużeni jeszcze większą kontrolę nad nimi i przy okazji nad inflacja.

    Pierd..... od rzeczy.

    P.S. Nie czytałem, ale w 100% można przewidzieć co tym razem napisałeś.

  • 7. Data: 2021-09-16 22:30:46
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    czwartek, 16 września 2021 o 22:13:32 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

> [...]
    > Pierd..... od rzeczy.
    >
    > P.S. Nie czytałem, ale w 100% można przewidzieć co tym razem napisałeś.
    Typów odpowiedź debila.