  • 1. Data: 2020-05-31 15:16:45
    Temat: Co zamiast GK do zakrycia szachtu
    Od: ks <b...@b...pl>

    Witam,

    Mam w ścianie oddzielającej salon i kuchnie cos w rodzaju szachtu w
    którym poprowadzone są rury CO, i wodne na poddasze, w szachcie idzie
    też wentylacja do kuchni i salonu i kable elektryczne.

    Chciałbym ten szacht zabudować ale w taki sposób abym mógł go odsłonić
    bez konieczności wymiany/burzenia tej zabudowy.
    Z jednej strony do szachtu ma być przytulony kominek z drugiej będą
    meble kuchenne więc pewnie jakies kafle?
    Przydałoby się żeby materiał ten nie był kruchy jak GK po po malowaniu
    wyglądało jak ściana
    Co zamiast GK mozna by zastosować?

    K.S.

    .

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie AVG.
    http://www.avg.com

  • 2. Data: 2020-05-31 16:06:56
    Od: Piotrek Paradysz <p...@g...com>

    Surowy mdf. Dobrze się maluje

  • 3. Data: 2020-05-31 21:17:32
    Temat: Re: Co zamiast GK do zakrycia szachtu
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-05-31 o 15:16, ks pisze:
> [...]
    > meble kuchenne więc pewnie jakies kafle?
    > Przydałoby się żeby materiał ten nie był kruchy jak GK po po malowaniu

    Płyta cementowo włókninowa Fermacell. Chyba nie pomyliłem nazwy.

    --
    MN

  • 4. Data: 2020-06-01 06:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ks b...@b...pl ...

    > Chciałbym ten szacht zabudować ale w taki sposób abym mógł go
    > odsłonić bez konieczności wymiany/burzenia tej zabudowy.

    Moze jakas imitacja mebli?
    Bo kazdy inny sposób który na stale przytwierdzisz co scian bedzie w
    razie potrzeby ingerencji powodował potrzebe nabrudzenia.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem

  • 5. Data: 2020-06-16 13:24:04
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 31.05.2020 o 15:16, ks pisze:
> [...]
    > meble kuchenne więc pewnie jakies kafle?
    > Przydałoby się żeby materiał ten nie był kruchy jak GK po po malowaniu

    Jakieś drewno? Płyty/deski drewniane? Acz to zależy też od wystroju
    wnętrza czy coś takiego będzie pasować.

    Pzdr

    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 6. Data: 2020-06-16 14:26:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > meble kuchenne więc pewnie jakies kafle?
    > Przydałoby się żeby materiał ten nie był kruchy jak GK po po malowaniu

    Może coś takiego.

    Kilka lat temu mój brat stanął przed podobnym problemem i nie wiedział
    jak zakryć taki szacht w kuchni oraz jak ukryć w łazience wodomierze i
    zawory. Wymyśliłem mu wtedy takie sprytne drzwiczki z profili
    aluminiowych. Profile są takiej szerokości, że dokładnie się licują z
    warstwą płyty GK + klej + płytki. Po położeniu płytek widać tylko
    delikatne ranty profili oraz niewielką szczelinę pomiędzy drzwiczkami, a
    ranką obsadzoną na stałe w płycie GK.

    Profile kupiłem w sklepie, który handluje tzw. "metalami kolorowymi", a
    magnesy w Castoramie.

    Zawiasy obrotowe zrobiłem samemu z nitonakrętek. Niestety nie zrobiłem
    zdjęcia jak to wygląda. W obydwa profile, zarówno ten stały jak i ten
    ruchomy są zaciśnięte nitonakrętki
    https://www.steam.biz.pl/products/nitonakretki/

    Profile są połączone z sobą nitami zrywalnymi. Całość po skręceniu z
    płytą GK i po wstawieniu płytek jest bardzo masywna i sztywna. Drzwiczki
    pracują bardzo lekko.

    W jednym z profili nitonakrętki są rozwiercone tzn. usunięty jest gwint,
    aby śruba mogła się swobodnie obracać. W drugim profilu zaś wkręciłem
    śruby, które przechodzą poprzez obie nitonakrętki tzn. poprzez
    nitonakrętki profilu stałego i profilu ruchomego. Śruba w jednej
    nitonakretce jest wkręcona na gwint, a w drugiej, tej rozwierconej ma
    delikatny luz i obraca się swobodnie.

    Tak to wygląda:

    https://ibb.co/VW2s97F
    https://ibb.co/Lk7CnH7