  • 1. Data: 2015-05-27 11:20:39
    Temat: Co wyrosnie w cieniu
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Witajcie!

    Mam kilka tygodni czasu i postanowiłem w końcu zająć się zaniedbanym
    fragmentem ogrodu u rodziców.

    Jest to pasek terenu 4m szeroki i 15m długi. Z jednej strony na całej
    swojej długości graniczy z domem wysokości 4m. Z drugiej strony do połowy są
    zabudowania sąsiada (postawione w granicy) o wysokości 2m a od połowy ogród
    sąsiada z dość gęstą roślinnością (drzewa a pod nimi krzewy).

    Zaułem ten leży prawie w osi pn-pd więc w okolicach południa słońce świeci
    wzdłuż tego skrawka ziemi, a w pozostałych godzinach jest tam cień, choć
    oczywiście tylko przy samej ziemi.

    Obecnie wzdłuż domu biegnie ścieżka szerokości 0,5m, a pozostałe 3,5m są
    obsiane trawą.

    Moja Matula chciałaby maksymalnie wykorzystać ten skrawek bo z części
    dawnego sadu zrobiła plac zabaw dla swoich wnuków (a moich dzieci). Jak
    widzicie powód bym to ja jej w tym pomógł jakiś jest :-)

    Myślałem aby tam zmieścić ze 4 drzewa a pomiędzy tym jakieś krzaki.

    Do rzeczy:
    - Jakie drzewa _owocowe_ lubią taki lekki półcień i zmieszczą się swoją
    koroną w 4m średnicy?
    - Jakie krzewy (owocowe ale nie tylko) lubią cień (im niżej tym ciemniej a
    dojdą jeszcze drzewa)?
    - Jeśli zostanie jeszcze trochę miejsca to moja Matula chciałaby mieć tam ze
    dwie grządki co wyrośnie w cieniu? (inne grządki w słońcu już ma, ale jest
    tam ciasno).

    No i pytanie bonusowe - jest tam jedno duże okno z jadalni - co tam przed
    nim posadzić by ładnie kwitło i przyciągało ptaki i motyle?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Ergie

  • 2. Data: 2015-05-27 13:35:50
    Temat: Re: Co wyrosnie w cieniu
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 May 2015 11:20:39 +0200, Ergie napisał(a):

    > Moja Matula chciałaby maksymalnie wykorzystać ten skrawek bo z części
    > dawnego sadu zrobiła plac zabaw dla swoich wnuków (a moich dzieci). Jak
    > widzicie powód bym to ja jej w tym pomógł jakiś jest :-)

    A to nie jest dla Ciebie powodem do pomocy, że to matka? To ona musiała
    NAJPIERW coś Ci poświęcić (bo całego jej życia to chyba nawet pod uwagę nie
    bierzesz), żebyś Ty zechciał jej pomóc? //retoryczne
    :-|
    --

    Ikselka
    pewni siebie."

  • 3. Data: 2015-05-27 14:42:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 maja 2015 13:35:52 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
    > A to nie jest dla Ciebie powodem do pomocy, że to matka? To ona musiała
    > NAJPIERW coś Ci poświęcić (bo całego jej życia to chyba nawet pod uwagę nie
    > bierzesz), żebyś Ty zechciał jej pomóc? //retoryczne
    Czy Ty kiedyś odpowiesz wprost na pytanie czy zawsze będziesz filozofować?
    Gość zadał konkretne pytanie a Ty jak zwykle poboczne dyskusje zaczynasz. Jak Lawa.
    I później się ludziska dziwią że usenet schodzi na psy.

  • 4. Data: 2015-05-27 15:09:10
    Od: FEniks <x...@p...fm>

    W dniu 2015-05-27 o 11:20, Ergie pisze:

> [...]
    >

    > No i pytanie bonusowe - jest tam jedno duże okno z jadalni - co tam przed
    > nim posadzić by ładnie kwitło i przyciągało ptaki i motyle?

