  • 1. Data: 2014-09-16 20:21:34
    Temat: Cydr, robił ktoś?
    Od: Jacek <k...@a...com>

    Właśnie kończę dzisiejszy "udój" soku jabłkowego.
    Z tego, co czytam można go przerobić na cydr, ale piszą, że ma być
    robiony metodą górnej fermentacji na drożdżach Saccharomyces cerevisiae.
    Nigdy tego nie robiłem, więc chciałbym się poradzić mądrzejszych ode
    mnie, czy warto się w cydr bawić w domu?
    Skąd wziąć takie drożdże i jaki są szanse, że cydr wyjdzie strawny?
    A może lepiej przerobić go na "jabcok", to się zawsze udaje, a z
    dodatkiem soku z jeżyn wychodzi całkiem smaczny.
    Jacek

  • 2. Data: 2014-09-16 21:16:22
    Temat: Re: Cydr, robił ktoś?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 września 2014 20:21:34 UTC+2 użytkownik Jacek napisał:
    > Właśnie kończę dzisiejszy "udój" soku jabłkowego.
    >
    > Z tego, co czytam można go przerobić na cydr,

    Właśnie przerabiam. W sobotę nastawiony.
    Wg teg przepisu
    http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/przydatne-w-k
    uchni/cydr-jablkowy-co-jest-i-jak-go-zrobic-przepisy
    -na-cydr_42025.html

  • 3. Data: 2014-09-17 08:24:30
    Od: "rageofhonor" <w...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <k...@a...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > Skąd wziąć takie drożdże i jaki są szanse, że cydr wyjdzie strawny?
    > A może lepiej przerobić go na "jabcok", to się zawsze udaje, a z dodatkiem

    Takie drożdże dostaniesz w OBI lub innym budowlanym. Firma Biowin. Mają:
    "Saccharomyces cerevisiae" i "Saccharomyces cerevisiae (bayanus)" w swojej
    ofercie.
    Jeśli nie to pytaj w firmie Biowin.

    Ja swoje cydry robilem na drożdżach piwowarskich Safbrew S-33 (zielona
    saszetka) firmy Fermentis ponieważ S-33 mają wysoką tolerancję na alkohol.
    Nawet wyszły dobre. Trzeba będzie pamiętać by po jakimś czasie dosłodzić
    syropem cukrowym jeśli wyjdzie zbyt wytrawny.

    My zawsze dosładzamy aż do momntu kiedy alkohol zabije drożdże. Najlepiej
    sprawdzać proces fermentacji cukromierzem. Po zakończonej fermentacji gdy
    już nie bulka w rurce: poniżej 0 BLG to będzie bardzo wytrawne. 5-6 BLG
    powinno być slodkie