  • 1. Data: 2015-03-10 21:46:11
    Temat: Czosne co zrobić
    Od: Kris <k...@g...com>

    Mam dość duży zapas czosnku, polskiego Harnasia i raczej "tradycyjnie" go do lata nie
    przejem.
    Co można z tego zrobic, zamarynować czy na jakąś inna przekąske przerobić?
    Co radzicie?

  • 2. Data: 2015-03-11 14:17:40
    Temat: Re: Czosne co zrobić
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 10 Mar 2015 13:46:11 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

> [...]
    nie przejem.
    > Co można z tego zrobic, zamarynować czy na jakąś inna przekąske przerobić?

    http://www.kardiochirurgia.cm-uj.krakow.pl/sons/nale
    wka.html

    "NALEWKA TYBETAŃSKA

    W roku 1971 wyprawa UNESCO znalazła w jednym z klasztorów Tybetańskich
    receptę na 'Eliksir Młodości" datowaną na V-IV w.pne.

    Nalewka czosnkowa oczyszcza organizm z odkładającego się tłuszczu,
    wypłukuje nie rozpuszczony wapń, szybko poprawia przemianę materii,
    oczyszcza naczynia krwionośne, zapobiega zawałowi serca, paraliżowi,
    powstawaniu nowotworów, likwiduje szum w głowie, poprawia wzrok, odmładza
    organizm (siły witalne).

    RECEPTURA:

    35 dkg. obranego czosnku (z nowych zbiorów) rozetrzeć i zmieszać z 200 ml
    czystego spirytusu, szczelnie zamknąć i postawić w ciemnym i chłodnym
    miejscu (ale nie w lodówce) na 10 dni. Następnie masę przecedzić, przelać
    do słoika i postawić jeszcze na 4 dni.
    Stosować wg następującego schematu:
    DZIEŃ Śniadanie Obiad Kolacja
    1 1 kropla 2 krople 3 krople
    2 4 5 6
    3 7 8 9
    4 10 11 12
    5 13 14 15
    6 16 17 18
    7 19 20 21
    8 22 23 24
    9 25 25 25
    10 25 25 25

    Potem należy przyjmować po 25 kropli 3 razy dziennie dopóki nalewka się nie
    skończy. Dodatkowo zaleca się picie 50 ml. kefiru lub jogurtu"

    --
    Ikselka
    pewni siebie.

  • 3. Data: 2015-03-11 17:15:37
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Kris wrote:
> [...]
    > "tradycyjnie" go do lata nie przejem.
    > Co można z tego zrobic, zamarynować czy na jakąś inna przekąske

    zmiksować i zawekować w małe słoiki z dodatkiem soli ( chociać nie
    wiem czy to potrzebne bo czosnek ma sporo siarki)

  • 4. Data: 2015-03-11 18:39:54
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 11.03.2015 um 17:15 schrieb Jeffrey:

    > zmiksować i zawekować w małe słoiki z dodatkiem soli ( chociać nie wiem
    > czy to potrzebne bo czosnek ma sporo siarki)

    Babcia mieszała z oliwą i solą. Trzymało się parę miesięcy w piwnicy.

    Waldek

  • 5. Data: 2015-03-11 20:55:25
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

> [...]

    nie przejem.
    > Co można z tego zrobic, zamarynować czy na jakąś inna przekąske przerobić?

    http://kuchnianagazie.blogspot.com/2009/06/woska-pas
    ta-czyli-posolony-czosnek.html
    --

    Ikselka
    pewni siebie.

  • 6. Data: 2015-03-12 06:52:39
    Od: wolim <n...@p...tu>

    W dniu 2015-03-10 o 21:46, Kris pisze:
> [...]
    nie przejem.
    > Co można z tego zrobic, zamarynować czy na jakąś inna przekąske przerobić?

    Właśnie wczoraj rozmawialiśmy z kolegą małorolnym, że dobry biznes jest
    na czosnku. Z hektara można by zarobić dobry milion.

    Może posadź? :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 7. Data: 2015-03-12 08:26:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    wolim pisze:

    > Właśnie wczoraj rozmawialiśmy z kolegą małorolnym, że dobry biznes jest
    > na czosnku. Z hektara można by zarobić dobry milion.
    >
    > Może posadź? :)

    Słoik z zakrętką, całkiem jeszcze dobry i mało używany, można znaleźć
    w każdym domu (tak jak starą szpulkę od nici i niepotrzebną szprychę
    rowerową). Z nieużywanym hektarem może nie być równie łatwo.

    Jarek

    --
    Aż tu jeden się wyrywa
    Małorolny spod Morąga,

  • 8. Data: 2015-03-12 12:05:58
    Od: krak <s...@g...pl>

    W dniu 2015-03-11 14:17, Ikselka pisze:
    'Eliksir Młodości" datowaną na V-IV w.pne.
    ..... i zmieszać z 200 ml czystego spirytusu

    Ci mnisi to nieźli spece byli :)
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2015-03-12 12:28:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    krak pisze:

    > W dniu 2015-03-11 14:17, Ikselka pisze:
    > 'Eliksir Młodości" datowaną na V-IV w.pne.
    > ..... i zmieszać z 200 ml czystego spirytusu
    >
    > Ci mnisi to nieźli spece byli :)

    No, skoro czysty, to nie tylko prymitywny alembik, ale nawet kolumnę
    rektyfikacyjną mieć tam musieli! Ale co tam mnisi -- my tu lepszych
    speców mamy. Szczególnie takich od bezkrytycznego przeklejania głupot
    z przypadkowych blogów, czy podobnych skarbnic mądrości.

    Jarek

    --
    -- Szwejku, Jezus Maria, Himmelherrgott, ja was zastrzelę, bydlę jedno,
    ośle, kretynie, gówniarzu jeden! Czy można być takim bałwanem?

  • 10. Data: 2015-03-12 14:21:06
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    nie przejem.
    > Co można z tego zrobic, zamarynować czy na jakąś inna przekąske przerobić?

    Zakisić, różne przepisy i metody znajdziesz w internecie. Najprostsza,
    to wrzucić obrane ząbki do wody po ogórkach kiszonych.