  • 1. Data: 2014-08-27 15:02:16
    Temat: Co zamiast mieszadła do gipsu
    Od: ader <a...@n...eu>

    Mam zamiar zagipsować małą dziurkę ok 3 cm głębokosci i ok 10 cm
    szerokosci. Kupiłem Knaufa i tam pisze żebym wymieszał mieszadłem, ale
    niestety takiego czegos nie posiadam. czym to wymieszac? Nie bedzie tego
    duzo bo ok 2 litry(razem z woda)

  • 2. Data: 2014-08-27 15:11:33
    Temat: Re: Co zamiast mieszadła do gipsu
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 27 sierpnia 2014 15:02:16 UTC+2 użytkownik ader napisał:
> [...]
    > szerokosci. Kupiłem Knaufa i tam pisze żebym wymieszał mieszadłem, ale
    > niestety takiego czegos nie posiadam. czym to wymieszac? Nie bedzie tego

    Wymieszaj czymkolwiek: szpachelką, kijem, widelcem, ręką tez się powinno udać;)
    Ps.
    Zaraz kogutek cos napisze o praniu srajtaśmy;)

  • 3. Data: 2014-08-27 15:55:33
    Od: Adam <a...@g...com>

> [...]
    > szerokosci. Kupiłem Knaufa i tam pisze żebym wymieszał mieszadłem, ale
    > niestety takiego czegos nie posiadam. czym to wymieszac? Nie bedzie tego

    Zostaw sobie troche bo po pierwszym szpachlowaniu zapewne gips sie "zassie"
    i bedzie nierowno - przy takiej grubosci to moze tez popekac... :)
    Po kazdym szpachlowaniu przy gipsie - bardzo dokladne i szybkie czyszczenie
    narzedzi, nie mozesz mieszac druga partie brudnymi bo odrazu zacznie wiazac:)

    Powodzenia :D
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2014-08-27 19:18:17
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 27 sierpnia 2014 15:11:33 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Wymieszaj czymkolwiek: szpachelką, kijem, widelcem, ręką tez się powinno udać;)
    >
    > Ps.
    >
    > Zaraz kogutek cos napisze o praniu srajtaśmy;)

    Mylisz mnie z kimś. Jeśli bym się miał nabijać to z zdającego pytanie. Ciekawe czy ma
    w domu mikser?

  • 5. Data: 2014-08-30 14:24:05
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Zostaw sobie troche bo po pierwszym szpachlowaniu zapewne gips sie "zassie"
    > i bedzie nierowno - przy takiej grubosci to moze tez popekac... :)

    Czas umierać? To teraz gips zmniejsza objętość przy wiązaniu? Za moich
    czasów zwiększał - ale to był gips a nie mielony wapień z lekkim
    dodatkiem gipsu.
    > Po kazdym szpachlowaniu przy gipsie - bardzo dokladne i szybkie czyszczenie
    > narzedzi, nie mozesz mieszac druga partie brudnymi bo odrazu zacznie wiazac:)

    I ważne - do gipsu narzędzia z nierdzewki, ile w tej mieszance by nie
    było gipsu to nadal jest silnie korozyjna dla stali. Narzędzia ze stali
    czarnej są jednorazowe - po pierwszym użyciu rudzieją i zaczynają ścianę
    brudzić - czyli labo wyrzucić albo mozolnie czyścić...

    --
    Darek

  • 6. Data: 2014-08-30 15:30:03
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 30 sierpnia 2014 14:24:05 UTC+2 użytkownik Dariusz K. Ładziak napisał:

    > Czas umierać? To teraz gips zmniejsza objętość przy wiązaniu? Za moich

    Gips szpachlowy, gladz, tynk gipsowy - wszystkie zmniejszaja objetosc :)
    Wczoraj uzupelnialem dziury w tynku w garazu wiec info z pierwszej reki ;-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2014-08-30 15:40:00
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 30 sierpnia 2014 15:30:03 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > Wczoraj uzupelnialem dziury w tynku w garazu wiec info z pierwszej reki ;-))

    Wychodzi że mała zawartość gipsu w gipsie. I to w kraju będącym potentatem
    europejskim w produkcji gipsu. koniec świata jak mawiał pewien dozorca z serialu.

  • 8. Data: 2014-08-30 16:12:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu sobota, 30 sierpnia 2014 15:40:00 UTC+2 użytkownik k...@g...com napisał:

    > Wychodzi że mała zawartość gipsu w gipsie. I to w kraju będącym potentatem
    europejskim w produkcji gipsu. koniec świata jak mawiał pewien dozorca z serialu.

    Ale nikt nie powiedzial ze tam musi byc 100% gipsu - dzieki temu, ze to
    mieszanki mamy wiele zalet (m.in. dluzszy czas obrobki czy lepsza wytrzymalosc
    na pekanie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2014-08-30 17:11:28
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 30 sierpnia 2014 16:12:17 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >
    > mieszanki mamy wiele zalet (m.in. dluzszy czas obrobki czy lepsza wytrzymalosc

    Zwłaszcza mieszanka 1:1 gipsu z kredą na doskonałą wytrzymałość na pekanie. To 1:1 to
    wywrotka kredy i taczka gipsu. Ale masz rację. Przez pewne dodatki można modyfikować
    materiał podstawowy. Sam czysty gips jest w wielu zastosowaniach zwyczajnie do dupy.
    Nawet jak to będzie gips wolno wiążący. mieszanki są robione z tego wolno wiążącego,
    dodatkowo mają w składzie opóźniacze wiązania. A ze względu na dużo wyższą cenę tego
    gipsu masę tanich dodatków. Inna sprawa że przy pracach wykończeniowych twardość
    samego gipsu stanowiła by duże utrudnienie. Z gipsami teraz zasada prosta. jak
    głębokie ubytki to gips z dużą zawartością gipsu w gipsie. Do wykończenia łatwo
    obrabialne mieszanki.