  • 1. Data: 2019-03-25 16:31:50
    Temat: Co zamiast pieców kaflowych
    Od: Kris <k...@g...com>

    Mieszkanie w starej kamienicy
    Metraż ok 45m2,(pokój 25m2, pokój 10m2, łazienka z 2,5m2, kuchnia 4m2, korytarz)
    W tym momencie ogrzewane(pokoje) jest jednym piecem kaflowym(pomiędzy pokojami)+
    grzejniki elektryczne w łazience i kuchni)
    Jako że teściu młodszy się nie robi a mieszkanie na 2 piętrze postanowił zmienić
    rodzaj ogrzewania
    Co proponujecie?
    W mieszkaniu jest gaz(do gotowania)
    Jeśli proponujecie grzanie gazem to jaki kocioł na tak niewielkie powierzchnie?
    Ogrzewane mają być 4 pomieszczenia(2 pokoje, kuchnia, łazienka)
    A może nie gazem tylko inaczej?
    Kogutek napisze ze pellet ale to odrzucamy na potrzeby tej dyskusji.
    Ma być bezobsługowe.

  • 2. Data: 2019-03-25 17:20:24
    Temat: Re: Co zamiast pieców kaflowych
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    W dniu 25.03.2019 o 16:31, Kris pisze:
> [...]
    > A może nie gazem tylko inaczej?
    > Kogutek napisze ze pellet ale to odrzucamy na potrzeby tej dyskusji.

    Robiłem "na gaz" dwa takie mieszkania. sugeruje najtańszy (ale dobry)
    kocioł, przewymiarowane aluminiowe grzejniki, tak aby kocioł miał jak
    najniższa temperaturę. Każdy kocioł ma pompę, a w tak małym mieszkaniu
    będzie ona i tak za duża, wiec nie musisz (przesadnie) zajmować sie
    kryzowaniem kaloryferów (w sensie ogarniesz to sam). podobnie z
    podziałem na strefy albo termostatami - za mała powierzchnia żeby to
    miało sens. (chyba że ktoś jest kompletnie nie kumaty, albo spędza 6
    godzin w jednym pomieszczeniu. Natomiast z praktyki - sugeruje wyłączać
    piec na noc i w czasie dłuższych nieobecności w domu.
    Jeśli jednak budynek jest ocieplony, albo niema możliwości założenia
    gazu (w sensie brak komina) to rozważyłbym pompę ciepła, (ale tego nie
    przerabiałem) albo ogrzewanie podłogowe. To ostatnie robiłem w pokoju
    dziecięcym, bo poniżej nikt nie mieszkał - dawało dobre rezultaty. ale
    nie wiem jak z opłatami, bo mnie to tylko "dogrzewało". Ja za gaz(cały)
    na 2+2 osoby w 40 metrach nieocieplonych płacę tyle samo co w 56
    ocieplonych czyli około 1200-1400zł za rok.
    Ogólnie, przy tak małej powierzchni, i tak małym zużyciu, trzeba się
    mocno zastanowić, czy płacenie za coś więcej niż opcja minimum,
    kiedykolwiek się zwróci.
    ToMasz

  • 3. Data: 2019-03-25 18:38:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2019 16:31:52 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > grzejniki elektryczne w łazience i kuchni)
    > Jako że teściu młodszy się nie robi a mieszkanie na 2 piętrze postanowił zmienić

    A jakby to klimą ogrzać? Tylko czy jest możliwość założenia czegoś takiego...

    L.

  • 4. Data: 2019-03-25 19:19:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak kupic pellet z wniesieniem to praktycznie jest bezobslugowe. Ale jak nie pelet to
    prad. Najpierw ocieplic mieszkanie.mozna od srodka styropianem grubym na 2 centymetry
    a jak ktos ortodoksyjny ze od srodka sie nie ociepla to ocieplic od srodka
    niemieckimi plytami ze spienionego betonu przeznaczonymi do ocieplania od srodka. Ale
    wtedy ubedzie powierzchni bo plyta ma 5 cm grubosci. Drogo nie bedzie bo w kamienicy
    to tylko zewnetrzne sciany trzeba ocieplic i jak bedzie mial kaprys sciane od klatki
    schodowej. Po ociepleniu mozna grzac grzejnikami konwektorowymi z marketu. Sezon sie
    konczy i za chwie takie 1,5kW beda przeceniane. Za trzy dychy da sie kupic.
    Koniecznie trzeba dokupic dodatkowe regulatory temperatury. Najlepiej z opcja
    obnizania temperatury w zadanych godzinach. Jako opcje grzejniki akumulacyjne i dwie
    taryfy. Po ociepleniu na prad wyda z 5 zlotych na dobe jak na zewnatrz bedzie w
    okolicach zera stopni. Dzisiaj termometr na zewnatrz pokazuje 2 stopnie. W pokoju w
    ktorym teraz jestem ( prawie 40m?) jest 19,5 stopnia i jedynym zrodlem ciepla dla
    calego mieszkania jest projektor pobierajacy 180W. Mieszkanie w kamienicy ocieplone
    styropianem o grubosci 2cm. Od gory nie mam sasiada tylko strych nieuzytkowy i mam
    tam ok 35 cm ociepenia ( welna i styropian).