    Półcień bardzo lubią różaneczniki i azalie. No i pięknie kwitną (obecnie).
    A później, i to bardzo długo, cudownie kwitnie hortensja bukietowa
    (wiechowata) - u mnie ma kwiaty od sierpnia do późnej jesieni. Na jesień
    te kwiaty zmieniają kolor na lekko fioletowaty.

    Ewa

  • 5. Data: 2015-05-27 15:35:35
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Do rzeczy:
    > - Jakie drzewa _owocowe_ lubią taki lekki półcień i zmieszczą się swoją
    > koroną w 4m średnicy?

    Hejka. Drzewa owocowe wymagają stanowisk słonecznych

    > - Jakie krzewy (owocowe ale nie tylko) lubią cień (im niżej tym ciemniej a
    > dojdą jeszcze drzewa)?

    Żadne

    > - Jeśli zostanie jeszcze trochę miejsca to moja Matula chciałaby mieć
    > tam ze dwie grządki co wyrośnie w cieniu? (inne grządki w słońcu już ma,
    > ale jest tam ciasno).

    Szczaw.

    > No i pytanie bonusowe - jest tam jedno duże okno z jadalni - co tam przed
    > nim posadzić by ładnie kwitło i przyciągało ptaki i motyle?

    Może posadź różę i koś systematycznie trawę.
    Pozdrawiam nieowocowo Ja...cki

  • 6. Data: 2015-05-27 16:38:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 May 2015 05:42:22 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

    > Czy Ty kiedyś odpowiesz wprost na pytanie czy zawsze będziesz filozofować?
    > Gość zadał konkretne pytanie a Ty jak zwykle poboczne dyskusje zaczynasz. Jak Lawa.
    > I później się ludziska dziwią że usenet schodzi na psy.

    Mylisz się, koleś: usenet (jak i wszystko inne) schodzi na psy nie dlatego,
    że są w nim tacy ludzie jak ja, lecz dlatego, że są w nim tacy ludzie jak
    autor wątku i własnie Ty - dla których w KAŻDEJ sprawie istnieje tylko
    interes własny i żadnych tzw wartości, a prezentowanie tej postawy nie jest
    w żadnym razie godne potępienia, a wręcz jest cool!
    --
    XL
    Komorowski wiedział, że wydarzy się katastrofa w Smoleńsku:

    Wesoły Komorowski w Smoleńsku kilka dni po katastrofie! Tego nie widziałeś!
    https://www.youtube.com/watch?v=1Y2B0-Qsw98
    Szantaż świadków - por.A.Wosztyl zwolniony, nie chciał potwierdzić rządowej
    wersji:
    https://www.youtube.com/watch?v=m1Dn2t4E2AE

  • 7. Data: 2015-05-27 17:14:39
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-05-27 o 15:35, Dirko pisze:

    > Żadne

    To nie jest prawda. Może być bluszcz. Nie tylko owocowe, jak chciał
    autor. I lubi cień.

    > Szczaw.

    Jesteś złośliwy. Pytanie było proste - co rośnie w cieniu?.

    > Może posadź różę i koś systematycznie trawę.

    Może posadź palce? I koś systematycznie?

  • 8. Data: 2015-05-27 18:44:36
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 May 2015 17:14:39 +0200, wolim napisał(a):

    > To nie jest prawda. Może być bluszcz.

    Bluszcz to pnącze, a nie krzew.

  • 9. Data: 2015-05-27 20:01:55
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@p...tu> napisał w wiadomości

    > Jesteś złośliwy. Pytanie było proste - co rośnie w cieniu?.

    Hejka. A co, szczaw Ci się nie podoba?

    > Może posadź palce? I koś systematycznie?

    Tak się zastanawiam, jak bym zareagował gdyby ktoś mi napisał: "wsadź
    sobie palec w dupę", więc się powstrzymam.
    Pozdrawiam trankwilizacyjnie Ja...cki

  • 10. Data: 2015-05-27 20:09:33
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 May 2015 11:20:39 +0200, Ergie napisał(a):

    > No i pytanie bonusowe - jest tam jedno duże okno z jadalni - co tam przed
    > nim posadzić by ładnie kwitło i przyciągało ptaki i motyle?

    Wiciokrzew.