  • 1. Data: 2017-07-12 21:47:17
    Temat: Co to za roślina?
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    Jest to z pewnością jakaś roślina zielno-przyprawowa, bo wydziela tak
    intensywny zapach, że kiedy się obok niej przechodzi, to tak jakby obok
    wiadra maggi. Kwiaty ma trochę podobne do koszyczków rumianku. Ktoś
    rozpoznaje?

    https://images84.fotosik.pl/691/19e2093158cb206amed.
    jpg
    https://images83.fotosik.pl/691/dae14e1baaf7f10dmed.
    jpg

    Ewa

  • 2. Data: 2017-07-12 22:56:17
    Temat: Re: Co to za roślina?
    Od: "Fazi" <F...@m...com>

> [...]
    > intensywny zapach, że kiedy się obok niej przechodzi, to tak jakby obok
    > wiadra maggi. Kwiaty ma trochę podobne do koszyczków rumianku. Ktoś

    Helichrysum italicum - Kocanka włoska.
    Albo inna kocanka.

  • 3. Data: 2017-07-12 23:13:23
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Fazi pisze:

    jpg
    jpg

    > Helichrysum italicum - Kocanka włoska.
    > Albo inna kocanka.

    Obstawiam włoską, jak w pysk strzelił, tak z twarzy wygląda.
    Tyle że ja bym jej zapachu do maggi nie porównał, to coś innego.

    Jarek

    --
    siedzimy wieczorami
    oglądamy malarstwo włoskie,

  • 4. Data: 2017-07-13 10:10:08
    Temat: Re: Co to za ro?lina?
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 12.07.2017 o 22:56, Fazi pisze:
    jpg
    jpg
    > Helichrysum italicum - Kocanka włoska.

    O to to! Dzięki.

    Ewa

  • 5. Data: 2017-07-13 10:17:44
    Od: FEniks <x...@p...fm>

> [...]
    > Obstawiam włoską, jak w pysk strzelił, tak z twarzy wygląda.
    > Tyle że ja bym jej zapachu do maggi nie porównał, to coś innego.

    W googlach widać, że nie tylko mnie tak ten zapach się skojarzył.
    I dodatkowo jakaś nuta curry też tam jest wyczuwalna.
    Tak czy inaczej, przechodząc obok tej roślinki, człowiek od razu nabiera
    ochoty na obiad.
    Ciekawe, czy rzeczywiście tak wzbogaca smak potraw, czy ten zapach taki
    mylący. Gdzieniegdzie piszą, że smak ma raczej gorzkawy.
    Może sobie taką kocankę posadzę, bo podobno u nas też ma szanse przetrwać.

    Ewa

  • 6. Data: 2017-07-13 12:26:31
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pani Ewa napisała:

> [...]
    > mylący. Gdzieniegdzie piszą, że smak ma raczej gorzkawy.
    > Może sobie taką kocankę posadzę, bo podobno u nas też ma szanse przetrwać.

    Ale wtedy wszyscy w domu cały czas będą mieli ochotę na obiad...

    --
    Jarek