  • 5. Data: 2019-03-25 19:19:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2019 17:20:50 UTC+1 użytkownik ToMasz napisał:

    > Robiłem "na gaz" dwa takie mieszkania. sugeruje najtańszy (ale dobry)
    > kocioł, przewymiarowane aluminiowe grzejniki, tak aby kocioł miał jak
    > najniższa temperaturę.
    Jeśli decyzja padnie na gaz to tak pewnie będzie.
    Ostatnio ludziska zeznają że czy kupisz tani kociol czy dwa razy droższy to i tak
    10lat nie wytrzyma. A ten droższe od tych tańszych rózni lgo i czasami kolorowy
    wyświetlacz niewiadomo po co.

> [...]
    > godzin w jednym pomieszczeniu. Natomiast z praktyki - sugeruje wyłączać
    > piec na noc i w czasie dłuższych nieobecności w domu.

    Będzie tak żeby całą dobę była jednakowa temperatura, tesciowie kilkadziesiąt lat do
    pueca nawykli to wysokie temperatury lubia i nie zamierzamy tego zmieniać

    > Ogólnie, przy tak małej powierzchni, i tak małym zużyciu, trzeba się
    > mocno zastanowić, czy płacenie za coś więcej niż opcja minimum,
    > kiedykolwiek się zwróci.

    W ogrzewaniu o żaden zwrot nie chodzi
    Ma być ciepło i bezobsługowo w akceptowalnych kosztach

  • 6. Data: 2019-03-25 19:30:05
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2019 18:38:36 UTC+1 użytkownik Lisciasty napisał:

    > A jakby to klimą ogrzać? Tylko czy jest możliwość założenia czegoś takiego...

    Myślalem o tym.
    Biuro o podobnym metrażu klimą właśnie grzeją i chłodzę.
    Tyle tylko ze nawet nie wiem ile to kosztuje;)
    Ale u teściów co najmniej dwa problemy widzę:
    -hałas- w biurze ma jakieś fujitsu i to słychać. W dzień nie przeszkadza ale w nocy
    by wkur....o
    -no i co najmniej dwa ustrojstwa by musiały być, na każdy pokój osobne a łazienka i
    kuchnia by po staremu grzejnikami elektrycznymi była grzana
    Układ pomieszczeń jest taki że jakby robić grzejniki to wystarzca 4szt i ze 20 metrów
    rury żeby je do kupy spiąć. Pokój, drugi pokój, kuchnia, łazienka w szeregu sa więc
    instalacja banalnie prosta do rozprowadzenia- przewierty przez 3 ściany działowe, Sam
    bym to spokojnie zrobił tylko jakiegoś gościa na koniec z odpowiednią pieczątka żeby
    zalegalizować
    Wiem oczywiście że projekt itp żeby urzędników nakarmić ale to za kilka stówek
    załatwię.

  • 7. Data: 2019-03-25 19:32:21
    Od: Budyń <b...@g...com>

> [...]
    > A może nie gazem tylko inaczej?
    > Kogutek napisze ze pellet ale to odrzucamy na potrzeby tej dyskusji.

    rozważyłbym najpierw ocieplenie wszystkiego od środka - a grzanie gazem nie wyjdzie
    drogo.

    Jak ocieplać - do obgadania.

    b.

  • 8. Data: 2019-03-25 19:38:02
    Od: l...@g...com

    Kocioł gazowy też nie jest cichy.

  • 9. Data: 2019-03-25 19:39:06
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 25 marca 2019 19:19:11 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Jak kupic pellet z wniesieniem to praktycznie jest bezobslugowe.

    Rozpalić trzeba, miejsce na kocioł potrzebne(zamiast kaflaka by mogło być
    teoretycznie) itp. No i bezobsługowe nie jest ama być

> [...]
    ocieplic od srodka niemieckimi plytami ze spienionego betonu przeznaczonymi do

    Kamienica ocieplona 10cm styro od zewnątrz, jedynie sufit do docieplenia bo sa deski
    tynk itp a u góry strych
    Na strychu styro nie da rady położyć to od środka trzeba by sufit ocieplić
    styropianem czy jakaś wełna. Miejsce jest bo pomieszczenia ze 2,8metra wysokie.

    >Sezon sie konczy i za chwie takie 1,5kW beda przeceniane. Za trzy dychy da sie
    kupic.
    To wiem
    Na allegro wiosną można takie za kilkanaście złotych dosłownie wyrwać więc koszt
    pomijalny
    https://allegro.pl/oferta/moretti-elektryczny-grzejn
    ik-z-wyswietlaczem-lcd-7928054097

  • 10. Data: 2019-03-25 19:40:04